Skocz do zawartości

Grupa ITI i CANAL+ rozważają sprzedaż Grupy TVN


slawers501
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dyskutujemy o dokonaniach. To jest temat, o tym co być może będzie. Przypomnij sobie jak rozbudzała nadzieje fuzja N'ki i C+? :P Wątpię, aby którakolwiek z tych firm się wypowiedziała oficjalnie na temat swoich planów. Poznamy jedynie fakty dokonane. A teraz możemy się opierać tylko na plotkach. Mój ptaszek to koleżanka z Polskiego oddziału Turnera. Zapewne to ona była źródłem Pulsu Biznesu. ;) Firma chciała do NTC, ale się nie udało, bo polska koncesja, itp. Teraz mają szansę.

 

Reszta wypowiedzi o CNN Polska, a także o HBO i CN to moje pobożne życzenia. :P

 

To jeszcze nic... ;)

 

Marzy mi się, w przypadku przejęcia przez RTL Group, powrót TVN'u do anime. Może nie wszyscy pamiętają, ale w początkach TVN7 (RTL7) animce leciały na kanale ogólnym. A dziś mała emisyjka przed Faktami, nikomu by nie zaszkodziła. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gdzie to niby słyszałeś, co? Wujek kolegi po stronie babki jest magazynierem w nc+ i podsłuchał rozmowę? :roll: Wypisujesz takie brednie, że głowa mała. Dziwie się, że moderatorzy pozwalają na takie posty jak Pana @draco_san. Jakieś marzenia o zmianie marki TVN, czy CNN Polska albo jakieś "tajemne" wejście do polskiej NTC.

Wbrew pozorom tego co piszesz o jego źródłach zmiana marki w momencie takiego przejęcia jest bardzo realna. Zmiana marki oznacza jedno jakaś kosmiczna opłata za licencje do marki a wszystko po to aby nie płacić podatków w Polsce. Tak robiło Orange, tak robiło TMobile itd. Dlatego ten krok jest bardzo logiczny ze względów finansowych i nie ważne kto to by był.

 

Co do wykresu kolegi jupitera to jest jeden błąd Axel Springer posiada 75-80% Onetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłoszenie duszpasterskie: ponieważ dyskusja na temat ewentualnej sprzedaży Grupy TVN mocno się rozrosła, to po przemyśleniu sprawy uznałem, że wydzielę wszystko z zapowiedzi nc+ oraz z wątku o kanale TVN do osobnego tematu w dziale nc+. W zapowiedziach to wszystko nam zginie i do tego pomiesza się z zapowiedziami ofertowymi, a w wątku kanału TVN jednak bardziej piszemy o samym TVN-ie i o propozycjach, a to w sumie dotyczy wszystkich stacji TVN-owskich.

 

Wydaje mi się, że w osobnym wątku będzie najwygodniej zajmować się tą sprawą.

 

Proszę nie poruszać tej sprawy w zapowiedziach i w wątku TVN-u, tylko kierować się od razu tu (i ew. kierować innych userów jak się pomylą - z góry dzięki ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby faktycznie doszło do przejęcia przez Time Warner, to raczej na zmianę TVN24 w CNN nie ma co liczyć. Po pierwsze TVN24 jest za silną marką, by ją likwidować, po drugie kojarzy się z głównym kanałem TVN. Ale już zmiana TVN24 BiŚ na CNN Polska jest jak najbardziej realna ;-)

 

Mało tego, jeśli Time Warner faktycznie zainwestuje w Polsce, przez kupno TVN, to można spodziewać się mocnego wzmocnienia HBO w Polsce. Być może dlatego w ostatnim czasie pojawiły się zapowiedzi Canal+ o silniejszą walkę o widza.

 

Osobiście wolałbym przejęcie TVN przez Amerykanów, bo wprowadzi to pewną "świeżość" na polskim rynku telewizyjnym. Sprzedaż firmie europejskiej nie będzie taka ciekawa. Bo i tak Canal+ nie chce "oddać" nc+, więc na powstanie platformy Sky nie ma co liczyć :D

 

A jak będzie? Zobaczymy za kilka lat :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadzę, że jest tu coś do sprzedania, czy kupienia. Rzucono hasło do dyskutowania. Nic to nie kosztuje a wytwarza zamierzone napięcie. Napięcie odwraca uwagę.

