Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@sebek0098

Proponuję Ci wyjść się przewietrzyć...

 

EDIT:

 

A wracając do programów "wyszczególnionych" w PWU - znalazłem umowę z maja zeszłego roku(2014) i tam mam w PWU programy,które są gwarantowane m.in. Polsat i Polsat HD.

Więc gdyby mnie jeszcze dotyczyły te dokumenty( już nie dotyczą,bo 2 razy była renegocjowana umowa :wink: i Polsatu(SD) w nowym PWU nie mam gwarantowanego) i np. w październiku poleciał by Polsat to MIAŁBYM PRAWO WYPOWIEDZENIA UMOWY :mrgreen:

Oni na bank się jakoś z tego wybronią w październiku zobaczycie. Teraz będą ci wmawiać, że masz odpowiedni dekoder więc nie tracisz odbioru tego kanału. Czyli masz dalej ten sam kanał tyle, że w lepszej jakości. Wtedy z HBO dawali jeszcze taką możliwość bo było jeszcze trochę użytkowników z dekoderami SD. A teraz to nie będzie tak lekko.

W ten sam sposób próbowali "podejść" klientów przy usunięciu paczki HBO(SD) tłumacząc ludziom,że będą mieli w lepszej jakości te programy.

Ale na "kontrę",że programy z paczki HBO w wersji SD mam gwarantowane w PWU już nie mieli "kontrargumentów" i wypowiedzenia przyjmowali pozwalając na renegocjację umów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sebek0098

Proponuję Ci wyjść się przewietrzyć...

 

Nie dziękuje czuje się dobrze, u nas w Łodzi nie ma jakiś upałów, duchoty, aby się wietrzyć. Ale u Ciebie na Dolnym Śląsku pewnie cieplej, więc zapewne dlatego proponujesz mi przewietrzenie. Rozumiem.

 

Mój post dotyczył pana "swojadroga" i tylko i wyłącznie dlatego ze jemu nie wypada wprowadzać ludzi w błąd. Gdyby to napisał jakiś powiedzmy "henio234567" to nawet by mi się nie chciało takiego posta komentować. Miałem nadzieję, że się przyzna do błędu z tą możliwością wypowiadania umowy przy zmianie kanału SD na HD. Ale niestety jakoś się nie udziela na forum.

 

Ale rozumie twoje uprzedzenia do mnie, ośmieliłem się "bronić" CP. Ale tu nie chodzi o ich obronę tylko o trzymanie się faktów i prawa.

 

Oczywiście życzę Ci abyś miał chociaż raz na trzy miesiące możliwość rozwiązania umowy (co zrozumiałe także sobie bo też jestem ich abonentem). I wież mi jak tylko będzie taka możliwość skorzystam.

 

Pewnie że byś miał gdyby usunęli polsat SD.

Właśnie tu jest błąd waszego rozumowania.

Miałeś 2 programy gwar. polsat i polsat hd. zabieraja polsat więc z dwóch zostaje Ci 1 ,masz prawo rozwiązać umowę.

Mialeś 1 program gwar. travel dają ci trawel HD. miałeś 1 i nadal masz 1, nie możesz rozwiązać umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do programów "wyszczególnionych" w PWU - znalazłem umowę z maja zeszłego roku(2014) i tam mam w PWU programy,które są gwarantowane m.in. Polsat i Polsat HD.

Więc gdyby mnie jeszcze dotyczyły te dokumenty( już nie dotyczą,bo 2 razy była renegocjowana umowa :wink: i Polsatu(SD) w nowym PWU nie mam gwarantowanego) i np. w październiku poleciał by Polsat to MIAŁBYM PRAWO WYPOWIEDZENIA UMOWY :mrgreen:

Oczywiście, że tak, nikt tego nie neguję. Tu chodzi o inną sytuację, bo niektórzy nie rozróżniają tego. Masz Polsat Food, w październiku zastąpią go kanałem Polsat Food HD i wtedy NIE BĘDZIESZ miał możliwości zerwania umowy bez konsewkwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że byś miał gdyby usunęli polsat SD.

Właśnie tu jest błąd waszego rozumowania.

