Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie z tego stanowiska UKE jasno wynika, że przy rebrandingu NIE MA możliwości zerwania umowy bez konsekwencji.

 

 

Ich pismo nie odpowiada na pytanie: czy zmiana np. kanału z informacyjnego na sportowy albo filmowy jest zmianą warunków Umowy...

Czytają to literalnie - masz zapisany kanał w Umowie, który znika - możesz wypowiedzieć, o ile nadawca w jego miejscu nie zastąpił go innym?

Czy wejście Discovery Life to wejście nowej marki czy zastąpienie poprzedniej? Czy zmiana treści programowych w takim stopniu spełnia warunki rebrandingu a może jest to już jednak nowość?

Operator inaczej traktuje nowe marki a inaczej rebrandingi - odpowiedź może znajduje się w koncesji stacji, jeśli dokonała zmian w warunkach programowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś pojawiło się na Wykopie

http://www.wykop.pl/ramka/2464457/sprze ... e-i-uokik/

Jak tak to czytam to mam wrażenie że to są podobne sytuacje jak te z FOX Life/Comedy i Animal Planet SD/Discovery Life, tyle że ws. Multimedia UKE i UOKiK wszczęły postępowania a ws. nc+ i CP wszystko wg. nich było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może UKE i UOKiK "większe" koperty otrzymały od gigantów TVSat...

 

I ciekawe zmiany na stronie UOKiK obowiązujące od 25 grudnia 2014:

http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11397

 

Ciekawe czy poniższa zmiany zawierania umów przez telefon i tzw."sakramentalne" TAK konsumenta/abonenta też pod to podchodzi:

TELEMARKETING – na początku rozmowy konsultant musi poinformować, że dzwoni, aby zaproponować zawarcie umowy. Powinien się przedstawić oraz podać dane firmy, którą reprezentuje. Sprzedawca zobowiązany jest następnie potwierdzić treść proponowanej umowy na papierze lub innym trwałym nośniku. Umowę uważa się za zawartą, jeżeli konsument po otrzymaniu jej treści wyrazi na nią zgodę na papierze lub innym trwałym nośniku i przekaże ją przedsiębiorcy. Co ważne, nie jest możliwe zawarcie umowy wyłącznie na podstawie zgody wyrażonej przez konsumenta w czasie rozmowy telefonicznej ze sprzedawcą.

(Ustawa o prawach konsumenta, art. 20)

:?::roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZY MOŻNA ROZWIĄZAĆ UMOWĘ...?

http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomu ... umowe.html

 

Szczególnie interesujący jest ten zapis, który poniekąd podważa decyzje Operatorów dot. wyłącznie pod uwagę brania ilości programów a nie ich zawartości programowej

 

- Tymczasem np. ofercie operator Multimedia Polska sp. z o.o. Zmianie uległy programy o tematyce dokumentalno-przyrodniczo-filmowym. W zamian za to wprowadzono kilka programów dziecięcych, program serialowy i motoryzacyjny. Z uwagi na brak zainteresowania takimi programami konsument może wypowiedzieć umowę abonencką. Wypowiedzenie uzasadnione jest znaczną zmianą warunków zaakceptowanych w momencie zawierania z umowy. Warto podkreślić, że operator przedstawiając ofertę, a także na swojej stronie internetowej posługuje się informacjami o świadczeniu konkretnych programów telewizyjnych, a nie enigmatycznej liczbie programów w skład której, może wchodzić praktycznie wszystko i nic. Tymczasem w przypadku wypowiedzenia umowy konsumenci zostają obciążeni karą umowną z uzasadnieniem, że operator świadczy określoną ilość programów, a nie konkretne programy. Na koniec dnia ilość programów i tak się zgadza, a operator nie bierze pod uwagę, że konsument w ogóle nie potrzebuje np. programów dziecięcych. - uważa Agnieszka Popławska, prawnik FK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może UKE i UOKiK "większe" koperty otrzymały od gigantów TVSat...

 

To w takim razie trzeba zglosic odpowiednim instancjom o nie kompetentne dzialania tych urzedow. Nie stoja na strazy prawa obywateli, tylko na operatorow sieci kablowych i sat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają ciut więcej do roboty niż tylko częstotliwości.

https://www.uke.gov.pl/kompetencje-972

 

Przy okazji trafiłem na Poradnik dla konsumentów - usługi telekomunikacyjne. Można rzucić okiem.

http://www.uke.gov.pl/poradnik-dla-kons ... yjne-15592

Nie wiedziałem że reklamację można złożyć do 12 miesięcy od zaistnienia nieprawidłowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości napisałem maila do UOKIK w wiadomej sprawie

Oto odpowiedź:

W moje ocenie odpowiedź operatora jest zasadna. Operator nie ma wpływu na zmianę nazwy, logotypu i ramówki przez stację telewizyjną i nie może za te zmiany ponosić odpowiedzialności.

 

Jeżeli jednak operator miał wpływ na zmianę – np. rozwiązał umowę z nadawcą programu, mają zastosowanie wskazane przez Pana przepisy, orzeczenia i interpretacje.

 

 

W razie dalszych problemów lub wątpliwości proponuję osobiście skontaktować się z powiatowym lub miejskim rzecznikiem konsumentów lub Oddziałem Federacji Konsumentów. Podmioty te będą mogły dokonać pogłębionej analizy stanu faktycznego i prawnego, a następnie podjąć właściwe działania (porada, interwencja lub pomoc w sporządzeniu pisma procesowego, pozwu do sądu powszechnego lub wniosku do sądu polubownego).