Po co to wszystko? By stworzyć wrażenie, że coś się dzieje. Wtórny marazm.

I jeśli nastąpi zmęczenie, to prędzej, czy później pójdzie to w zapomnienie.

Zgodnie z zamierzoną informacją cytuję:

Zgodnie z powziętą informacją: proces ten jest w początkowej fazie, żadne decyzje dotyczące zbycia akcji Spółki nie zostały podjęte i nie ma pewności czy taka decyzja zostanie w przyszłości podjęta. Jednakże na tym etapie zostali zaangażowani doradcy finansowi i prawni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś chce zrobić nową platformę, to nie musi kupować telewizji. :D

ŻADNEJ nowej platformy nie będzie! Przypomnę, że zmierzamy do konsolidacji rynku płatnej telewizji, a nie rozmnażania konkurencji. Stąd m.in. zapowiedzi, że nawet jeśli dojdzie do sprzedaży to TVN i tak pozostaje częścią nc+ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem już że to wielka ściema dali temat żeby sobie ludzie pogadali zamiast cały czas psy na nc+ wieszać

nikt nie kupi tvn bo po co? jest to niezbyt urodziwa i z długami panna młoda na taki towar trudno znaleźć kupca

a jestem ciekaw o jakiej konsolidacji piszesz bo jak na razie są tylko przejęcia gdy bogatszy dokupuje sobie bazę abonentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Za 51 proc. akcji TVN Grupa Canal+ i ITI może otrzymać nawet 3,5 mld zł. Zainteresowanych liderem rynku telewizyjnego w Polsce jest sporo. Wśród potencjalnych nabywców wymieniane są największe koncerny mediowe z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych"

 

Czyli pakiet większościowy!

Picowanie, że Canal+ nic nie straci z programu u nowego nabywcy zakrawa na śmiech. 51 procent to bezwzględna decyzyjność nowego nabywcy. Mówi się, że tvn przeholowała tworząc jakąś tv na Ukrainie - expresso czy coś tam, pieniądze poszły w błoto.

Ciekawe co będziemy mieli oprócz słoneczka na naszej mapie satelitarnej w następnym roku.

A kto Ci powiedział, że Espresso TV to projekt TVN-u?

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Time Warner Inc., 21st Century Fox Inc., Discovery Communications Inc, Bertelsmann SE oraz RTL Group SA potencjalnymi kandydatami do kupna Grupy TVN - podaje Bloomberg, powołując się na PB.

;)

Przeanalizujmy te firmy:

Bertelsmann (i RTL Group, które jest w 90% jego częścią): firma znana w Polsce (choć obecnie prawie nieobecna) - kiedyś miała kanał RTL7 (który stał się... TVN7), do niedawna wydawała część miesięczników poprzez spółkę zależną Gruner+Jahr (np. National Geographic, Focus czy Claudia; obecnie polska filia Gruner+Jahr należy do Burda Media). Doświadczony nadawca bezpłatnych kanałów (np. niemiecki i luksemburski [choć to dwa różne kanały, to są one pod tą samą marką] RTL, węgierski RTL Klub, chorwacka RTL Televizija czy [w tym roku sprzedany Viacomowi] brytyjski Channel 5), ma też pewną ilość kanałów płatnych (choć już nie tak dużą, jak bezpłatnych).

Discovery Communications: firma znana w Polsce (też aktywna na naszym rynku) - oprócz kanałów Discovery (do których zawartości można mieć zastrzeżenia) ma od niedawna także Eurosport, nawet starała się o miejsce na kanał popularnonaukowy na MUX-1 polskiego DVB-T (z kanałem DMAX, ostatecznie przegrał z FokusTV należącym do ZPR S.A.). Brak doświadczenia w nadawaniu kanałów bezpłatnych (oprócz DMAX, który nadaje w paru kanałach europejskich), doświadczony nadawca kanałów płatnych.