Miałeś 2 programy gwar. polsat i polsat hd. zabieraja polsat więc z dwóch zostaje Ci 1 ,masz prawo rozwiązać umowę.

Mialeś 1 program gwar. travel dają ci trawel HD. miałeś 1 i nadal masz 1, nie możesz rozwiązać umowy.

I tu się zgadzamy ;)

Oczywiście, że tak, nikt tego nie neguję. Tu chodzi o inną sytuację, bo niektórzy nie rozróżniają tego. Masz Polsat Food, w październiku zastąpią go kanałem Polsat Food HD i wtedy NIE BĘDZIESZ miał możliwości zerwania umowy bez konsewkwencji.

I tu również się zgadzamy :wink:

 

No to co? Teraz na browarka :beer::brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże większych głupot dawno nie czytałem. To nie jest podmiana wersji sd na hd, a zastąpienie i tu jak najbardziej można bezkarnie rozwiązać umowę. Kanał w sd był gwarantowany w PWU i ja mogę mieć kaprys, że wolę oglądać wersję sd i jak najbardziej dzięki temu rozwiązać umowę mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz pojęcia to nie zabieraj głosu.

Faktycznie otwórz PWU i sprawdz czy masz Travel SD czy może jest napisane TRAVEL CHANNEL ( bez dopisku sd).

W którym punkcie umowy napisane są parametry techniczne Travel, takie jak transponder, rozdzielczość, birate itp. I w którym punkcie umowy CP gwarantuje ci nadawanie tego programu o określonych parametach bez mozliwości ich zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toczymy "wojenkę" czy się da wypowiedzieć umowę czy nie z powodu zmiany z SD na HD a szykuje się kolejna zmiana:

 

Kino Polska TV uruchomi jeden z pierwszych na świecie kanałów UHD

Martin S.

28.07.2015 15:52

 

FilmBox Live

 

A także z końcem września trochę zmieni się nazwa kanałów FilmBox. - Liczymy, że uda nam się jeszcze w tym roku wskoczyć do pierwszej dziesiątki wśród kanałów filmowo-serialowych - mówi Jacek Osadnik, dyrektor marketingu Kino Polska TV.

 

Od końca września dwa kanały z grupy FilmBox zmienią swoje nazwy. FilmBox HD przekształci się w FilmBox Extra HD, a FilmBox Extra w FilmBox Premium.

całość: http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,184 ... l#MTstream

 

Czy to znów będzie ten "ulubiony" rebranding :?::?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się, bo źle rozumujecie. Zajrzyj sobie do PWU i sprawdź jaki tam masz kanał gwarantowany czy Travel SD czy HD. Jeśli sd to jak najbardziej masz prawo rozwiązać umowę nawet jeśli daliby Ci Travel 4k 3d itp to i tak masz prawo rozwiazać umowę.

Nieprawda, jeśli zmiana kanału jest na korzyść abonenta SD => HD bez zmiany kontentu, to nie ma możliwości wypowiedzenia umowy. Tylko w przypadku zmiany na niekorzyść można rozwiązać umowy.

Możesz pisać gdzie chcesz, dostaniesz taką samą interpretacje prawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bober1 jak zwykle pod włos. Z drugiej strony wcale nie jestem aż tak przekonany, jak w południe, gdzie twierdziłem, że każdy sąd przychyliłby się do racji CP. Myślę, że może jednak udałoby się wywalczyć bezkarne zerwanie umowy. Czy HD znaczy lepszy i na korzyść klienta? Kwestia mocno dyskusyjna - mam telewizor CRT i słaby sygnał z satelity oraz częste burze - SD jest mi bardziej na rękę. Poza tym to SD mam w PWU jako gwarantowany ;)

