Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To chyba trzeba grupę "anty-CP" założyć do tego celu 8)

 

Z nc+ była gruba sprawa - i też stamtąd uciekłem przy okazji zmiany operatora (wymuszali na mnie zawarcie umowy o 30 złotych/miesiąc droższej - do tego za mniej kanałów twierdząc, że to "super oferta specjalnie dla mnie).

 

W CP nie uciekałem w momencie likwidacji jakichśtam kanałów (co się ostatecznie opłaciło - CP nagradzał tych, którzy nie uciekli korzystniejszymi ofertami przedłużeniowymi - kilka miesięcy po tej zabawie). Poza tym uważam, że fakt, że w CP płaci się praktycznie za tyle miesięcy, ile jest też gratis (czyli abo jest de facto o połowę niższy) też oznacza, że jest to platforma o wiele bardziej "user friendly", niż konkurencja.

 

Próbujcie z reklamacją faktu "nie-rebrandingu" rebrandigowanych kanałów - może się uda? Jeżeli tak - można zrobić dużą akcję na skalę ogólnopolską 8) Ja się w sumie nie będę wyrywał - bo akurat przedłużyłem umowę na bardzo korzystnych warunkach - więc po co robić samemu sobie pod górkę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, utwierdzaj się dalej w swojej naiwności. Czas pokaże kto miał rację.

To są układy i układziki- nawet UOKiK nie jest od tego wolny.

 

P.S. Nie jestem "haraldem" z komentarzy na stronie satkuriera pod artykułem o Foxie.

Po prostu przytoczyłem jakże trafny link kogoś innego. Więc nie zakrzywiaj faktów.

Nie ma się co kłócić i dać ponosić emocjom. Zobaczymy czy coś ktokolwiek wywalczy w tym temacie i czy UOKiK się tym zajmie. Ja twierdzę że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszy mnie mobilizacja jaką widzimy w tym wątku:) Nie przejmujcie się opiniami brudnych PR-owców bo widzę że tutaj takich, piszących na forach CP i NC+ nie brakuje, szczególnie w godzinach pracy operatorów. Niestety oprócz problemu znikających kanałów jest jeszcze problem tzw. niegwarantowanych kanałów! A doliczłem się ich ponad 10% w pakiecie Familijnym HD! Również o to należało by zapytać UOKiK bo może się okazać jak z przedłużaniem umów o 12 miesięcy że to też jest bezprawne! Ja wysłałem swój e-mail ze skargą (dzięki za wzrór, @harvy!) na adres: uokik@uokik.gov.pl Im wiecej ludzi tym powazniej potraktuja nasze skargi wiec mości Panie i Panowie, do dzieła!

 

Ponizej pismo jakie wyslalem, mozecie tez go uzyc:

 

Szanowni Państwo!

 

Zwracam się z uprzejmą prośbą o przyjrzenie się praktykom Cyfrowego Polsatu i NC+ polegajacym na ograniczaniu abonentom mozliwosci bezkarnego zerwania umowy z nimi w przypadku jednostronnych zmian warunkow umowy polegajacych na wycofaniu kanału. Otóż w dniu 16.01.2015 r. kanał Fox Life został wycofany i zastąpił go w ich ofercie kanał Fox Comedy. Jest to kanał nadający komedie a nie ogólnie seriale jak Fox Life, inaczej się nazywa i nadaje inne programy. W spisie programów gdy podpisywałem umowę z nimi był program Fox Life a nie Fox Comedy. Niezadowolony ze zmiany postanowiłem wypowiedzieć umowę ale dowiedziałem się od przedstawiciela Cyfrowego Polsatu że ta zmiana to tylko "rebranding" i że nałożą na mnie karę gdy nie zrezygnuje z wypowiedzenia. W regulaminie ani polskim języku nie ma takiego słowa! Faktem jest też że kanał Fox Life nadal istnieje ale nie nadaje już w Cyfrowym Polsacie. Zwracam się wiec z zapytaniem do Szanownego Urzędu czy Cyfrowy Polsat może mi zabronić wypowiedzenia umowy z tytułu zaprzestania nadawania kanału Fox Life i zastąpienia go programem Fox Comedy? Również fakt że Cyfrowy Polsat nie powiadomił mnie o tej jednostronnej zmianie warunków umowy powinien zostać przeanalizowany gdyż to jest nagminna praktyka. Również teraz już wiadomo że z końcem stycznia zastąpiony będzie kanał Animal Planet przez kanał Discovery Life. Tu równiez kanały będą miały inne profile bo ten nowy ma nadawać tez seriale a Animal Planet to były reportaże o zwierzętach. Czy w tym przypadku Urząd pozwoli nawdawcom bezkarnie zmienić zawartość programową klientom?