News Corporation (dokładniej Fox International Channels, błędnie zapisany przez Emila.1603 jako 21st Century Fox): firma znana w Polsce (też aktywna na naszym rynku) - produkuje takie kanały jak np. FOX czy National Geographic Channel, kiedyś w Polsce miała program ogólnodostępny (TV Puls). Niewielkie pozaamerykańskie doświadczenie w produkcji kanałów bezpłatnych (na dodatek same klapy) - oprócz wspomnianego Pulsu miała też swoją telewizję w Serbii (obecnie Prva), doświadczony nadawca kanałów płatnych.

Time Warner: firma znana w Polsce - jej kanałami są m.in. HBO, Cinemax czy Cartoon Network. Kiedyś się pojawiała jako główny konkurent Vivendi do przejęcia platformy n. Brak pozaamerykańskiego doświadczenia w nadawaniu kanałów bezpłatnych, doświadczony nadawca kanałów płatnych.

 

Podsumowując: jeżeli w przejęciu wchodziłyby także inne kwestie niż cena (np. doświadczenie w nadawaniu kanałów bezpłatnych), to w zasadzie tylko jeden z tych czterech podmiotów wchodziłby w rachubę - dokładniej chodzi o Bertelsmann (RTL Group).

 

Choć moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby... wykorzystanie przez Vivendi opcji wykupu akcji TVN. Sprzedając TVN, Vivendi traci szansę na zwiększenie dochodów poprzez stworzenie tańszej marki o masowej oglądalności (jaką byłby TVN), przy okazji utrzymując markę premium o bardziej niszowej zawartości (jaką jest Canal+ i kanały "z plusem"). Z powodzeniem takie rozwiązanie stosują sklepy wielkopowierzchniowe (oferują zarówno tańsze produkty z marką sklepu wielkopowierzchniowego, jak i droższe produkty z marką producenta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby... wykorzystanie przez Vivendi opcji wykupu akcji TVN. Sprzedając TVN, Vivendi traci szansę na zwiększenie dochodów poprzez stworzenie tańszej marki o masowej oglądalności (jaką byłby TVN), przy okazji utrzymując markę premium o bardziej niszowej zawartości (jaką jest Canal+ i kanały "z plusem"). Z powodzeniem takie rozwiązanie stosują sklepy wielkopowierzchniowe (oferują zarówno tańsze produkty z marką sklepu wielkopowierzchniowego, jak i droższe produkty z marką producenta).

 

1. Vivendi mogło mieć zupełnie in a wizję celu fuzji niz ITI. to zrozumiałe.

2. Liczba abonentów ani C+ ani ITI nie było w stanie konkurować z CP.

3. Zarówno C+ i ITI mieli problem z wywindowanie cen na prawa do emisji na wyłączność

4. Mówienie o potencjalnych nabywcach może być jedynie elementem negocjacji cenowych.

5. Po pełnym wykupieniu udziałów w TVN część kadry kierowniczej rodem z ITI/TVN wyleci ze stołków - więc trzeba zawalczyć o dobre posadki.

6. "Wash & Go" rzadko kiedy okazywało się sukcesem. Tańsza marka ZAWSZE psuje wizerunek tej droższej. Przykład: Marantz z prestiżowej marki stał się wykeksploatowanym synonimem [beep]u.

 

Co do Vivendi. CP ma tez kłopoty ze swoimi produktami. Zarówno platforma Sat jaki telefonią komórkową. Nie zdziwiłbym się jakby za dwa lata była kolejna fuzja C+ z CP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałaby być fuzja to tylko Solorz mógłby wykupić te całe nc+. Na pewno nie odwrotnie.

 

Solorz nie pozwoliłby na inny manewr. I albo w ta stronę by chciał, że to on kupuje, albo pozostałoby jak jest. Czyli CP i druga platforma miejmy nadzieję, że ze zmienioną nazwą na Canal+ i lepsze zarządzanie. Bo nc+ to jest [beep]. Takiego [beep]u nigdy jeszcze nikt nie miał jakie ma nc+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Time Warner Inc., 21st Century Fox Inc., Discovery Communications Inc, Bertelsmann SE oraz RTL Group SA potencjalnymi kandydatami do kupna Grupy TVN - podaje Bloomberg, powołując się na PB.

