Gość Anonymous Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 A masz na czym obejrzeć tych 10 bitów koloru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mprw Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Dźwięk 192 kbps w zupełności wystarcza do wszystkiego. Ci, którym się wydaje, że mogą usłyszeć coś więcej to tacy trochę "zboczeńcy dźwiękowi" nie mający nic wspólnego z normalnymi ludźmi. No to kim chcemy być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asiafan Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Za taki komentarz każdy posiadacz zestawu głośników 7.1 ze wzmacniaczem powiedział by Ci że jesteś kryminalista w komentarzu sygnału DTS Digital Surround™ at constant bit-rates up to 1509 kbps for DVD-V and DVD-A, 1234 kbps for Music Discs To jest bitrate zwykłego DTS a to już jest stary system Mamy płyty Super Audio CD które mają dużo więcej niz te śmieszne 192 dla 2 kanałow: Maximum Data Bit Rate (for 2-channel audio) 5.64 Mbps 1.4Mbps Jednak transmisja satelitarna to inna bajka i takich bitratów nie będzie Moze być lub będzie takie cos: Bit rate Standard quality uploads Type Video Bit Rate Mono Audio Bit Rate Stereo Audio Bit Rate 5.1 Audio Bit Rate 2160 p (4k) 35-45 Mbps 128 kbps 384 kbps 512 kbps Dla sprzętu high end to ja widze 7.2 i 11.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mprw Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Posiadacze zestawów 7.1 mają pewien problem — stale muszą przekonywać samych siebie, że dobrze zrobili wywalając kupę kasy na taki sprzęt. Reszta jest tutaj viewtopic.php?f=52&t=33998&p=1029577#p1029577 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Ja na to bardzo prosto odpowiem - w tamtym wątku piszesz, że Dolby Pro Logic zrobi Ci ze stereo 192 kbit/s dźwięk prawdziwie przestrzenny. A ja Ci powiem tak - ja Ci zrobię z obrazu 720x576 UHD 3840x2160. Ot po prostu rozciągnę i przepuszczę przez kilka sprytnych filtrów wyostrzających i tuszujących skutki kompresji. Będzie 4k? Będzie. Czy będzie tej samej jakości, co obraz faktycznie rejestrowany kamerą UHD? Heh... No jak ktoś jest ślepy, to będzie Chciałbyś mieć UHD rozciągane z SD i byłbyś równie zadowolony, co z "rozciągania" dźwięku z "SD" do "HD"? Z dźwiękiem jest analogicznie i żadne czarowanie, czy udawanie, że Pro Logic zrobi już z czegoś przeciętnego na wejściu jakąś magię zbywam śmiechem. Zasada każdej stratnej kompresji jest oczywista, utracona jest bezpowrotnie część danych. Im większa kompresja, tym gorzej. Praw matematyki i fizyki się nie oszuka. Można sobie wmawiać, że Pro Logic odkręci to tak jak było oryginalnie, ale tak nie jest, jeśli w prawdziwym choćby 5.1 zrobiono jakiś efekt w określonym głośniku, Pro Logic nie wie w jakim i nie odtworzy tego poprawnie, bo tych danych dawno już nie ma. To jest ściema - tak samo jak upscaling w obrazie. Dobry może oszukać mniej wprawne oko, ale nigdy nie oszuka dobrego oka. Jeśli uważasz, że dla dźwięku 192 kbit/s jest OK, to po co Ci UHD do obrazu? Po co HD w ogóle? A niech sobie leci 720x576, TV to sobie rozciągnie "jakoś", tak jak Pro Logic "jakoś" rozciąga dźwięk. Osobną kwestią jest to, jak dźwięk jest realizowany, ale przy obecnej technice choćby w filmach już "na dzień dobry" nagrywa się audio lepiej i jakieś tam udawanie Pro Logic nie ma racji bytu, nie ma takiej potrzeby. Do tego nadal - użycie Pro Logic da się łatwo wykryć po prostu oglądając materiał. Brak przestrzeni i podział tylko na przód i tło będzie oczywisty i łatwy do wychwycenia dla osoby wprawionej. Jak realizowano koncert Linkin Park o którym mowa - tego się pewnie nie dowiemy nigdy, ale z pewnością nie aż tak przeciętnie, żeby wypuścić MP2 192 kbit/s. Nie twierdzę, że przy tym koncercie trzeba było jakieś cuda robić, ja bym tam w ogóle AC3 pominął, bo nie jestem wymagający, ale MP2 192 kbit/s to była po prostu kiepścizna i tyle. Nie zbiednieliby dokładając te 128 kbit/s, więcej miejsca fruwało wolnego na transponderze w tym czasie. Jednocześnie emitując obraz w ultra-wysokiej jakości spodziewa się