Z drugiej strony, niedawno miałem FOX Life, nie kolego @bober1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cabott nie nie, z Foxem to zupełnie inna historia i nie ma co do niej wracać. Tutaj jak najbardziej przysługuje prawo do rozwiązania umowy chociażby z takiego powodu jak podałeś. Ktoś mieszka w miejscu gdzie odbiór kanałów HD jest często utrudniony poprzez złe warunki atmosferyczne, inne budynki, drzewa itp, więc ratuje go oglądanie wersji sd. Dlatego jak wyłączą mu wersje sd to w ogóle nie obejrzy tego kanału i co mu po HD? Dlatego jest możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jeśli przełączą transponder na DVB-S2 i zostawią kanały SD to z ich odbiorem będą takie same problemy jak z kanałami HD. To nie rozdzielczość ma na to wpływ. CP zrobi niespodziankę i wszystkie kanały SD które mają duble HD będzie nadawał z obniżoną rozdzielczością i bitrate 1 MB/s :lol:

Jeśli CP faktycznie umożliwi zrywanie umów bo znikają kanały SD to postąpi dziwnie. Powinien brać przykład z nc+. Tam zamienili "normalny" kanał C+ Family 2 w kanał z przesunięciem czasowym C+ +1 i abonent nie miał prawa zrezygnować z paczki czy umowy. Chyba tłumaczyli się tym że abonent nadal może oglądać to samo tylko na innych kanałach z paczki które i tak dostaje za darmo. Chociaż w sumie to chyba się nie tłumaczyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tej zmiany w NC+ to dziwna sytuacja i jakby ktoś się uparł to można było rozwiązać umowę, bo przecież nie mam drugiego kanału filmowego. A co do wyłączenia dubli z sd CP zabezpieczył się, bo od ponad roku te duble nie są już gwarantowane, wiec gdy przyjdzie do wyłączenia to znikomy odsetek ludzi będzie miała możliwość wypowiedzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niby w jakim celu CP przestał gwarantować kanały SD mające swoje odpowiedniki w HD, ponad rok temu? A te "podstępne" działania CP to intensywne przedłużanie umów z abonentami w tej chwili, aby jak najmniejsza grupa abonentów miała gwarantowane kanały SD, które są szykowane do usunięcia z oferty.

PS. Od wczoraj TVP Sport HD jest gwarantowany w pakiecie Sport HD, natomiast TVP Sport przestał być gwarantowany.

 

Czemu przestali gwarantować kanały SD?

Czysta logika biznesowa, nie ma w tym nic dziwnego.

 

Piszesz, że już teraz "podstępnie" przedłużają umowy?

To chyba dobra wiadomość. Ludzie którzy nadal chcą pozostać w CP nie muszą czekać do 1 października a tym samym są o 2 abonamenty bogatsi. A ci co nie chcą to po prostu nie przedłużają umów.

 

TVP Sport już niegwarantowany.

Travel i PFN nadal gwarantowane, czyli chyba nie boją się wypowiedzeń z tego powodu. Dziwna ta logika CP, a prawników pewnie maja niezłych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc związanym z CP niespełna 8 lat (nie jako abonent usług) znam nieco zasad i wiem co znaczą pewne kroki operatora. Ta "logika biznesowa", jak to nazwałeś (zgadzam się z Tobą w tym rozumowaniu), właśnie ma uniemożliwić zdecydowanej większości abonentów bezkarną ucieczkę lub wywalczenie kolejnych bezpłatnych miesięcy abonamentu połączone z intensywną akcją przedłużania umów (ja ich nie nazwałem podstępnymi, tylko Ty się w moich słowach tego doszukałeś, w moim odczuciu o wydźwięku pejoratywnym).

Właśnie tutaj na forum staramy się uświadomić innym możliwość ugrania czegoś więcej i próbujemy w tym pomóc. Parafrazując słowa śp. Jana Kulczyka: dzisiejsza okazja oznacza, że jutro będzie jeszcze korzystniej.

Wracając do przykładu HBO. Wszyscy mówicie tylko o gwarantowanych 6 kanałach swego czasu, a byli tacy abonenci, którzy mieli tylko paczkę HBO i/lub Cinemax w wersji SD gwarantowane w umowach i też mieli prawo do wypowiedzeń. Ponadto kanały HBO, Cinemax i Sundance w SD przestały być gwarantowane dopiero około 6 tygodni przed wyłączeniem ich z oferty. Obecne "testy" listy kanałów mają na celu uśpienie czujności oraz "utrudnienie" w przyszłości dotarcia do informacji o wyłączeniu kanału/ów przesuniętych na odległą pozycję na liście kanałów, na których będzie nadawana stosowna informacja w odpowiednim czasie.

