Ceberebek Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 @sebek0098 Proponuję Ci wyjść się przewietrzyć... EDIT: A wracając do programów "wyszczególnionych" w PWU - znalazłem umowę z maja zeszłego roku(2014) i tam mam w PWU programy,które są gwarantowane m.in. Polsat i Polsat HD. Więc gdyby mnie jeszcze dotyczyły te dokumenty( już nie dotyczą,bo 2 razy była renegocjowana umowa i Polsatu(SD) w nowym PWU nie mam gwarantowanego) i np. w październiku poleciał by Polsat to MIAŁBYM PRAWO WYPOWIEDZENIA UMOWY Oni na bank się jakoś z tego wybronią w październiku zobaczycie. Teraz będą ci wmawiać, że masz odpowiedni dekoder więc nie tracisz odbioru tego kanału. Czyli masz dalej ten sam kanał tyle, że w lepszej jakości. Wtedy z HBO dawali jeszcze taką możliwość bo było jeszcze trochę użytkowników z dekoderami SD. A teraz to nie będzie tak lekko. W ten sam sposób próbowali "podejść" klientów przy usunięciu paczki HBO(SD) tłumacząc ludziom,że będą mieli w lepszej jakości te programy. Ale na "kontrę",że programy z paczki HBO w wersji SD mam gwarantowane w PWU już nie mieli "kontrargumentów" i wypowiedzenia przyjmowali pozwalając na renegocjację umów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek0098 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 @sebek0098Proponuję Ci wyjść się przewietrzyć... Nie dziękuje czuje się dobrze, u nas w Łodzi nie ma jakiś upałów, duchoty, aby się wietrzyć. Ale u Ciebie na Dolnym Śląsku pewnie cieplej, więc zapewne dlatego proponujesz mi przewietrzenie. Rozumiem. Mój post dotyczył pana "swojadroga" i tylko i wyłącznie dlatego ze jemu nie wypada wprowadzać ludzi w błąd. Gdyby to napisał jakiś powiedzmy "henio234567" to nawet by mi się nie chciało takiego posta komentować. Miałem nadzieję, że się przyzna do błędu z tą możliwością wypowiadania umowy przy zmianie kanału SD na HD. Ale niestety jakoś się nie udziela na forum. Ale rozumie twoje uprzedzenia do mnie, ośmieliłem się "bronić" CP. Ale tu nie chodzi o ich obronę tylko o trzymanie się faktów i prawa. Oczywiście życzę Ci abyś miał chociaż raz na trzy miesiące możliwość rozwiązania umowy (co zrozumiałe także sobie bo też jestem ich abonentem). I wież mi jak tylko będzie taka możliwość skorzystam. Pewnie że byś miał gdyby usunęli polsat SD. Właśnie tu jest błąd waszego rozumowania. Miałeś 2 programy gwar. polsat i polsat hd. zabieraja polsat więc z dwóch zostaje Ci 1 ,masz prawo rozwiązać umowę. Mialeś 1 program gwar. travel dają ci trawel HD. miałeś 1 i nadal masz 1, nie możesz rozwiązać umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 A wracając do programów "wyszczególnionych" w PWU - znalazłem umowę z maja zeszłego roku(2014) i tam mam w PWU programy,które są gwarantowane m.in. Polsat i Polsat HD. Więc gdyby mnie jeszcze dotyczyły te dokumenty( już nie dotyczą,bo 2 razy była renegocjowana umowa i Polsatu(SD) w nowym PWU nie mam gwarantowanego) i np. w październiku poleciał by Polsat to MIAŁBYM PRAWO WYPOWIEDZENIA UMOWY Oczywiście, że tak, nikt tego nie neguję. Tu chodzi o inną sytuację, bo niektórzy nie rozróżniają tego. Masz Polsat Food, w październiku zastąpią go kanałem Polsat Food HD i wtedy NIE BĘDZIESZ miał możliwości zerwania umowy bez konsewkwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Pewnie że byś miał gdyby usunęli polsat SD. Właśnie tu jest błąd waszego rozumowania. Miałeś 2 programy gwar. polsat i polsat hd. zabieraja polsat więc z dwóch zostaje Ci 1 ,masz prawo rozwiązać umowę. Mialeś 1 program gwar. travel dają ci trawel HD. miałeś 1 i nadal masz 1, nie możesz rozwiązać umowy. I tu się zgadzamy Oczywiście, że tak, nikt tego nie neguję. Tu chodzi o inną sytuację, bo niektórzy nie rozróżniają tego. Masz Polsat Food, w październiku zastąpią go kanałem Polsat Food HD i wtedy NIE BĘDZIESZ miał możliwości zerwania umowy bez konsewkwencji. I tu również się zgadzamy No to co? Teraz na browarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek0098 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 No to co? Teraz na browarka Tak. Wrocław Warszawa. To w połowie drogi u mnie w Łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Boże większych głupot dawno nie czytałem. To nie jest podmiana wersji sd na hd, a zastąpienie i tu jak najbardziej można bezkarnie rozwiązać umowę. Kanał w sd był gwarantowany w PWU i ja mogę mieć kaprys, że wolę oglądać wersję sd i jak najbardziej dzięki temu rozwiązać umowę mogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 I się zaczyna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Zaczyna się, bo źle rozumujecie. Zajrzyj sobie do PWU i sprawdź jaki tam masz kanał gwarantowany czy Travel SD czy HD. Jeśli sd to jak najbardziej masz prawo rozwiązać umowę nawet jeśli daliby Ci Travel 4k 3d itp to i tak masz prawo rozwiazać umowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek0098 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Jak nie masz pojęcia to nie zabieraj głosu. Faktycznie otwórz PWU i sprawdz czy masz Travel SD czy może jest napisane TRAVEL CHANNEL ( bez dopisku sd). W którym punkcie umowy napisane są parametry techniczne Travel, takie jak transponder, rozdzielczość, birate itp. I w którym punkcie umowy CP gwarantuje ci nadawanie tego programu o określonych parametach bez mozliwości ich zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fezuj Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Toczymy "wojenkę" czy się da wypowiedzieć umowę czy nie z powodu zmiany z SD na HD a szykuje się kolejna zmiana: Kino Polska TV uruchomi jeden z pierwszych na świecie kanałów UHD Martin S. 28.07.2015 15:52 FilmBox Live A także z końcem września trochę zmieni się nazwa kanałów FilmBox. - Liczymy, że uda nam się jeszcze w tym roku wskoczyć do pierwszej dziesiątki wśród kanałów filmowo-serialowych - mówi Jacek Osadnik, dyrektor marketingu Kino Polska TV. Od końca września dwa kanały z grupy FilmBox zmienią swoje nazwy. FilmBox HD przekształci się w FilmBox Extra HD, a FilmBox Extra w FilmBox Premium. całość: http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,184 ... l#MTstream Czy to znów będzie ten "ulubiony" rebranding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 W tym przypadku "rebranding" wydaje mi się,że brzmi właściwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Zaczyna się, bo źle rozumujecie. Zajrzyj sobie do PWU i sprawdź jaki tam masz kanał gwarantowany czy Travel SD czy HD. Jeśli sd to jak najbardziej masz prawo rozwiązać umowę nawet jeśli daliby Ci Travel 4k 3d itp to i tak masz prawo rozwiazać umowę. Nieprawda, jeśli zmiana kanału jest na korzyść abonenta SD => HD bez zmiany kontentu, to nie ma możliwości wypowiedzenia umowy. Tylko w przypadku zmiany na niekorzyść można rozwiązać umowy. Możesz pisać gdzie chcesz, dostaniesz taką samą interpretacje prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Nie ma czegoś takiego jak określenie na korzyść abonenta. Zmiana jak najbardziej upoważnia do rozwiązania umowy bez ponoszenia kary umownej, ale niech konsultanci w wilczej skórze bronią racji swoich pracodawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Istnieje coś takiego jak zmiana na korzyść abonenta, jest to np dodanie kanału. Zmiana SD ---> HD nie daje możliwości zerwania umowy, nawet jeśli napiszesz to jeszcze ze sto razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabott Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 @bober1 jak zwykle pod włos. Z drugiej strony wcale nie jestem aż tak przekonany, jak w południe, gdzie twierdziłem, że każdy sąd przychyliłby się do racji CP. Myślę, że może jednak udałoby się wywalczyć bezkarne zerwanie umowy. Czy HD znaczy lepszy i na korzyść klienta? Kwestia mocno dyskusyjna - mam telewizor CRT i słaby sygnał z satelity oraz częste burze - SD jest mi bardziej na rękę. Poza tym to SD mam w PWU