 

Od razu myslałem, że lepiej uderzać do UKE, ale dla spokoju sumienia spróbowałem z UOKiK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam pakiet Rodzinny HD. Właśnie przed chwilą przejrzałem warunki umowy z lutego ubiegłego roku (wciąż obowiązuje) i mam zagwarantowane kanały Polsat Sport i Polsat Sport Extra. Mam to na piśmie. Oczywiście w wersji SD. To co, jak je wycofają to będzie podstawa do rozwiązania umowy? Bo słyszałem, że od maja mają wycofywać sporo kanałów SD? Prawada to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam pakiet Rodzinny HD. Właśnie przed chwilą przejrzałem warunki umowy z lutego ubiegłego roku (wciąż obowiązuje) i mam zagwarantowane kanały Polsat Sport i Polsat Sport Extra. Mam to na piśmie. Oczywiście w wersji SD. To co, jak je wycofają to będzie podstawa do rozwiązania umowy? Bo słyszałem, że od maja mają wycofywać sporo kanałów SD? Prawada to?

 

Zapewne zostaną zastąpione wersjami HD - a to jest generalnie zmiana z punktu widzenia abonenta in plus i wątpię, żeby była to podstawa do wypowiedzenia umowy (podobnie jak np. dodanie nowego kanału do oferty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będzie za chwil kilka wielka akcja przedłużenia ludziom umów na korzystnych dla nich warunkach, a w nowych umowach nie będą one już gwarantowane co pozwala operatorowi zamknąć furtkę jak najmniejszej liczbie abonentów, a wycofanie kopii sd został przesunięty to mają więcej czasu na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat będzie podstawa do "ucieczki" bezkarnej z CP, dla osób mających te kanały gwarantowane. A co CP zrobi z wersjami HD nie ma tu akurat znaczenia. Zbliżony przypadek był z HBO, Cinemax i Sundance w wersjach SD.

 

A tam nie były gwarantowane obie wersje, tj. SD i HD? Wtedy faktycznie likwidacja jednego z kanałów daje pełne prawo do rezygnacji - w końcu jest o kanał mniej. W przypadku zamiany gwarantowanego SD na (wcześniej niegwarantowany) HD przypuszczam, że nie będzie tak łatwo "uciec".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zarówno UKE, jak i UOKiK potwierdzili, że przy rebrandingu NIE MA MOŻLIWOŚCI zerwania umowy bez konsekwencji. Znając życie i tak znajdą się tacy, którzy będą wiedzieli lepiej :)

Ale tego nikt nie neguje... :mrgreen:

Chodzi o to - co jest faktycznym rebrandingiem programów, a co jest tylko "naciąganiem" pod rebranding :?::crazy: .

Bo na chwilę obecną większość kanałów zmienianych/usuwanych CP podciąga sobie pod wygodną dla siebie formułkę... :evil:

 

To akurat będzie podstawa do "ucieczki" bezkarnej z CP, dla osób mających te kanały gwarantowane. A co CP zrobi z wersjami HD nie ma tu akurat znaczenia. Zbliżony przypadek był z HBO, Cinemax i Sundance w wersjach SD.

 

A tam nie były gwarantowane obie wersje, tj. SD i HD? Wtedy faktycznie likwidacja jednego z kanałów daje pełne prawo do rezygnacji - w końcu jest o kanał mniej. W przypadku zamiany gwarantowanego SD na (wcześniej niegwarantowany) HD przypuszczam, że nie będzie tak łatwo "uciec".

Były oba gwarantowane-zarówno wersje SD,jak i HD.

To samo jest w większości umów z obecnymi kanałami SD i HD, gdzie abonenci mają w PWU zagwarantowane obie wersje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy się tylko cofnąć. ;)

 

Osoby, które nie zmieniły do tej pory i nie zmienią umowy do czasu wyłączenia wersji SD kanałów, w której mają gwarantowane te kanały SD, będą miały prawo nie zgodzić się na taką zmianę (oczywiście bez konsekwencji w postaci kary umownej).

Jak wspomniał @bober1, CP już pracuje nad tym, aby liczba abonentów z tym prawem była niewielka, bo nawet z pakietu Mini HD wypadną kanały SD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś podał cytat wypowiedzi-bodajże kogoś z ochrony konsumenta, że każda zmiana w umowie - nawet na korzyść abonenta daje prawo do rozwiązania umowy

Bzdura!

W takim wypadku każde dodanie kanału dawałoby możliwość zerwania umowy. nka niejednokrotnie podmieniała kanały na wersje HD i nigdy nie było możliwości rozwiązania umowy.

 

Prawo Telekomunikacyjne Art. 60a

 

1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:

1) doręcza na piśmie abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, chyba że abonent złożył żądanie określone w ust. 1b,

2) doręcza na piśmie abonentowi niebędącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej, który udostępnił swoje dane, o których mowa w ust. 1a, treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, chyba że abonent

złożył żądanie określone w ust. 1b, oraz

3) podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych

– z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji

Prezesa UKE. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku

braku akceptacji tych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie.

2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 1, dostawcy publicznie dostępnych

usług telekomunikacyjnych nie przysługuje zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, ust. 6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany.

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 1:

1) wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa albo z usunięcia niedozwolonych postanowień umownych;

2) wynika z decyzji Prezesa UKE, o której mowa w art. 63 publikacja informacji o jakości usług, ust. 2a.

3a. W przypadku, gdy proponowana zmiana warunków umowy określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, powoduje obniżenie cen usług telekomunikacyjnych, dodanie nowej usługi lub wynika z decyzji Prezesa UKE dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych podaje do publicznej wiadomości treść proponowanych zmian, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...