Skocz do zawartości

Sagem ESI-88


Xenomorph
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Co chcesz aktualizować. Mój dekoder ma tylko problem po aktualizacji listy programów. Krótko po tym zawiesza się lub nie zatrzymuje zaprogramowany nagrań o zadanym czasie. Restart raz na miesiąc lub rzadziej. Ipli nie ma i nie będzie prawdopodobnie przez ograniczenie konstrukcyjne np małą ilość ramu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas negocjacji z francuzami CP nie dopilnował zapisów umowy lub wybrał najtańszą wersję wsparcia technicznego dlatego ten dekoder przechodził okres wieku niemowlęcego dwa lata a może nawet dłużej. Czarne ekrany na nagraniach, problemy z uprawnieniami, zawieszanie się i brak szybkich aktualizacji. Cp zgrywał idiotę i udawał przed nami, że o niczym nie ma pojęcia. Ewentualnie wymieniał dekoder takim malkontentom jak ja na HD7400. Później był wielkie odtrąbienie sukcesu przez rzecznika prasowego. Dekoder miał mieć poprawiony nagle soft , dodaną informację o stanie konta i może nawet iplę. To ostatnie nie wyszło (pewnie przez $$$) i zaraz po tym CP ogłosił, że wznawia produkcję własnych dekoderów i zaczyna prace projektowe nad nowym wszystko mającym modelem. Tłumaczyli się że taniej i że musieli zgromadzić doświadczenie i nauczyć się na czyjś błędach jak robić to dobrze.

Dla mnie był to zwyczajny przykład źle podpisanej umowy o outsourcing. Cp zrezygnował ze swoich działów rozwoju i produkcji sprzętu na rzecz wyłączności francuskiej firmy która miała odwalać za nich całą pracę za dużą kasę. Ktoś jednak nie przypilnował zobowiązań Francji. Robili co chcieli czyli olewali temat i problemy z softem. Umowa się kończyła a CP nie chciał podpisać nowej to poprawiono soft do obecnej postaci i liczono że CP zmieni zdanie. Tak się nie stało i Polsat znów mógł otworzyć swój dział produkcyjny a Francuzi nie wypuszczają od tamtego czasu softu do tego dekodera.

Dekoder wycofają gdy ich dalsza eksploatacja nie będzie opłacalna np zacznie się masowo psuć jakaś droga część lub zacznie być przestarzały technologicznie. Musi zwyczajnie na siebie zarobić.

 

Jeżeli ktoś nie wie co to jest outsourcing już odpowiadam. Sieć sklepów Stonka przekazuje w outsourcing swoje kasy firmie Y. Umowę podpisuję się na wyłączność na x lat. Firma Y musi dostarczyć kasy, kable, łącza, serwery i przeszkolić pracowników czyli wydać kupę kasy. Za to ma co miesiąc dostaje powiedzmy milion złotych i całkowitą wyłączność. Zobowiązuje się jednak, że jak coś nie będzie działać to ma np 3 godziny na naprawę inaczej płaci kary. I tutaj moim zdaniem zabrakło tego ostatniego elementu czyli kija.

 

To jest moja spekulacja ale wszystko na to wskazuje że umowa była podpisana na wyłączność między 2010 a 2013 rokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanko.Czy ktoś wie może co się dzieje z dekoderami Sagem ESI-88 ponieważ nigdzie ich obecnie nie ma.Od 19 lutego mój dekoder jest uszkodzony i nigdzie nie mogę go wymienić ponieważ nie ma ich ani w magazynie głównym ani nigdzie w salonach CP i nigdzie nie potrafią udzielić konretnej odpowiedzi kiedy znów się pojawią-nawet na infolini konsultanci nic nie wiedzą lub nie chcą powiedzieć co bardziej mi odpowiada na to drugie.Zastępczego dekodera nie chcą dać tylko chcą mi wymienić na HD 7000 na co się nie godzę ponieważ znajomi mają te oraz inne dekodery CP i wiem ile mają z nimi problemów.Ten mi śmigał 4 lata i nie chcę innego dekodera ponieważ uważam,że to jeden z lepszych dekoderów jak nie najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@brabus800 - Już dawno się zakończyła współpraca CP z Sagemem, więc naturalna kolej rzeczy, że o ten model jest trudno i naturalną sprawą w takiej sytuacji jest wymiana dekodera na odpowiednik aktualnie dostępny umożliwiający odbiór oferty operatora.

 

@avendriu - Nie da się. Pilot jest niezbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@brabus800 - Nie będzie nowych dekoderów firm trzecich. Nie po to CP ma swój zakład produkcyjny CPT. Z tego co zauważyłem na magazynie CP są jeszcze stare, poczciwe Echostary DVR7400. ;)

 

Rozwiązanie podane przez @mariuszpk to kara za brak zwrotu dekodera. ;) Takie zachowanie jednak może mieć wpływ na możliwość zawarcia w przyszłości umowy z CP i/lub w ramach grupy kapitałowej. To tak gwoli wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swojadroga - No to naprawdę szkoda,że nie będzie już dekoderów innych firm tylko wszystkie produkcji własnej bo te co do jakości to wiele pozostawiają do życzenia.Moi znajomi mają właśnie te polsatowskie dekodery i w czasie trwania umowy każdy z nich wymieniał je po 2,3 razy dlatego chciałbym uniknąć tego odłączania i podłączania po kilka razy i jeżdżenia z nimi na wymianę.Swoją drogą to przydałoby się CP raz to poprawić jakość tych dekoderów a dwa to wypuścić na rynek jakiegoś lepszego dekodera przynajmniej tej klasy co Sagem.Co do Echostara to może i dobry ale strasznie duży jest i też brałem go pod uwagę ale niestety nie mam miejsca gdzie go postawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@brabus800 - Nie będzie nowych dekoderów firm trzecich. Nie po to CP ma swój zakład produkcyjny CPT.

Czy to stwierdzenie tyczy się także modułów CAM? Czy też chodzi tylko o same dekodery dedykowane? Bo Cyfrowy Polsat te swoje moduły CAM traktuje niejako jak dekodery. A Cyfrowy Polsat poprzez CPT nie produkuje modułów CAM... :?

PS. Sorry za lekki off-topic. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chętnie odkupił od CP tego Sagemcoma - to są bardzo dobre dekodery z ogromnym potencjałem (nie mam tu na myśli piractwa, ale opcję odblokowania wszystkich możliwości, które są obcięte w wersji softu dla CP).

Całkowicie się z tobą zgadzam - szkoda tylko że CP traktuje abonentów z Sagemcomami ESI-88 jako osoby trzecie. Jeżeli faktycznie chce pozbyć się tych dekoderów to niech po prostu zablokuje te odbiorniki lub po prostu podeśle soft wycofujący logo CP oraz wszelkie blokady z dekodera oraz zaoferuje możliwość zgrywania dysków na dyski dekoderów produkcji CP. Tym samym Cyfrowy Polsat miałby z tym problem zwłaszcza jakby w ślad za tym poprzez listy, e-maile, stronę internetową, odblokowaną opcje wiadomości czy wreszcie kanał "Dla Abonentów" wysyłał informacje że danego dnia zostanie wycofane oficjalne wsparcie dla dekodera i w związku z tym konieczne jest obowiązkowe stawienie się z nim w APS-ie w celu jego wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...