Skocz do zawartości

Telewizor z modułem CAM - problem z nieznajdowaniem kanałów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym opisać problem związany z nieznajdowaniem niektórych kanałów na telewizorze Orion 32PLT906 z zainstalowanym modułem CAM z telewizji kablowej Satfilm. Problem zaczął się już kilka miesięcy temu, kiedy to kanały znajdujące się na częstotliwości 594 MHz, MUX-14 (tutaj dokładna lista wraz z parametrami: http://satfilm.pl/images/pobierz/wykazprogramowtv/Wykaz_lista%20DVB_C.pdf) przestały się pojawiać na liście kanałów zarówno podczas automatycznego skanowania, jak i po nim. Po pewnym czasie zostały przeniesione na inną częstotliwość, jednak pojawiał się problem z ich odbiorem (tzw. artefakty obrazu). Następnie kanały te powróciły na swoją pierwotną częstotliwość, jednak nadal pojawiały się problemy z odbiorem. W połowie czerwca br. powyższe kanały w ogóle przestały pojawiać się podczas automatycznego skanowania na liście kanałów. Próbowałem to ustawić poprzez ręczne skanowanie kanałów na powyższej częstotliwości oraz podanych w linku parametrach - na próżno, zarówno jakość, jak i moc sygnału są na poziomie 0%. Pozostałe kanały telewizor wyłapuje już normalnie, problem jest z tą jedną częstotliwością. Chciałbym się spytać, jaka może być przyczyna tego problemu, i jak można by było to ewentualnie naprawić? Liczę na wasze rozwiązania tego problemu, z góry dziękuję :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na tej częstotliwości w Twojej okolicy dostępny jest naziemnie jakiś multipleks DVB-T i poprzez nieszczelną instalację tvk (najczęściej winny jest kiepski kabel pomiędzy gniazdem tvk a telewizorem) zakłóca on odbiór multipleksu kablowego DVB-C. Jeśli tak jest faktycznie a wymiana okablowania nie pomoże (sygnał zakłócający ma wysoki poziom i nie da się "uszczelnić" sieci) operator powinien przestać wykorzystywać tą częstotliwość (przenieść multipleks DVB-C na inny kanał). To jest tylko jedna z wielu możliwych przyczyn. Ogólnie to bym zgłosił sprawę złego odbioru operatorowi. Zakładam także, że nie masz podłączonego magnetowidu pomiędzy gniazdem tvk a telewizorem, którego modulator jest ustawiony na K36 lub sąsiedni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem częstotliwości DVB-T we Włocławku i rzeczywiście MUX-3 jest nadawany na częstotliwości 594 MHz, zmiana dokonała się 26 kwietnia br. Co do instalacji TVK to akurat z tym nie ma problemu, kabel pomiędzy gniazdem i telewizorem jest sprawny. Sprawa została zgłoszona do operatora już ponad miesiąc temu, jednak nadal nic z tym nie zrobiono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten MUX III z Włocławka nadaje z mocą 4 kW więc musiałbyś dość blisko nadajnika mieszkać, kabel z kiepskim ekranem też sprawny jest, tylko sprawny inaczej ;) Czy w ogóle ktoś z techników się pojawił u Ciebie czy zostałeś "olany"? Jeśli ktoś był czy sprawdził przyrządem pomiarowym poza poziomem sygnału także jakość sygnału jaki masz prosto z gniazda a jaki na końcu owego kabla czy tylko na oko powiedziano, że kabel jest ok? Czy problem występuje tylko u Ciebie czy także u znajomych/sąsiadów? Problemem może być także sama głowica w tv chociaż to są rzadkie przypadki, w celu ich wykluczenia można właśnie podpiąć przyrząd pomiarowy najlepiej z możliwością podglądu obrazu, żeby klient widział, że sygnał z kabla jest ok, bo same wskazania nic przeciętnemu Kowalskiemu nie mówią. Jeśli technik nie ma przy sobie porządnego miernika może też podpiąć dekoder na próbę żeby wykluczyć problem z samą głowicą w tv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda w mailu zwrotnym otrzymałem informację, aby umówić wizytę serwisu, ale ostatecznie tego nie zrobiłem, licząc na to że Satfilm połapie się o co chodzi i dokona odpowiednich poprawek (np. zmieni częstotliwość), tak się jednak nie stało. Poza tym jest jeszcze stacja doświetlająca MUX-3 na Placu Wolności, która jest oddalona w linii prostej o mniej więcej 1 km od mieszkania, z kolei do nadajnika MUX-3 na Kominie EC-Zazamcze mam jakieś 2 km w linii prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda więc na to, że na 90% masz już problem zdiagnozowany. Umów się z serwisem i powinno być ok. Sądzę, że jeśli mieliby dużo zgłoszeń tego samego problemu multipleks ten zostałby już przeniesiony na inny kanał. W pojedynczych przypadkach lepiej jest poprawić instalację niż "kazać" wszystkim przeprogramować telewizory/dekodery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak chyba rzeczywiście zrobię - zadzwonię do serwisu z prośbą o wizytę. Ewentualnie alternatywą zostaje jeszcze wymiana kabla. Jeszcze się chciałem dopytać odnośnie magnetowidu - akurat tak się składa, że w tym samym pokoju co telewizor mam podłączoną wieżę stereo z dwiema kolumnami, jednak nie bardzo rozumiem o co chodzi z modulatorem ustawionym na K36. Poza tym mam jeszcze pytanie, czy w związku z całą sprawą konieczny będzie montaż wzmacniacza sygnałowego czy wystarczy tylko dokupić nowy kabel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wysłałem wiadomość do działu technicznego w sprawie zmiany częstotliwości na niekolidującą z nadajnikami NTC w okolicy. Jeżeli i to nie pomoże to jedynym wyjściem będzie jednak wizyta serwisu, ewentualnie nowy kabel. Nie mniej jednak dziękuję Wam za już uzyskaną pomoc w tej sprawie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

