Właśnie mam taki przypadek. W grudniu 2022r przedłużałem umowę na okres 2 letni. Konsultant nie poinformował mnie o klauzuli inflacyjnej, napisałem reklamację która została uznana. Niestety w odpowiedzi na reklamację nie był podany okres w jakim nie obowiązuje klauzula inflacyjna. Wykorzystali to i teraz przysłali podwyżkę inflacyjną. Napisałem kolejną reklamację i taką dostałem odpowiedź:
Dzień dobry,
w odpowiedzi na wiadomość z dnia 2 kwietnia 2024 r. informuję, że wcześniejsza reklamacja dotyczyła waloryzacji z ubiegłego roku.
Z dniem 01.03.2024 r. obowiązuje nowa opłata.
Tak jak juz informowaliśmy Operator uprawniony jest do zmiany Opłat Abonamentowych stosownie do wzrostu lub spadku poziomu cen towarów i usług konsumpcyjnych. W razie skorzystania przez Operatora z powyższego uprawnienia, zmiany cen będą dokonywane za każdy rok kalendarzowy i nie częściej niż dwa razy za taki rok, w oparciu o wysokość półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych za I półrocze danego roku lub wysokość średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny, przy czym zmiana może zostać dokonana nie później niż w ciągu 6 miesięcy po ogłoszeniu danego Wskaźnika Zmian Cen.