tego samego po dźwięku (jeśli tego wymaga, czyli muzyka live, mecze/sport itp.). Do Mercedesa klasy S można podmontować kółka od malucha (przy pewnej dozie wysiłku i spawarce), nawet będzie jeździł, a niektórym nie będzie to przeszkadzać, co nie oznacza, że mamy masowo montować kółka od maluchów do Mercedesów, bo są tacy, co im wszystko jedno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Święte słowa, jakże ciężko przebić się przez mur niezrozumienia, zbudowany między ludźmi normalnie postrzegającymi rzeczywistość, a tymi ze skompresowanego, wirtualnego świata, przez techniki kompresji i inne szatańskie pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mprw Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Z grubsza wiem co to jest kompresja, jak działa i że "coś" się na niej traci. Wszystko jednak rozbija się właśnie o to "coś", czego utraty "ludzie normalnie postrzegający rzeczywistość" nie słyszą i nie widzą, a ci bardziej "wprawni" usilnie wyszukują, nie wiadomo tylko po co. Podam może przykład dotyczący dźwięku, bo tylko o nim tu pisałem. Otóż nie tak dawno temu pierwszy raz w życiu byłem na koncercie w filharmonii, gdzie mogłem usłyszeć dźwięki płynące wprost z instrumentów muzycznych — nie brzmiało to jednak lepiej niż dźwięki z głośników domowego sprzętu. A jeśli się pójdzie na jakikolwiek inny koncert, taki "normalny", tj. grany z podłączeniem do prądu, to jakość dźwięku, nawet przy najlepszym nagłośnieniu, będzie dużo gorsza od tego co mamy w domu. Co z tego wynika? Ano to, że w domu słuchamy "sztucznego" dźwięku stworzonego w studiu. Po co więc dźwięk z bitrate większym niż 192 kbps, skoro owe 192 kbps brzmi lepiej niż to co słyszymy na koncertach? Czy po to, żeby ten dźwięk był jeszcze bardziej sztuczny? Odnośnie dźwięku przestrzennego, to mogę się tylko powtórzyć — podstawą jest tu odpowiednie rozmieszczenie głośników dookoła pokoju (czy wszyscy aby na pewno tak je macie ustawione?). Co do Dolby ProLogic to pewnie w różnych sprzętach różnie ono działa. Ja nie mam do niego zastrzeżeń — podział na prawo-lewo i przód-tył jest wyraźnie słyszalny (na pewno nie jest to tylko środek i tło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 @mprw, mało kto z dorosłych ludzi słyszy coś ponad 10 - 12KHz, a to jest właściwie kalectwo, dlatego właśnie nie słyszy się różnicy miedzy wykonaniem filharmonicznym a empetrójką. To poważny problem, dlatego warto chronić słuch, przynajmniej w taki sposób, by zakładać ochraniacze w miejscach, gdzie hałasy występują w stopniu ponadnormatywnym, np. na strzelnicach i nie nadużywać słuchawek, gdzie głośnik bez żadnych przeszkód masakruje ucho wewnętrzne. Owszem, kompresja jest stratna, a informacje które podczas niej bezpowrotnie ulatują w Kosmos, wcale nie są nieistotne, co można choćby zauważyć (jeśli już nie usłyszeć ), na ekranach naszych telewizorów. Nigdy jeszcze nie widziałem przekazu, nadawanego w standardzie FHD, który byłby w całości do zaakceptowania (!). I UHD wcale nie odbiega od tej "normy". PS. Ciekaw jestem jak miałaby się telewizja, gdyby zagęszczono ekrany telewizorów do wartości z przedziału przynajmniej od 200 do 300 PPI ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asiafan Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Idąc tym tokiem po co robić FLAC skoro jest mp3 i wszystko możemy palić na audio z Mp3 bo się więcej zmieści i nie potrzebujemy systemu 5.1 bo wystarczy 2.1 i robić wszelkie koncerty z mp3. Albo w ogóle wystarczy że głośnik ma 20W bo po co więcej i tak nie usłyszymy różnicy. Ja właśnie tak myślałem aż sobie z szafy nie wyjąłem nie używanego Technicsa i podłaczyłem pod niego mp3 player a potem org płytki ze sklepów. No i od tamtej porty mp3 służyło mi tylko by obadać czy muza mi się "widzi" nic więcej. Tyle gadasz o audiofilach że nie ma róznicy miedzy mp3 a filharmonia ciekawe czy w ogóle kiedykolwiek byłeś na takim koncercie bo ja na 5 byłem ale się tego nagrać nie dało bo miałem kamerę zabytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Na szczęście mój