................... Co do instalacji TVK to akurat z tym nie ma problemu, kabel pomiędzy gniazdem i telewizorem jest sprawny. Sprawa została zgłoszona do operatora już ponad miesiąc temu, jednak nadal nic z tym nie zrobiono.

 

Jeżeli masz kabel otrzymany od kablówki, to kup nowy tylko nie czasem najtańszy. Może być TELEVES NP. http://www.hollex.pl/kabel/kabel-sateli ... 0-cu-hd-1m

 

U mnie też był problem w INEI w Poznaniu i tylko nie wiem dlaczego technik od razu zajrzał do gniazdka zamontowanego w ścianie. I zalecił wymianę. Oczywiście na własny koszt. Na szczęście nie potrzeba bardzo długiego przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że zawsze można samemu porządny kabel zrobić. Poza samym dobrej jakości przewodem koncentrycznym RG6 (niekoniecznie tym z powyższego linku) potrzeba równie porządne wtyki jeszcze założyć o czym mało kto wpomina, bo jak założy się zwykłe plastikowe (nie w pełni ekranowane) to poprawa może być żadna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wznawiam temat, ponieważ problem związany ze słabym odbiorem (lub też całkowitym brakiem odbioru) niektórych kanałów w telewizorze (tym samym który jest podany w pierwszym poście wątku) ponownie się powtarza. Tym razem problem występuje na częstotliwości 426 MHz (i tylko na tej - na pozostałych transportach cyfrowych DVB-C tego kłopotu nie ma), która to ani nie koliduje z nadajnikami NTC, ani tym bardziej LTE. Całkiem możliwe jest, że sygnał płynący z kabla do telewizora jest zakłócany przez nadajnik firmy Nordisk, który działa w paśmie 420 MHz. Dodam tylko przy okazji że około miesiąc temu wymieniłem kabel antenowy - przez pewien czas odbiór był dobry, później niestety sygnał znowu był słaby, żeby nie powiedzieć żaden (obecnie siła sygnału wynosi zaledwie 10%). Chciałbym się więc zapytać, co należałoby jeszcze zrobić, aby poprawić sygnał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstotliwość 426 MHz należy do tzw. pasma specjalnego rozszerzonego, które w eterze też może być wykorzystywane do usług innych niż telewizja. Najprościej umów się na wizytę serwisanta, w końcu są od takich rzeczy ;) Niech weźmie ze sobą miernik sygnału i jakiegoś STB żeby można było porównać czy na nim też problem występuje (jaka na nim jest siła i jakość sygnału na tej częstotliwości), przy okazji fachowym okiem sprawdzi ten nowy kabel. Co do wskazań telewizora co firma to inna skala siły i jakości sygnału - jeden tv na tym samym sygnale pokaże Ci siłę 20% a drugi 100%. Poza tym nie wiem jak jest z telewizorem Orion ale np Manta głowice ma taką sobie i czasem nie radzi sobie z odbiorem a podłączony STB wskazuje jakość 100% i nic się nie dzieje. Jeśli faktycznie masz niski poziom sygnału byle "[beep]nięcie" w eterze może powodować zaniki odbioru. Najlepiej jakbyś miał poziom sygnału na tv pomiędzy 60-70 dBµV żeby był "zapas", teoretycznie optymalnie jest 60 dBµB, jeśli jest on w pobliżu 50 dBµV to nie każdy tv daje radę już, jeśli jest mniejszy od 50 dBµV to w ogóle nie ma o czym mówić. Oczywiście równie ważna jak nie ważniejsza jest jakość - im mniejszy poziom błędów w sygnale tym lepiej.

Edytowane przez adrian1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...