czerstwy Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Ja dostałem odpowiedź ze strony NC+ że niby zamiana Fox Life HD na Fox Comedy nie upoważnia do rozwiązania umowy lecz w ramach dalszej dobrej współpracy dają mi na okres 6 miesięcy dostęp do Cinemax za darmo. Pismo było wysyłane przez UOKiK. Poszło pismo do UOKiK w sprawie zmian dotyczących kanałów C+ zobaczymy co odpiszą ze strony NC+ do UOKiK i do mnie. W piśmie powołałem się że kanał Canal+ Film2 HD jest kanałem gwarantowanym oraz że w koncesji którą otrzymał od KRRiT jest kanałem wyspecjalizowanym - filmowym i że znika z oferty NC+. Ponadto że o takiej zmianie NC+ powinna poinformować swoich klientów i dać im możliwość rozwiązania umowy z winy NC+ bez ponoszenia kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy ( punkt 15 i 16 ustępu 5 Regulaminu NC+ ). Ponadto ze wprowadzają inne kanały o innej tematyce - Canal +1 HD, Canal+ Discovery HD, Canal+ Sport2 HD oraz Canal+ Seriale HD i że żaden z nich nie jest ścisłe wyspecjalizowanym kanałem filmowym jak Canal+ Film2 HD. Trzeba iść tokiem myślenia głupiego czasami , film a serial to duża różnica a Canal+ Film 2 HD to wyspecjalizowany kanał filmowy tak ma w koncesji zapisane. No ale ja się rozstaję z NC+ więc pozostanie mi satysfakcja - czasami bezcenna Mam nadzieję że poinformujesz jaką odpowiedz dostałeś.Też chętnie sobie z nimi porozmawiał z takim argumentem jak wypowiedzenie umowy bo bez tego argumentu to niema z nimi co gadać jak się coś dobrać do obecnej umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Ja dostałem odpowiedź ze strony NC+ że niby zamiana Fox Life HD na Fox Comedy nie upoważnia do rozwiązania umowy lecz w ramach dalszej dobrej współpracy dają mi na okres 6 miesięcy dostęp do Cinemax za darmo. Pismo było wysyłane przez UOKiK. Poszło pismo do UOKiK w sprawie zmian dotyczących kanałów C+ zobaczymy co odpiszą ze strony NC+ do UOKiK i do mnie. W piśmie powołałem się że kanał Canal+ Film2 HD jest kanałem gwarantowanym oraz że w koncesji którą otrzymał od KRRiT jest kanałem wyspecjalizowanym - filmowym i że znika z oferty NC+. Ponadto że o takiej zmianie NC+ powinna poinformować swoich klientów i dać im możliwość rozwiązania umowy z winy NC+ bez ponoszenia kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy ( punkt 15 i 16 ustępu 5 Regulaminu NC+ ). Ponadto ze wprowadzają inne kanały o innej tematyce - Canal +1 HD, Canal+ Discovery HD, Canal+ Sport2 HD oraz Canal+ Seriale HD i że żaden z nich nie jest ścisłe wyspecjalizowanym kanałem filmowym jak Canal+ Film2 HD. Trzeba iść tokiem myślenia głupiego czasami , film a serial to duża różnica a Canal+ Film 2 HD to wyspecjalizowany kanał filmowy tak ma w koncesji zapisane. No ale ja się rozstaję z NC+ więc pozostanie mi satysfakcja - czasami bezcenna Pamiętajcie, że w tym przypadku ewentualne wypowiedzenie może dotyczyć TYLKO pakietu premium, w ramach którego dochodzi do zmiany. Jak ci zabiorą jeden kanał gwarantowany z dowolnego pakietu Comfort - Extra - Multi to też tylko jeden z tych pakietów wypowiesz i zrezygnujesz z niego czy z całości umowy ?? Dostałeś odpowiedz z UOKIK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mervel Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Postanowiłem napisać dość oficjalnego maila w formie reklamacji z uwagi na utracone dwa kanały premium bez wcześniejszego poinformowania mnie o tym. Kanały miałem zapewnione w umowie a oni zmieniają film 2 i family 2 na jakieś Canal+1 (WTF?!) oraz C+ Seriale. Chyba nie ma co się rozwodzić nad tym, że absolutnie nie ma to nic wspólnego z rebrandingiem i powinna nam przysługiwać opcja wypowiedzenia umowy lub jakiejś rekompensaty. Ps. Nie ogarniam polityki NC+, dodają drugi kanał stricte sportowy a mecze i tak lecą na C+ głównym ? Gdzie tu logika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipii Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Też napisałem maila w tej sprawie, ale dostałem odpowiedz w stylu - to jest tylko zmiana nazwy, jak podpisałeś umowę łosiu to płać, tylko całość ubrana w trochę inne słowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mervel Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 'Szanowny Panie, informuję, że 11 maja wraz ze startem odświeżonego pakietu CANAL+, kanał CANAL+ FILM2 nadawany jest w nowej odsłonie jako CANAL+ SERIALE, kanał CANAL+ FAMILY2 nadawany jest w nowej odsłonie jako CANAL+ 1. Dodatkowo do oferty weszły dwa nowe kanały CANAL+ DISCOVERY i CANAL+ SPORT2. Nie doszło do wyłączenia kanałów z oferty, zatem powyższa zmiana nie jest podstawą do otrzymania rekompensaty lub do rezygnacji z umowy bez obowiązku proporcjonalnego zwrotu ulg. W przypadku kontynuowania przedmiotowej sprawy proszę nie usuwać treści poprzednich wiadomości. Zachowanie pełnej korespondencji przyspieszy analizę zgłoszenia' Czyli typowe zbywanie ludzie, ale odpowiedź jest mega lakoniczna i nie omieszkałem ich o tym poinformować w mailu zwrotnym. Dodałem też, że dołączę informację od UOKiK-u jak tylko odpowiedza na moją wiadomość. Zamieniają kanały filmowe na kanał z serialami + kopię kanału już istniejącego, który puszcza tą samą ramówkę przesuniętą o godzinę...Fajnie że dodają jakieś Discovery i Sport 2 ale ja mam zagwarantowane w umowie FIlm 2 oraz Family 2 i oczekuję wyjaśnień. Równie dobrze za miesiąc zabiorą Canal+ Film i dadzą Canal+ Bajki bo tak im się spodoba ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mervel Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Otrzymałem odpowiedź od UOKiK-u w sprawie obu kanałów: W opinii UOKiK, pakiet programów telewizyjnych oferowany przez danego operatora stanowi jeden z podstawowych czynników branych przez konsumenta pod uwagę przy wyborze danej oferty. Z tego względu wycofanie przez operatora określonego programu telewizyjnego z oferty programowej w trakcie trwania umowy może być niekiedy równoznaczne z ustaniem dla konsumenta celu, dla którego zawarł umowę. W związku z tym, określony zestaw programów telewizyjnych może w niektórych przypadkach stanowić jedno z zasadniczych postanowień umowy o świadczenie usług telewizji kablowej. Podobne stanowisko zajął Sąd Antymonopolowy (obecnie: Sad Ochrony Konkurencji i Konsumentów) w wyroku z dnia 6 grudnia 2000 r. (sygn. XVII Ama 101/99). Oferowany zestaw programów stanowi jedno z podstawowych dla konsumenta kryteriów wyboru kontrahenta. Dokonywane w tym zakresie zmiany należy traktować, jako istotną zmianę zakresu świadczenia i w związku z tym musi być zaakceptowana przez druga stronę umowy. Operator powinien, zatem na piśmie zawiadamiać każdorazowo abonenta o zmianie oferty programowej z wyprzedzeniem, umożliwiającym odstąpienie od umowy i znalezienie innego operatora. 22 maja 2003 r. Sad Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał analogiczny w brzmieniu wyrok, w którym uznał za niedozwolone postanowienie umowne zapis, uniemożliwiający abonentowi rozwiązanie umowy z uwagi na zmianę oferty programowej przez operatora telewizji cyfrowej i zakazał jego stosowania. Klauzule uznane za niedozwolone, oznaczają, że ich stosowanie wobec konsumentów jest zabronione. Jak wynika z przepisów Kodeksu cywilnego takie postanowienia nie wiążą klienta. Operator nie ma prawa naliczać w takim wypadku kary umownej. Jeśli przedsiębiorca będzie piętrzył problemy, może się Pan zgłosić do Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów, który zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o ochronie konkurencji i konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów. Warto nadmienić, iż właściwego Rzecznika Praw Konsumentów ustala się według miejsca zamieszkania konsumenta. Dane kontaktowe znajdzie Pan na http://www.konsumenci.org/pomoc-konsume ... c,2,1.html Gdyby samodzielne próby załatwienia tej sprawy nie przyniosły rezultatu, to bezpośrednią interwencję w Pana sprawie może podjąć Federacja Konsumentów, która świadczy tego typu pomoc w ramach realizacji zadania publicznego "Prowadzenie bezpłatnego poradnictwa i pomocy prawnej w zakresie uprawnień konsumentów oraz dochodzenia ich roszczeń oraz sporządzanie pism procesowych na rzecz konsumentów" finansowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dane teleadresowe znajdzie Pan na stronie: http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... pomoc.html Zbliżony zapis umowny wpisany jest do rejestru klauzul niedozwolonych Prezesa UOKIK. 