Powyższe stwierdzenia nie są prawdziwe.
Właśnie przeszedłem z okresu oznaczonego umowy na czas nieokreślony. Pakiet Nowy Start+, cena 9.99 w okresie oznaczonym, 13,99 później. Multiroom po Cyfrze+ - dwie niezależne karty - dekoder nc+ PremiumBox z dyskiem (z kartą Cameleon) i moduł Canal+ CI+ (z kartą Cayman).
Pod koniec okresu oznaczonego wiele telefonów od konsultantów, w większości mało przyjemnych. W szczególności, kilkakrotna rozmowa z niemiłą Pani konsultantką, która była szczególnie agresywna, konfrontacyjna i napastliwa.
Konsultanci albo są niedouczeni, albo kłamią, albo okłamywano ich na szkoleniach. Np. często zaczynali rozmowę: "Telefonuję w związku z kończącą się umową...". Ja na to, że powinniśmy być precyzyjni - umowa się nie kończy, lecz przechodzi na czas nieoznaczony. Umowę albo trzeba wypowiedzieć, albo strony muszą zgodzić się na zmianę warunków umowy. W moim przypadku żadna ze stron nie wypowiedziała umowy, ani nie zgodziliśmy się na zmianę.
Niekiedy rozmowa zaczynała się tak: "W związku z zabezpieczeniem treści musimy wyłączyć u pana usługę multiroom". Ja na to, że usługę multiroom mam w warunkach umowy, więc wyłączenie jej byłoby zmianą warunków umowy, na co nie wyrażam zgody.
"Zgodnie z umową usługa multiroom może być wyłączona na koniec okresu oznaczonego". Bzdura, nie ma takiego zapisu w umowie.
"Informowaliśmy pana przez e-mail o zasadach zabezpieczenia treści i o konsekwencjach - wyłączeniu usługi multiroom w pana konfiguracji". Ja na to, że wyraziłem zgodę na korespondencję przez e-mail, ale tylko w celach marketingowych. Przez e-mail nie można mnie informować o zmianach w mojej umowie. A tak w ogóle na zmiany w umowie muszę wyrazić zgodę. Jednostronna zmiana w umowie, czy też wypowiedzenie umowy, wymaga formy pisemnej.
"Wyłączymy usługę zgodnie z umową". Chodzi o dokument Regulamin świadczenia usług z dnia 12.12.2018 r.), rozdział IV, punkt 7. "W przypadku naruszenia bezpieczeństwa lub integralności usług Dostawca usług podejmuje proporcjonalne i uzasadnione środki mające na celu zapobieganie i przeciwdziałanie wskazanym naruszeniom, które zagrażają bezpieczeństwu usług lub przerywa/ogranicza świadczenie usług".
Ja na to, że w moim przypadku nie nastąpiło naruszenia zasad bezpieczeństwa w momencie przejścia z okresu nieoznaczonego na czas nieoznaczony. Moja konfiguracja, aczkolwiek być może niewygodna dla dostawcy usług, nie narusza zasad bezpieczeństwa lub integralności. Używanie takiego sprzętu, jak mój, jest dopuszczalne.
"Od dnia 1 kwietnia nie będzie Pan mógł korzystać z usługi multiroom". Będzie to złamanie umowy i będą tego konsekwencje.
"Karta w usłudze zostanie deaktywowana. Proszę zwrócić sprzęt (moduł i kartę) w ciągu 14 dni. W przypadku nieterminowego zwrotu będą naliczane kary umowne". Wkrótce się przekonamy.
Oczywiście były też propozycje nowej umowy - trzeba byłoby podpisać np. dwie umowy - jedna na pakiet Relax za 15 zł, druga na pakiet Extra+ z Canal+ za 40 zł. Nie przyjąłem tych propozycji.
Dziś włączyłem odbiór na module, zaktualizowałem uprawnienia - karta działa, przyjęła nowe uprawnienia.
Otrzymałem fakturę na miesiąc kwiecień - 13,99. Na fakturze wymienione są usługi, a pośród nich, w opcjach dodatkowych, jest usługa multiroom.