SATKurier.pl Forum SATKurier.pl Digi-TV.pl Hollex.pl SAT Krak Instalacje optyczne Karty erotyczne SolarKurier.pl BochniaiSol.pl Prezentacje360.pl

jak ustawic zez na astre ?

Problemy występujące podczas instalacji, oraz korzystania z zestawu TV Sat

jak ustawic zez na astre ?

Postprzez buba_013 » 11 lis 2006, o 18:12

moze ktos napisac jak krok po kroku ustawic zez na astre ?? nigdy tego nie robilem ale moze jakies ustawienie konwentera czy cos ??? moze jest jakis sposob zeby to zrobic dokladnie ???
buba_013
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 paź 2006, o 18:58
Lokalizacja: wlkp

Postprzez PawelU1981 » 11 lis 2006, o 18:17

Najlepiej ustawiac przy pomocy sprzetu takiego jak dekoder analogowy lub miernik sygnalu.
Avatar użytkownika
PawelU1981
MOD Weteran
MOD Weteran
 
Posty: 3626
Dołączył(a): 29 paź 2006, o 17:12
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Mr. Orbita » 11 lis 2006, o 18:22

Bez miernika sprawa jest utrudniona, więc lepiej, gdybyś posiadać SAT Findera chociaż.
W każdym razie bez niego postępujemy tak:

1) Instalujemy na antenie uchwyt na drugi konwerter (są dwa typy - albo montujemy go na rurkę od głównego konwertera, lub na sam konwerter. I teraz zasada jest taka, że jak antena jest na Hot Bird-a to drugi konwerter ma być po prawej (patrząc zza anteny).

2) Po założeniu ustawiamy konwerter mniej więcej w centrum czaszy (pi razy oko ;) )

3) Spinamy kable, odpalamy tuner, ustawiamy mu Astrę zgodnie z portem na przełączniku

4) Wybieramy w tunerze wyszukiwanie i wybieramy jakąś częstotliwość z Astry

5) Wracamy do anteny, zaczynamy ruszać konwerterem w lewo i w prawo. W pewnym momencie na tunerze pokazać się musi sygnał

6) Po ustawieniu możliwie najlepiej należy jeszcze nieco obrócić (góra-dół) cały uchwyt - jeśli jeszcze się podniesie - super ;)

7) Na zakończenie kręcimy samym konwerterem w obejmie - jeśli jeszcze uda się nieco poprawić - jeszcze bardziej super ;)

8) Wyszukujemy kanały i oglądamy

Tak to wygląda w telegraficznym skrócie ;)
TBS: The Best Solutions for Digital TV and More!
STARS.TV = muzyka :D
Uwaga! Nie udzielam porad technicznych przez PW, pisz na forum!

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Mr. Orbita
Administrator
Administrator
 
Posty: 11398
Dołączył(a): 12 sie 2006, o 17:34
Lokalizacja: Kraków

Postprzez buba_013 » 11 lis 2006, o 21:31

wielkie dzieki moze sie uda :D

pzdr

ps. a moze ktos podac instrukcje jak to zrobic z pomoca sat-findera ??

jak jednym sposobem nie wyjdzie to sprobuje drugim :D
buba_013
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 paź 2006, o 18:58
Lokalizacja: wlkp

Postprzez PawelU1981 » 11 lis 2006, o 23:08

Podlaczasz SatFindera pomiedzy tuner i konwerter (najlepiej tak jakby mialbym przelacznikiem) ustawiasz tuner na kanale z Astry i szukasz satelity krecac czasza. Jak znajdzie sygnal to pojawi sie sygnal i strzalka powinna sie ruszyc ku 100% i dalszy etap dopieszczenia sygnalu jest taki jak opisal Mr.Orbita :wink:
Avatar użytkownika
PawelU1981
MOD Weteran
MOD Weteran
 
Posty: 3626
Dołączył(a): 29 paź 2006, o 17:12
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez buba_013 » 12 lis 2006, o 11:34

dzieki info mam sporo - jutro sprobuje to wykombinowac :D

tylko jeszcze jedno - prosze o wyjasnienie tego zdania -

"odpalamy tuner i ustawiamy mu Astrę zgodnie z portem na przełączniku"

gdzie to sie ustawia ??
buba_013
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 paź 2006, o 18:58
Lokalizacja: wlkp

Postprzez SiG » 12 lis 2006, o 12:25

Jeżeli masz tuner cyfrowy marki Ferguson to ustawiasz to w :

Menu -> Ustawiania anteny i tak :

wybierasz satelitę HOTBIRD a kila miejsc niżej masz Port Diseqc i tam ustawiasz port dla danego satelity przypuszczam że to będzie : PORT 1

Przechodzisz spowrotem do góry tam gdzie jest opcja satelita i przyciskiem w prawo z pilota zmieniasz na ASTRA-1 i tu ustawiasz port 2 .