1022 z 2007-02-19 SO w Warszawie – SOKiK, XVII AmC 55/06 „Operator Cyfry+ zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w treści programów, oraz zmian liczby i rodzaju programów wchodzących w skład poszczególnych pakietów wymienionych, odpowiednio w załącznikach nr 2, 3, 4, 5, 6 i 7 do umowy. Wyżej wymienione zmiany wynikające z faktu zaistnienia siły wyższej, zastąpienia danego programu programem o porównywalnej tematyce, rezygnacji z danego programu ze względu na jego niską oglądalność, zaprzestania nadawania programu z przyczyn obciążających jego nadawcę”. 1082 z 2007-03-27 SO w Warszawie – SOKiK, XVII AmC 90/05 „Operator może zmienić zawartość Pakietu programów. O zmianie zawartości pakietu programów operator powiadomi abonenta poprzez kanał informacyjny ŚTK, z co najmniej czternastodniowym wyprzedzeniem. Abonent ma prawo wypowiedzieć umowę zgodnie z §9 ust. 1 i 3 Regulaminu, jeżeli nie zgadza się na zmianę zawartości pakietu programów” Integralnym elementem umowy jest „Oferta programowa”. Zawierająca opis programów wchodzących w skład poszczególnych pakietów. Oferta programowa opisuje produkt, którego wartość określa cena pakietu zgodnie z umową abonamentową. Konsument zawierając umowę wybiera wartość abonamentu, który ma bezpośrednie przełożenie na ilość i rodzaj otrzymywanych programów. Zmiana oferty programowej w ramach danej opłaty abonamentowej jest istotną zmianą cech oferowanego świadczenia. Zamieszczanie informacji dotyczących zmiany zawartości pakietu programów na kanale informacyjnym narusza interesy Konsumentów. Konsument nie ma bowiem obowiązku dowiadywać się o zmianach warunków umowy na kanale informacyjnym. Konsumenci nie mają obowiązku śledzenia zmian, kontrolowania czy zamieszczona jest informacja, że zawartość pakietu programów ulegnie zmianie. W istocie konsumenci mogą się nie dowiedzieć o zmianie zawartości pakietu programów , a tym samym nie odstąpią od umowy choćby mieli taki zamiar. Biorąc pod uwagę zarówno sposób określenia terminu zobowiązującego przedsiębiorcę do poinformowania konsumenta o wprowadzeniu zmian, przyjęty sposób komunikacji oraz krótki termin na złożenie wniosku o zmianę wykupionego pakietu należy zdaniem powoda dojść do przekonania iż konsument może zostać pozbawiony możliwości powiadomienia o zamiarze zmiany pakietu programów. Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 24.11.2006 r. sygn akt XVII AmC 163/05 „Zdaniem sądu przyjęte rozwiązanie pozostaje w sprzeczności z ogólną zasadą skutecznego doręczania oświadczeń woli, określoną w art. 61 KC. Aby być całkowicie pewnym, że oświadczenie o zmianie przedmiotu umowy dotarło do konsumenta pozwany powinien posiadać dowód doręczenia każdemu konsumentowi tego zawiadomienia.” – forma listu zwykłego takiej możliwości nie zapewnia. Z poważaniem, [nie publikujemy danych osobowych - regulamin] Konsumenckie Centrum E-porad Co o tym sądzicie ? Wychodzi na to, że NC+ była zobowiązana do poinformowania o zmianie kanałów, które były gwarantowane w umowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 To co robi Kolega to ...czapka z głow. Nie chodzi przecież żeby kogoś wyrolować, wykiwać. Chodzi o prawo obywatela do obrony przed praktykami, które budzą w nim wątpliwości. Może Kolega nie ma racji, ale wyjaśnienie wątpliwości ..to jego prawo. Niestety 99% społeczeństwa jest tak bojaźliwe, ze boi się upomnieć o swe racje. Tchórzliwie twierdząc, że się nie da, po tak powiedzieli w tv, bo znajomy chciał i nie wygrał... W wielu sprawach faktycznie się nie da. Jednak spokój ducha też ma swą wartość. Z życia: pewien kielczanin nie przyjął mandatu od SM za zbyt bliskie zaparkowanie od przejścia dla pieszych. Wygrał w sadzie bo uwierzył w MOŻNOŚĆ. Straż jako miernika używała kroków, a w swym biurze mieli miarki bez atestu. Kara dla komendanta 400 zł. Święta zasada: wymagasz zasad-zachowuj je również sam. 99% procent byłoby zdania, ze ze strażą się nie wygra, a niewielki mandat to gra nie warta świeczki i zapłaciłoby bez zająknienia. Państwo wymaga od nas pewnych zasad...wymagajmy tego samego od państwa, jego urzędów czy podmiotów gospodarczych. Jak oni od nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Poleciała reklamacja przez formularz dlaczego nie zostałem o tym poinformowany pisemnie.Do tego spytałem do kiedy mam ewentualnie termin by odstąpić od umowy bez konsekwencji finansowych.Ciekawe co odpiszą i jak mnie będą zbywać.Jak będą kręcić to pozwolę sobie zacytować to pismo i ciekawe co wtedy NC+ na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq90 Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 @czerstwy Odpisali Ci coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szunaj Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Mają czas 30 dni, jeśli odpowiedzą to w czerwcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Dokładnie napisali że odpowiedzą w ciągu 30 dni A na wypowiedzenie umowy z tego co pamiętam 30 dni od wejścia zmian.Czyli doskonała zagrywka ze strony NC+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szunaj Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Dlatego jeśli chcesz coś ugrać, to musisz walnąć oficjalne wypowiedzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Marne szanse a biegać po Rzecznikach Praw Konsumentów nie mam ochoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychooo Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 UOKiK taki super hiper zauważa naruszenia a za 3 lata jak dobrze im pójdzie klepnie nc+ "karę (którą nc+ o zgrozo sama proponuje !!)" i uraczy abonentów 5 voucherami na VOD, albo beznadziejnym kanałem. Daleko w tył szukać nie trzeba. Oto UOKiK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogiman86 Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Ja też do nich dzisiaj napisałem dołączając post z tej strony z UOKiK . Jestem ciekaw jakie będzie ich stanowisko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Ale w formie reklamacji?Jak tak to odpowiedż za 30 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogiman86 Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Tak w formie reklamacji. W sumie to nie chce wypowiadać im umowy bo obecne warunki kontraktu mam dosyć dobre. Liczę raczej na jakiś gratis :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Podobnie mam bardzo dobre warunki które mi odpowiadają.Myślałem że odzew na to pismo będzie większy i się przyłącze.Bo widać że ewidentnie NC+ nie jest w porządku względem abonentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogiman86 Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Mnie interesuje jaką postawę teraz przyjmą jeśli UOKiK stoi ewidentnie po stronie abonenta. Czy dalej będą brnąć w zaparte że wszystko jest ok czy przyznają się do błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Mogą stwierdzić abonencie masz racje ale na rezygnacje z umowy czas minął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogiman86 Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Ja napisałem że czuję się oszukany przez nich i żądam rekompensaty za utratę kanału filmowego Oczywiście zapytałem też czemu mnie nie poinformowali o możliwości zerwania kontraktu bez naliczenia kary umownej. Zobaczymy co odpiszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipii Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Też sie powołałem na utratę dwóch kanałów filmowych. Odpisali mi że mam za to dostęp do kanału z serialami i Discovery i że dzięki tym zmianom i wprowadzeniu nowych kanałów mam teraz szerszy wybór. Nie mam ochoty się procesować i latać po urzędach i odpuszczę im. Jednak na jesień kończy mi się umowa i się pożegnam, bo nie lubię jak ktoś robi ze mnie wariata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mervel Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Też czekam na rozpatrzenie reklamacji po tym jak dostałem powyższe info od UOKiKu. Nie chcę rezygnować z umowy, ale wykorzystać ich mataczenie do wymiany deka na mediaboxa może bo ten wifi premium ostatnio czytałem mało pozytywne opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Haha daj znać co i jak.Bo mi też nie chcieli przy przedłużeniu dać Mediaboxa czy Wifi Premium.I zostałem ze starym bez dysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipii Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Dostałem dziś pismo od ncplus z którego wynika ze wprowadzają zmiany w umowie (skróci się czas jej rozwiązania, z 3 miesięcy do miesiąca). Oczywiście zmiany te są konsekwencją zmiany prawa i możemy zerwać umowę, pod warunkiem zwrotu proporcjonalnej ulgi. Więc teraz nc plus wysyła pisma tylko wtedy kiedy nie da się zerwać umowy bez konsekwencji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.