Wierz mi, że wszystkie obecne te działania operatora spowodują, że po wyłączeniu wersji SD kanałów, DUK nie będzie przeciążony pracą. Natomiast Ci cierpliwi, znający swoje prawa i dobrze liczący swoje pieniądze mogą ugrać najwięcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niby w jakim celu CP przestał gwarantować kanały SD mające swoje odpowiedniki w HD, ponad rok temu? A te "podstępne" działania CP to intensywne przedłużanie umów z abonentami w tej chwili, aby jak najmniejsza grupa abonentów miała gwarantowane kanały SD, które są szykowane do usunięcia z oferty.

PS. Od wczoraj TVP Sport HD jest gwarantowany w pakiecie Sport HD, natomiast TVP Sport przestał być gwarantowany.

 

Czemu przestali gwarantować kanały SD?

Czysta logika biznesowa, nie ma w tym nic dziwnego.

 

Piszesz, że już teraz "podstępnie" przedłużają umowy?

To chyba dobra wiadomość. Ludzie którzy nadal chcą pozostać w CP nie muszą czekać do 1 października a tym samym są o 2 abonamenty bogatsi. A ci co nie chcą to po prostu nie przedłużają umów.

 

TVP Sport już niegwarantowany.

Travel i PFN nadal gwarantowane, czyli chyba nie boją się wypowiedzeń z tego powodu. Dziwna ta logika CP, a prawników pewnie maja niezłych.

 

Akurat zamiana kanału SD na HD nie stanowi wg przynajmniej Operatorów kablowych podstawy do rozwiązania Umowy i moim zdaniem mają tu rację - równie dobrze mozna nazwać to rebrandingiem. CP nie ma się o co bać. A inne kanały będą po cichu usuwane -po czerwcu 2016 już będzie to można zrobić w pełni legalne (niemal wszyscy Abonenci powinni juz wtedy mieć je niegwarantowane w umowach). CP przespał okazję i mógł to znacznie wcześniej zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyfrowy Polsat (i nie tylko on) wielokrotnie balansuje na granicy prawa. Kanały niegwarantowane są z adnotacją, że są nadawane promocyjnie i tak czepiając się szczegółów powinien być określony od początku okres tej promocji. A nie jest. Nazywa się zmiany kanałów rebrandingiem, co czasem budzi wiele wątpliwości. Dla mnie osobiście ostatnia zmiana Animal Planet na Discovery Life jest mocno naciągniętą rzeczywistością w takim zwykłym ludzkim pojęciu uczciwości. Tak na prawdę, to prawie każdą zmianę kanału/ów można by pod rebranding podciągać. A nie o to chodzi przecież. Jeśli tak ma to wyglądać, to po co pseudo ochrona konsumentów przed dominującą pozycją "wielkich"?

Cały czas kanał SD i HD w ofercie operatorów to dwa produkty. Rozdziela to operator, po pierwsze prezentując liczbę kanałów w ofercie podając sumę jednych i drugich, po drugie wyłączając kanały SD z gwarancji umową. Te dwa przykłady wystarczą, aby traktować kanały SD jako inny produkt niż kanał HD. Jest to wymysł operatora, a nie nikogo z nas. Przykład wywalczenia przez kilku abonentów swojego, podczas ostatniego tzw. rebrandingu pokazuje tylko, że operator wie co robi i wkalkulował w swój zysk ewentualne stosunkowe małe koszty.

 

PS. Tak, w takim ludzkim poczuciu sprawiedliwości zamiana kanału SD na HD nie jest dla mnie pogorszeniem usługi, ale... patrz wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodzi? Że tak się zapytam. Skąd to się wzięło! W życiu bym nie pomyślał, że dla takiego kanałowego "ubytku" będę rozwiązywał umowę. Ale cwaniaczków nie brakuje! To dlaczego, tymże cwaniakiem nie ma być też np. Cyfrowy Polsat. Nawet nie pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...