Porty zależą od przełącznika jaki posiadasz .
Obrazek
SiG
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 wrz 2006, o 22:39

Postprzez buba_013 » 12 lis 2006, o 13:06

buba_013
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 paź 2006, o 18:58
Lokalizacja: wlkp

Postprzez SiG » 12 lis 2006, o 13:24

W miejsce LNB1 podłącz konwerter z satelity HOTBIRD a pod LNB2 podłącz konwerter z satelity Astra.

A w tunerze :

HOTBIRD -> PORT 1
ASTRA -> PORT2
Obrazek
SiG
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 wrz 2006, o 22:39

Postprzez buba_013 » 12 lis 2006, o 14:08

ale jak to chce podlaczyc przez DiSeQC .......
buba_013
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 paź 2006, o 18:58
Lokalizacja: wlkp

Postprzez pitter » 12 lis 2006, o 14:32

buba_013: przecież dostałeś dokładną instrukcję jak podłączyć przełącznik i ustawić porty DISEqC w tunerze. Czego dokładnie nie zrozumiałeś?
Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
- Szukałem, ale nie znalazłem.
Avatar użytkownika
pitter
Moderator
Moderator
 
Posty: 6120
Dołączył(a): 15 sie 2006, o 08:54
Lokalizacja: Białystok

Postprzez buba_013 » 12 lis 2006, o 14:56

przeczytałem wszystko jeszcze raz i chyba juz wszystko kumam. sorrki

jak wystapia problemy przy instalacji to sie odezwe a tymczasem wielkie dzieki

pzdr
buba_013
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 paź 2006, o 18:58
Lokalizacja: wlkp

Postprzez lehardi » 22 gru 2006, o 23:08

A jak zastosować sat findera (via luna) do ustawienia zeza na Astrę. Miernik potrafi czasami piszczeć jeszcze zanim podłącze doń konwerter (a jest już podłączony tuner) - czy więc jego wskazania będą wiarygodne? Nie wiem też czy potrafię taki miernik prawidłowo obsłużyć - zdarzyło się dzisiaj 2 razy że wskazanie miernika nie przekładało się na sygnał w dekoderze. Pewnie coś źle robię... czy czułość pomiaru powinno się zmniejszać czy zwiększać? HB który jest ustawiony prawidłowo, bo już wcześniej działał, miernik pokazuje prawidłowo. :)
Dziwna rzecz, że gdy już raz mi się wydawało, że mam sygnał z Astry - w Echostarze zapaliła się zielona "lampka" w menu przy drugim lnb podłączonym do DISEqC to okazało się, że jest to drugi raz HB tyle że z TP C+ (mam CP). Czyli co - czy to znaczy że kierując się miernikiem ustawiłem 2 raz HB? :) Konwerter zezujący jest ok - sprawdziłem czy działa. Obecnie Astrę próbuję złapać bez DISEqCa wpinając miernik miedzy konwerter a dekoder. Na razie bez powodzenia - a przecież niemożliwe żeby Astry nie było wcale (raz mignęła na ok 40% siły sygnału). W Echostarze 717 przy podłączeniu konwertera na Astrę jest tylko jakość sygnału na ponad 80%, ale siła 0% - a w ogóle o czym świadczy ten parametr jakość? Jutro przyjrzę się kablom, może tu coś nie gra. Ale jak na razie problem numer jeden: jak ustawić zez na Astrę skoro miernika nie można okiełznać... :)

P.S. Znalazłem stronę z Kalkulatorem ZEZA i wyszło, że dla Lublina LNB dla Astry należy przesunąc ok 5,45 cm w prawo i 0,4 cm w dół w stosunku do HB - rozumiem że to 5,45 to odległość między "frontami" konwerterów?
LeHardi
lehardi
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 lis 2006, o 21:34

Postprzez Mr. Orbita » 23 gru 2006, o 05:15

W mierniku podkręć tłumienie - większe tłumienie = mniej fałszywych alarmów ;)

O ile lustro czaszy nie jest walnięte, to nie ma możliwości ustawienia zeza na tą samą pozycję - kształt czaszy powoduje, że konwerter nie będąc w centrum nie wyłapie tego samego "odbicia" od czaszy co konwerter główny. Być może Echostar za bardzo się zapędził i sygnał z innej pozycji SAT ze zbliżoną częstotliwością i SR uznał za transponder Hot Bird-a (jedyne sensowne wyjaśnienie jakie o tej porze mi do głowy przychodzi ;) )

Jakość to właśnie to co najtrudniej złapać, a co do odbioru jest konieczne. Siła może być i nawet 100%, ale przy 0% na pasku jakości nie uzyskasz odbioru.