Dodatkowo pragnę zgłosić Państwu że ja mam w umowie zawarte, tak jak miliony innych klientów Cyfrowego Polsatu kanały które oni nazywają promocyjnymi czy tez określają jako niegwarantowane. Oznacza to że ponad 10% kanałów które klient ma dostępne w momencie podpisania umowy może bezkarnie zniknąć! Ironicznie nawet kanał "Polsat" jest takim kanałem niegwarantowanym w Cyfrowym Polsacie. Takie same praktyki stosuje NC+ - bardzo proszę zobaczyć na ich strony internetowe do oferty i zobaczycie sami o czym mówię bo drobnym drukiem na dole te kanały są wymienione. Bardzo proszę aby Szanowny Urząd przyjrzał się również tym praktykom i zajął stanowisko czy Cyfrowy Polsat i NC+ mogą nie gwarantować klientom programów które mają w ofercie w momencie podpisania umowy.

 

Z poważaniem,

 

Imię Nazwisko

Adres Domowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do @Be89: Nie ma co pytać offcoma o licencje bo o ile się nie mylę to ten kanał jest regulowany przez Włoski urząd (za Wikipedią)... Dodatkowo myślę że uokik powinien to tez zbadać więc można dodać w e-mailu sugestię żeby sprawdzili z regulatorem tego kanału czy Fox Life I Fox Comedy to dwie różne licencje czy też nie co ewidentnei podcięło by skrzydła argumentom o "rebranding"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy też zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię. Obecnie w umowach mamy kanał FOX Life jako gwarantowany. Zdaniem operatora - uległ on przeobrażeniu na kanał FOX Comedy. Co będzie, jak za jakiś czas operator usunie kanał FOX Comedy ze swojej oferty? Pewnie zdaniem operatora nie będzie nam przysługiwało prawo do rozwiązania umowy z tego powodu, gdyż nie mamy w swoich umowach kanału FOX Comedy jako kanału gwarantowanego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że kanał stracił status gwarantowanego nie daje prawa do bezkarnego zerwania umowy bo dalej masz możliwość oglądania kanału - ciebie dotyczy umowa z kanałem gwarantowanym a nowy klient podpisuje cyrograf bez gwarancji - CP moim zdaniem przymierza się do ścięcia całej oferty SD - bo zdecydowana większość kanałów w słabszej rozdzielczości występuje w ofercie CP bez zobowiązań gwarancji emisji przez dłuższy czas. Moim zdaniem w przypadku FOX to rebreding ale w przypadku animal planet to pojechanie po całości i naginanie przepisów! :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wycofanie Animal Planet też będzie uważane przez operatora jako rebreding ? A niby jak odświeżą markę Animal Planet ? To AP zmienia nazwę tylko ?

 

 

Wygląda że to tylko zmiana nazwy.

 

"Kanał był wspólnym przedsięwzięciem Discovery Communications oraz BBC, lecz w listopadzie 2010 Discovery stało się jego wyłącznym właścicielem. Emituje głównie programy dokumentalne o zwierzętach i przyrodzie."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator zawsze będzie ; ciągnął; w swoją stronę , a zobaczymy co na to powie urząd do tego powołany. Jeżeli przyzna rację operatorowi to nic nadzwyczajnego się nie stanie. Pisanie że to kolejny dowód to moim zdaniem przedwczesny osąd. Kto nie chce nie będzie pisał , ale Ci którzy będą się domagać wyjaśnienia mają do tego Prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dowod na to ze nic sie nie da zrobic w tej sprawie.Operator uwaza to za rebranding i musimy sie z tym pogodzic.

 

Nie jestem jakimś specjalnym pieniaczem i nie mam zamiaru wypowiadać umowy z CP - kanały które się zmieniają nie interesują mnie - ale popieram osoby które tutaj próbują coś zdziałać. Rozumiem rebranding jako zmianę loga, pewnego rodzaju odświeżenie [tak jak ma to miejsce w przypadku BBC] ale wymiana całkowita nazwy i ramówki pod rebranding moim zdaniem nie podpada.

 

Mam kontakt do jednego dziennikarza, który pomógł mi swego czasu i opisał sprawę praktyk jednej linii lotniczej. Spróbuje go zainteresować tematem, nie obiecuje że coś to da, ale skrobnąć parę słów nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@poselsuski, była by to swietna inicjatywa z Twojej strony, czym większy szum, tym większe powodzenie ze w końcu operatorzy zaczna myslec, ze spoleczenstwo (nie wszyscy) nie godza się na zbywające praktyki. A interes społeczny duzy, bo to jak by nie było, kilka mln. abonentow operatorow sat/iptv i kabla, jest oszukiwanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dowod na to ze nic sie nie da zrobic w tej sprawie.Operator uwaza to za rebranding i musimy sie z tym pogodzic.