narząd słuchu nie uległ uszkodzeniu, więc słyszę dźwięki z o wiele większego zakresu, niż przedstawiciele mojej grupy wiekowej. Nawet niedawno badałem. Jako że nie mam również wad wrodzonych błędnego postrzegania barw, to mam niejako umocnienie do tego, by oceniać w sposób na ile mogę obiektywny, sprzęt audiowizualny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Blisko 2h materiału, 25 GB To cos kiepsko Ja mam cos na dysku z bardzo dobrym HD, lecz nie jest to Full HD, nagrane z platformy chyba jeszcze wtedy Cyfra+, ale nie daje slowa (byc moze to juz byla nc+), jakis film ok. 2,5h i zajelo to nagranie 13GB, w innym przypadku 1,45h niecale 9GB. W takim razie, to nie bylo UHD skoro tylko tyle zajelo miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolinos Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Standardowo 4K ma być obsługiwane i chyba jest już wszędzie(?) w HEVC, który to z założenia ma zajmować o połowę mniej miejsca na dysku niż H.264 przy zachowaniu wysokiej jakości dźwięku i obrazu. Zresztą Netflix strumieniuje 4K i potrzeba tam łącza 15Mb/s i 2h film zajmuje mniej niż 14GB. Zaskoczeni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Strumienie, kompresja, ale jak sie ma to do pojemnosci faktycznej materialu, teraz dla Full HD na BR, ile zajmuje miejsca ? A w necie kompresje tych samych materialow zajmuja o polowe, czasem nawet 1/3 tego co BR. Tak to wyglada. Z tym przykladem co podales bedzie/jest identycznie. Odbija sie to mimo wszystko na jakosci. I nie uwierze ze jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolinos Opublikowano 20 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 No właśnie mylisz się. To nie jest WEB-DL tylko strumieniowanie materiału 4K. To nie chodzi o to, że na torrentach znajdziesz sobie obraz płyty BD i będzie miał 25GB na 1,5h filmu i pomyślisz, że ten obraz musi być extra, a ten co będzie miał wyciągnięty stream odpowiednio upchany będzie miał 10GB w gorszej jakości. Opinie z Netflixa testowane na TV 85" UHD są w większości bardzo pozytywne. Musisz zrozumieć jedną rzecz, stopień kompresji w HEVC jest bardzo, ale to bardzo dobry. Z dobrodziejstw tego korzysta właśnie sprawnie Netflix i kilka innych serwisów. Jeśli nie przekona cię argument dobrej kompresji materiału z 2015r, to może przekonają cię materiały z lat '80-tych gdzie używano do kręcenia wielu filmów i koncertów taśm, które takie Ultra HD w 8K wciągają nosem. Wcześniej ilość tego materiału i długość kompresji zniechęcała, a teraz większość z nich wydawana jest na BD i będzie wydawana na nowych BD UHD bo ich jakość będzie niemal tak genialna jak filmów produkowanych w 2015r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asiafan Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Tutaj że tak ten tego troszeczke przejechałeś samego siebie. 35mm taśma to do rozdzielczości 6k jest max. Teraz się już jednak nie kręci na taśmach 35mm . Poza tym tutaj chodzi o kompletnie inna paletę kolorów Teraz wejdzie HDR https://pl.wikipedia.org/wiki/High_dyna ... ge_imaging nie tylko w nadchodząych Telewizorach Panasonicach który już za niedługo w sprzedaży ale smartphonem Galaxy Note 3 9005 można robić fotki i nagrywać 4k w HDR. http://rgrain.com/pro-35mm-6k-beyond-4k/ Pomyśleć że dzieciaki urodzone po 20xx roku będą korzystać głównie z 1080p i 4k i weź włącz im analogowe materiały 576i lub w ogóle PAL w 4:3 i jak oni to skometnują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 TVP musi być przy kasie. Zamawia sprzęt 4K http://www.tvp.pl/zamowienia_publiczne/ ... hp?id=1490 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz1980 Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Najwidoczniej ma, przecież jako nadawca publiczny ma spełniać misję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolinos Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Tutaj że tak ten tego troszeczke przejechałeś samego siebie. 35mm taśma to do rozdzielczości 6k jest max. Teraz się już jednak nie kręci na taśmach 35mm. Poza tym tutaj chodzi o kompletnie inna paletę kolorów. Właśnie tu jest problem, bo wiedzę czerpałem z zakulisowych wywiadów z producentami obrazów(filmów, koncertów), które premiery miały w latach 80-tych. Swobodnie wypowiadali się, że to co wydawali na BD to nic, bo mają taką jakość materiału, że mogą je swobodnie wydawać na 4K i w przyszłości także na dyskach 8K. Nie wiem jak oni to kręcili, ale podobno dobrego materiału sprzed wielu lat jest bardzo dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 TVP zamawia jakieś zestawy montażowe 4K. http://www.tvp.pl/zamowienia_publiczne/auction_preview.php?id=1543 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Music Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Tymczasem flagowe programy takie jak "Jaka to melodia" czy "Wiadomości" nadal w kiepskim SD. Dziwna logika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolinos Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Obstawiam, że 4K zaczęło się robić tematem do którego dopłaca UE. Wiecie, nowe technologie itp. Ostatnio bardzo często w TVP w kwestii jakości poruszany jest temat "europejskich standardów". Pewnie pod kątem 4K też muszą coś zrobić więcej niż testy i TV 4K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viva-91_91 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Tutaj że tak ten tego troszeczke przejechałeś samego siebie. 35mm taśma to do rozdzielczości 6k jest max. Teraz się już jednak nie kręci na taśmach 35mm . Poza tym tutaj chodzi o kompletnie inna paletę kolorów Teraz wejdzie HDR https://pl.wikipedia.org/wiki/High_dyna ... ge_imagingnie tylko w nadchodząych Telewizorach Panasonicach który już za niedługo w sprzedaży ale smartphonem Galaxy Note 3 9005 można robić fotki i nagrywać 4k w HDR. http://rgrain.com/pro-35mm-6k-beyond-4k/ Pomyśleć że dzieciaki urodzone po 20xx roku będą korzystać głównie z 1080p i 4k i weź włącz im analogowe materiały 576i lub w ogóle PAL w 4:3 i jak oni to skometnują Tak jak TV SD 4:3 czarnobiale albo ciemno kolorowe nagranie po dzisiejsze i co niektóre kanały HD w filmy Blu-ray.Dla mnie różnica jest kolosalna w tym 4k do HD choć jestem ciekawiony co do 8k.Co do wcześniejszych postów to 25gb to dużo ale SD wychodzi 2 godz około,poza 2gb z teletextem napisami 3 wersjami audio to porównaniu nagrań z płyty DVD RW to różnica jest bo dobra jakość to 1 godzina,audio,napisami jak się chce no ale pamiętam DVD płyty co już miały niestety błędy. Kaset video nagrywały analogowej jakości im starsza kaseta video to kiepskie nagrania.Dziś nagrania są wygodniejsze na USB tyle że ta szyfracja dekoderow wkurza no ale tyle że nagra to nagra.Co do 4k bo odwracania temat to u nas szwankuje to cena za taki kanał to 25zł by była jak nie wiecej. Pojemność satelitarna też co prawda hevc lub bardziej pasują większe kodeki ale to 10 lat może coś naukowcy technicy powymyślają dajmy im czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asiafan Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 (edytowane) Jeśli ktoś nie wie to Orlando Toronto jest transmitowane w 4k przez BT Sports na kanale BT Ultra HD . http://www.prnewswire.com/news-releases/global-first-rogers-nba-and-bt-sport-announce-first-ever-live-nba-broadcast-in-4k-565208261.html http://www.sportsvideo.org/2016/01/13/4k-sports-descend-on-canada-live-4k-nba-game-from-london-more-on-the-way-from-tsn-sportsnet/ Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Mr. Orbita Tytuł wątku: Sport w nc+ - BT Ultra HD nie jest w nc+ ;) Przenoszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franko Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 (edytowane) Kto chce sobie zerknąc podsyłam screna LFP meczu OGC NICE - OM na ich CANAL+ 4K FR Oczywiscie transmisja poprzez satelite 19.2E 12324V SR: 29700 2/3 DVB-S2 8PSK kodowanie NAGRA Edytowane 1 Października 2017 przez franko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shark Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 @franko Jaki odczytujesz bitrate na w/w kanale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.