Nie sugeruj się za bardzo kalkulatorami, bo teoria swoje, a praktyka swoje ;) Spróbuj mniej więcej bez linijki złapać tą odległość. Pamiętaj, że konwerter zezujący nie patrzy równolegle do głównego - kieruje się w środek lustra czaszy.
TBS: The Best Solutions for Digital TV and More!
STARS.TV = muzyka :D
Uwaga! Nie udzielam porad technicznych przez PW, pisz na forum!

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Mr. Orbita
Administrator
Administrator
 
Posty: 11398
Dołączył(a): 12 sie 2006, o 17:34
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lehardi » 23 gru 2006, o 12:42

Dzięki za wskazówki - na razie zostawiłem zamontowane: konwerter na HB i zezujący na Astrę - z tym że zeza na nie ustawiłem: spróbuję w święta albo po.
1) Wszystko idzie po DISEqC do dekodera. I tak mam na HB:
jakość 77
siła koło 70.
Wskazania dla Astry (nie jest jeszcze ustawiona)
jakość 78
siła 0 (to logiczne w tym momencie :)) Zastanawiam się jak to interpretować - czy to znaczy, że połączenia są dobre (jest jakość sygnału) i jedyne co w tym momencie pozostaje to znalezienie Astry?
Uchwyt na zeza mam taki:
http://antemon.pl/product_info.php/cPat ... ucts_id/85
Czyli rozumiem, że LNB zezujący cały czas patrzy na środek czaszy, a ja mam kręcić tymi śrubkami którymi ustawia się odległość konwerterów od siebie (na zdjęciu po lewej stronie) i tymi którymi ustawia się kąt patrzenia LNB zezującego (na zdjęciu po prawej stronie)?
2) Druga rzecz to właśnie miernik: czy "ten typ tak ma", że jak jest podłączony tylko do dekodera, a do LNB jeszcze nie to już piszczy? I czy po uzyskaniu odpowiedniego wskazania miernikiem, żeby te wskazania przełozyły się na dobry odbiór na dekoderze, trzeba miernik wypiąć? (bo zrobiłem mały eksperyment i podłączyłem go tuż przy dekoderze, żeby widzieć jak będą wyglądały wskazania sygnału równocześnie na dekoderze: miernik piszczy, a sygnał do dekodera dochodzi mocno stłumiony - wskaźniki mocno spadają. Z czego wnioskuję, że sam sat finder ma właściwości tłumiące sygnał i do badania wskazań sygnału na dekoderze należy go wyłączyć. Czy tak?
3) Trzecie pytanie również dotyczy miernika. Co znaczy, jeśli piszczy po wepnięciu go między LNB1 (HB) a dekoder, a po przełożeniu między LNB2 (Astra) a dekoder, nawet się nie włącza podświetlanie skali miernika. Czyli co: problem z sygnałem elektrycznym? Przewód dostarczający zasilanie z dekodera do miernika jest chyba dobry: skoro na co dzień oglądam dzięki niemu CP z HB. A może drucik za krótki dla miernika (bo konwertorowi na HB to nie przeszkadza :) Czasem udaje się uzyskać działający miernik z LNB2 pokręcając wtyczkę na przewodzie biegnącym z dekodera - co może wskazywać że to z kablem coś jest nie tak...
4) Ostatni problem: na każdym konwerterze jest taka podziałka z strzałką (trójkącik) na środku: konwerter od HB jest ustawiony tak, że środek tej podziałki jest na... środku :) dzięki czemu wejście na przewód jest dokładnie na przeciwległym końcu, skierowane pionowo do dołu. Natomiast nowy ma tę podziałkę nieco na ukos, tak że gdyby ustawić ten LNB według strzałki na środku, wejście na kabel będzie owszem u dołu, ale ukośnie odchylone od osi konwertera. A moje pytanie jest: czy ta podziałka na konwerterze ma jakieś znaczenie i jak ją ustawiać?
5) A jaki tp do szukania Astry ustawić w dekoderze: domyślnie Echostar 717 ustawia pierwszy z listy: a to jest 10788/V. Może do szukania Astry jest potrzebny jakiś inny?
Sorry za tak długie wypracowanie, ale jestem w technice satelitarnej człowiekiem niedoświadczonym, a na dodatek humanistą z wykształcenia, przez co zadaję dużo pytań o naturę rzeczy, a zwłaszcza technicznych :).

P.S. Co do drugiego sygnału na HB z LNB okazuje się, że najwyraźniej jest to taki feature oprogramowania - w menu mogę dodać nawet 3 lub więcej LNB, mimo że fizycznie mam tylko 2. Jeżeli każdy (w tym te nieistniejące :)) z nich ustawię na HB (tak jak główny) to każdy z nich dekoder pokaże się jako działający na HB LNB z mocnym sygnałem. :)

--
LeHardi
Ostatnio edytowano 23 gru 2006, o 23:05 przez lehardi, łącznie edytowano 1 raz
lehardi
Rozgrzewam się
Rozgrzewam się
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 lis 2006, o 21:34

Następna strona

Powrót do Problemy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości