Skocz do zawartości
  • 0

Problem z Diseq :(


dmp
 Udostępnij

Pytanie

Mam następujący problem:

Postanowiłem zrobić sobie zeza HB+Astra. Zaopatrzyłem się w odpowiedni sprzęt, min. w DISEqC 2x1. Po ustawieniu całej instalacji wszystko działało. Jednak po 2 dniach zanikł sygnał z Astry. Być może było to spowodowane przez przestawienie anteny przez wiatr. Ustawiłem więc wszystko od nowa. Połączyłem każdy konwerter bezpośrednio (działało) a później przez DISEqC i już nie było sygnału z żadnego satelity. Mam ferdka i siła sygnału wacha się między 3 a 4 % jakość natomiast wynosi 0%.

Obawiam się że mogłem spalić ten przełącznik. Nie znam się za bardzo na instalacjach dlatego chciał bym wiedzieć co sprzyja spaleniu tego przełącznika i czy jest możliwość jego ewentualnej naprawy.

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

1) Podłącz Hot Bird-a bezpośrednio bez przełącznika i sprawdź, czy nie ruszyłem anteną i jej nie rozregulowałeś.

 

2) Podłącz bezpośrednio konwerter zezujący. W ustawieniach tunera na chwilę Astrę oznacz jako LNB 1 (a Hot Bird-a jako LNB 2 - później zamieni się spowrotem). Wybierz kanał z Astry i ustaw konwerter zezujący ponownie.

 

3) Wróć z ustawieniami w tunerze jak było poprzednio. Następnie podepnij przełącznik. Jeśli nie będzie sygnału oznacza, że faktycznie zdechł.

 

Przyczyn może być kilka - przebicie na odbiorniku (mało prawdopodobne; można to sprawdzić dotykając wtyk "F" - jak nie kopnie to jest OK. Może też zdechnąć jeśli wszystko podłącza się przy włączonych sprzętach (powinno się przy rozłączaniu/podłączaniu wyłączać tuner). Mógł to być także po prostu wadliwy egzemplarz, lub tuner nie chce z nim poprawnie współpracować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety gdyby to było aż tak proste to sam bym na to wpadł. Próbowałem zmieniać porty. Dodam że na początku instalacja działa. Więc z portami wszystko jest OK.