 

Nie jestem jakimś specjalnym pieniaczem i nie mam zamiaru wypowiadać umowy z CP - kanały które się zmieniają nie interesują mnie - ale popieram osoby które tutaj próbują coś zdziałać. Rozumiem rebranding jako zmianę loga, pewnego rodzaju odświeżenie [tak jak ma to miejsce w przypadku BBC] ale wymiana całkowita nazwy i ramówki pod rebranding moim zdaniem nie podpada.

 

Mam kontakt do jednego dziennikarza, który pomógł mi swego czasu i opisał sprawę praktyk jednej linii lotniczej. Spróbuje go zainteresować tematem, nie obiecuje że coś to da, ale skrobnąć parę słów nie zaszkodzi.

 

Nagłośnienie sprawy to największe działo jakie możemy wytoczyć lecz w powyższym temacie będzie nieskuteczne - w grę wchodzą interesy dwóch największych koncernów medialnych w kraju które trzymają w garści większość rynku i cenzurują rzeczywistość. :oops: A nawet jak w Gazecie Prawnej znajdzie się mały artykuł to i tak przeczyta go promil społeczeństwa zainteresowanego tematem - no niestety program Interwencja nie zainteresuje się aferą rebredingu w CP i nc+ :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przestań się w tym wątku udzielać i myślę że warto dodać że jest to Twoje zdanie. Moje zdanie jest takie że warto dowiedzieć sie jak widzi to prawo , mimo że nie jestem zainteresowany wypowiedzeniem umowy chciał bym żyć w Państwie które respektuje zapisy prawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to odpowiedz jaką dostałem

 

Dziękujemy za kontakt z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Informacja ta stanowi automatyczne potwierdzenie otrzymania e-maila.

Wiadomość zostanie przeanalizowana przez Urząd. W przypadku stwierdzenia

podstaw do rozpoczęcia działań przez Prezesa UOKiK, podjęte zostaną

kroki zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów lub kodeksem

postępowania cywilnego. Zaznaczamy jednak, że osoba zgłaszająca

podejrzenie podejmowania niezgodnych z prawem działań nie jest stroną

postępowania i nie jest informowana o jego wynikach.

UWAGA: UOKiK chroni konkurencję oraz podejmuje działania w sytuacjach,

które godzą w zbiorowe interesy konsumentów. Nie prowadzi indywidualnego

poradnictwa, ani nie rozst[beep] indywidualnych sporów z przedsiębiorcami.

 

______________________________________________________________________

KONSUMENCIE, w celu uzyskania porady prawnej lub pomocy w rozwiązaniu

sporu zgłoś się do:

• powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, organizacji

konsumenckiej lub sądu polubownego, ich adresy i telefony znajdziesz na

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

• Konsumenckiego Centrum E-porad, wysyłając e-maila na adres

porady@dlakonsumentow.pl

 

Pamiętaj! 25 grudnia 2014 r. zmieniły się Twoje prawa i obowiązki

sprzedających. Będą teraz zgodne z tymi, które obowiązują w całej

Unii Europejskiej. Dowiedz się więcej na www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl

 

______________________________________________________________________

 

W celu złożenia formalnego ZAWIADOMIENIA O NARUSZENIU USTAWY O OCHRONIE

KONKURENCJI I KONSUMENTÓW należy:

• złożyć je pisemnie (w przypadku dokumentu elektronicznego musi być

opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą

ważnego kwalifikowanego certyfikatu)

• wraz z uzasadnieniem, które powinno zawierać wskazanie

przedsiębiorcy, któremu jest zarzucane działanie niezgodne z ustawą,

opis stanu faktycznego, uprawdopodobnienie naruszenia przepisów, a także

dane zgłaszającego zawiadomienie

• dołączyć wszelkie dokumenty, które mogą stanowić dowód

naruszenia ustawy.

W odpowiedzi na formalne zawiadomienie Prezes UOKiK przekazuje na piśmie

informację o sposobie załatwienia sprawy.

Aby zgłosić podejrzenie zmowy przetargowej, można skorzystać z

formularza dostępnego na

http://www.uokik.gov.pl/zglos_zmowe_przetargowa.php

______________________________________________________________________

 

Przedsiębiorca ubiegający się o objęcie programem łagodzenia kar,

może złożyć wniosek leniency: pracownikowi UOKiK do protokołu,

pocztą, faksem, a także emailem na adres: leniency@uokik.gov.pl.

Dodatkowe informacje o programie można uzyskać pod numerem infolinii:

tel. 22 55 60 555 oraz na http://www.uokik.gov.pl/program_lagodzenia_kar2.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...