jako gwarantowany Z drugiej strony, niedawno miałem FOX Life, nie kolego @bober1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 @Cabott nie nie, z Foxem to zupełnie inna historia i nie ma co do niej wracać. Tutaj jak najbardziej przysługuje prawo do rozwiązania umowy chociażby z takiego powodu jak podałeś. Ktoś mieszka w miejscu gdzie odbiór kanałów HD jest często utrudniony poprzez złe warunki atmosferyczne, inne budynki, drzewa itp, więc ratuje go oglądanie wersji sd. Dlatego jak wyłączą mu wersje sd to w ogóle nie obejrzy tego kanału i co mu po HD? Dlatego jest możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Przecież jeśli przełączą transponder na DVB-S2 i zostawią kanały SD to z ich odbiorem będą takie same problemy jak z kanałami HD. To nie rozdzielczość ma na to wpływ. CP zrobi niespodziankę i wszystkie kanały SD które mają duble HD będzie nadawał z obniżoną rozdzielczością i bitrate 1 MB/s Jeśli CP faktycznie umożliwi zrywanie umów bo znikają kanały SD to postąpi dziwnie. Powinien brać przykład z nc+. Tam zamienili "normalny" kanał C+ Family 2 w kanał z przesunięciem czasowym C+ +1 i abonent nie miał prawa zrezygnować z paczki czy umowy. Chyba tłumaczyli się tym że abonent nadal może oglądać to samo tylko na innych kanałach z paczki które i tak dostaje za darmo. Chociaż w sumie to chyba się nie tłumaczyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 W przypadku tej zmiany w NC+ to dziwna sytuacja i jakby ktoś się uparł to można było rozwiązać umowę, bo przecież nie mam drugiego kanału filmowego. A co do wyłączenia dubli z sd CP zabezpieczył się, bo od ponad roku te duble nie są już gwarantowane, wiec gdy przyjdzie do wyłączenia to znikomy odsetek ludzi będzie miała możliwość wypowiedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 A nawet gdy SD zastąpi odpowiednikiem HD usuwając SD to też nie zmienia to warunków umowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek0098 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 To niby w jakim celu CP przestał gwarantować kanały SD mające swoje odpowiedniki w HD, ponad rok temu? A te "podstępne" działania CP to intensywne przedłużanie umów z abonentami w tej chwili, aby jak najmniejsza grupa abonentów miała gwarantowane kanały SD, które są szykowane do usunięcia z oferty.PS. Od wczoraj TVP Sport HD jest gwarantowany w pakiecie Sport HD, natomiast TVP Sport przestał być gwarantowany. Czemu przestali gwarantować kanały SD? Czysta logika biznesowa, nie ma w tym nic dziwnego. Piszesz, że już teraz "podstępnie" przedłużają umowy? To chyba dobra wiadomość. Ludzie którzy nadal chcą pozostać w CP nie muszą czekać do 1 października a tym samym są o 2 abonamenty bogatsi. A ci co nie chcą to po prostu nie przedłużają umów. TVP Sport już niegwarantowany. Travel i PFN nadal gwarantowane, czyli chyba nie boją się wypowiedzeń z tego powodu. Dziwna ta logika CP, a prawników pewnie maja niezłych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Będąc związanym z CP niespełna 8 lat (nie jako abonent usług) znam nieco zasad i wiem co znaczą pewne kroki operatora. Ta "logika biznesowa", jak to nazwałeś (zgadzam się z Tobą w tym rozumowaniu), właśnie ma uniemożliwić zdecydowanej większości abonentów bezkarną ucieczkę lub wywalczenie kolejnych bezpłatnych miesięcy abonamentu połączone z intensywną akcją przedłużania umów (ja ich nie nazwałem podstępnymi, tylko Ty się w moich słowach tego doszukałeś, w moim odczuciu o wydźwięku pejoratywnym). Właśnie tutaj na forum staramy się uświadomić innym możliwość ugrania czegoś więcej i próbujemy w tym pomóc. Parafrazując słowa śp. Jana Kulczyka: dzisiejsza okazja oznacza, że jutro będzie jeszcze korzystniej. Wracając do przykładu HBO. Wszyscy mówicie tylko o gwarantowanych 6 kanałach swego czasu, a byli tacy abonenci, którzy mieli tylko paczkę HBO i/lub Cinemax w wersji SD gwarantowane w umowach i też mieli prawo do wypowiedzeń. Ponadto kanały HBO, Cinemax i Sundance w SD przestały być gwarantowane dopiero około 6 tygodni przed wyłączeniem ich z oferty. Obecne "testy" listy kanałów mają na celu uśpienie czujności oraz "utrudnienie" w przyszłości dotarcia do informacji o wyłączeniu kanału/ów przesuniętych na odległą pozycję na liście kanałów, na których będzie nadawana stosowna informacja w odpowiednim czasie. Wierz mi, że wszystkie obecne te działania operatora spowodują, że po wyłączeniu wersji SD kanałów, DUK nie będzie przeciążony pracą. Natomiast Ci cierpliwi, znający swoje prawa i dobrze liczący swoje pieniądze mogą ugrać najwięcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 To niby w jakim celu CP przestał gwarantować kanały SD mające swoje odpowiedniki w HD, ponad rok temu? A te "podstępne" działania CP to intensywne przedłużanie umów z abonentami w tej chwili, aby jak najmniejsza grupa abonentów miała gwarantowane kanały SD, które są szykowane do usunięcia z oferty.PS. Od wczoraj TVP Sport HD jest gwarantowany w pakiecie Sport HD, natomiast TVP Sport przestał być gwarantowany. Czemu przestali gwarantować kanały SD? Czysta logika biznesowa, nie ma w tym nic dziwnego. Piszesz, że już teraz "podstępnie" przedłużają umowy? To chyba dobra wiadomość. Ludzie którzy nadal chcą pozostać w CP nie muszą czekać do 1 października a tym samym są o 2 abonamenty bogatsi. A ci co nie chcą to po prostu nie przedłużają umów. TVP Sport już niegwarantowany. Travel i PFN nadal gwarantowane, czyli chyba nie boją się wypowiedzeń z tego powodu. Dziwna ta logika CP, a prawników pewnie maja niezłych. Akurat zamiana kanału SD na HD nie stanowi wg przynajmniej Operatorów kablowych podstawy do rozwiązania Umowy i moim zdaniem mają tu rację - równie dobrze mozna nazwać to rebrandingiem. CP nie ma się o co bać. A inne kanały będą po cichu usuwane -po czerwcu 2016 już będzie to można zrobić w pełni legalne (niemal wszyscy Abonenci powinni juz wtedy mieć je niegwarantowane w umowach). CP przespał okazję i mógł to znacznie wcześniej zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Cyfrowy Polsat (i nie tylko on) wielokrotnie balansuje na granicy prawa. Kanały niegwarantowane są z adnotacją, że są nadawane promocyjnie i tak czepiając się szczegółów powinien być określony od początku okres tej promocji. A nie jest. Nazywa się zmiany kanałów rebrandingiem, co czasem budzi wiele wątpliwości. Dla mnie osobiście ostatnia zmiana Animal Planet na Discovery Life jest mocno naciągniętą rzeczywistością w takim zwykłym ludzkim pojęciu uczciwości. Tak na prawdę, to prawie każdą zmianę kanału/ów można by pod rebranding podciągać. A nie o to chodzi przecież. Jeśli tak ma to wyglądać, to po co pseudo ochrona konsumentów przed dominującą pozycją "wielkich"? Cały czas kanał SD i HD w ofercie operatorów to dwa produkty. Rozdziela to operator, po pierwsze prezentując liczbę kanałów w ofercie podając sumę jednych i drugich, po drugie wyłączając kanały SD z gwarancji umową. Te dwa przykłady wystarczą, aby traktować kanały SD jako inny produkt niż kanał HD. Jest to wymysł operatora, a nie nikogo z nas. Przykład wywalczenia przez kilku abonentów swojego, podczas ostatniego tzw. rebrandingu pokazuje tylko, że operator wie co robi i wkalkulował w swój zysk ewentualne stosunkowe małe koszty. PS. Tak, w takim ludzkim poczuciu sprawiedliwości zamiana kanału SD na HD nie jest dla mnie pogorszeniem usługi, ale... patrz wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Ale o co chodzi? Że tak się zapytam. Skąd to się wzięło! W życiu bym nie pomyślał, że dla takiego kanałowego "ubytku" będę rozwiązywał umowę. Ale cwaniaczków nie brakuje! To dlaczego, tymże cwaniakiem nie ma być też np. Cyfrowy Polsat. Nawet nie pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 W tym przypadku lepiej nie pytać, kto z tego duetu był pierwszy cwaniakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.