;)

Przeanalizujmy te firmy:

Bertelsmann (i RTL Group, które jest w 90% jego częścią): firma znana w Polsce (choć obecnie prawie nieobecna) - kiedyś miała kanał RTL7 (który stał się... TVN7), do niedawna wydawała część miesięczników poprzez spółkę zależną Gruner+Jahr (np. National Geographic, Focus czy Claudia; obecnie polska filia Gruner+Jahr należy do Burda Media). Doświadczony nadawca bezpłatnych kanałów (np. niemiecki i luksemburski [choć to dwa różne kanały, to są one pod tą samą marką] RTL, węgierski RTL Klub, chorwacka RTL Televizija czy [w tym roku sprzedany Viacomowi] brytyjski Channel 5), ma też pewną ilość kanałów płatnych (choć już nie tak dużą, jak bezpłatnych).

Discovery Communications: firma znana w Polsce (też aktywna na naszym rynku) - oprócz kanałów Discovery (do których zawartości można mieć zastrzeżenia) ma od niedawna także Eurosport, nawet starała się o miejsce na kanał popularnonaukowy na MUX-1 polskiego DVB-T (z kanałem DMAX, ostatecznie przegrał z FokusTV należącym do ZPR S.A.). Brak doświadczenia w nadawaniu kanałów bezpłatnych (oprócz DMAX, który nadaje w paru kanałach europejskich), doświadczony nadawca kanałów płatnych.

News Corporation (dokładniej Fox International Channels, błędnie zapisany przez Emila.1603 jako 21st Century Fox): firma znana w Polsce (też aktywna na naszym rynku) - produkuje takie kanały jak np. FOX czy National Geographic Channel, kiedyś w Polsce miała program ogólnodostępny (TV Puls). Niewielkie pozaamerykańskie doświadczenie w produkcji kanałów bezpłatnych (na dodatek same klapy) - oprócz wspomnianego Pulsu miała też swoją telewizję w Serbii (obecnie Prva), doświadczony nadawca kanałów płatnych.

Time Warner: firma znana w Polsce - jej kanałami są m.in. HBO, Cinemax czy Cartoon Network. Kiedyś się pojawiała jako główny konkurent Vivendi do przejęcia platformy n. Brak pozaamerykańskiego doświadczenia w nadawaniu kanałów bezpłatnych, doświadczony nadawca kanałów płatnych.

 

Podsumowując: jeżeli w przejęciu wchodziłyby także inne kwestie niż cena (np. doświadczenie w nadawaniu kanałów bezpłatnych), to w zasadzie tylko jeden z tych czterech podmiotów wchodziłby w rachubę - dokładniej chodzi o Bertelsmann (RTL Group).

 

Choć moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby... wykorzystanie przez Vivendi opcji wykupu akcji TVN. Sprzedając TVN, Vivendi traci szansę na zwiększenie dochodów poprzez stworzenie tańszej marki o masowej oglądalności (jaką byłby TVN), przy okazji utrzymując markę premium o bardziej niszowej zawartości (jaką jest Canal+ i kanały "z plusem"). Z powodzeniem takie rozwiązanie stosują sklepy wielkopowierzchniowe (oferują zarówno tańsze produkty z marką sklepu wielkopowierzchniowego, jak i droższe produkty z marką producenta).

Właśnie dobrze napisałem. FOX International Channels to tylko filia na rynki międzynarodowe, ale jakby miało kupować, to 21st Century Fox, bo tak się teraz nazywa. W lipcu zeszłego roku doszło do podziału. News Corporation to teraz wspomniane 21st Century Fox, a za gazetki i australijski FOX SPORTS odpowiada nowoczesne utworzone News Corp.

 

Co do Bertelsmanna, to oni mają 75,1% w RTL Group.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię, że to nierealne jest.

Ledwo co puścili fuzję n z C+. Więc ta z CP odpada.

 

W sumie uważam UOKIK za coś bezsensownego. Mamy wolny rynek, płotki zostają zjedzone przez rekiny. Więc ten kto ma kase i chce kupować niech kupuje, a nie jakiś głupi urząd zabrania im tego.

Jak się nie podoba niech idą do innych krajów.

 

W USA rekiny kupują co chcą, płotek tam nie ma, albo masz kase albo giniesz. W PL też tak powinno być. Solorz gdyby chciał kupiłby wiele rzeczy, lecz urząd mi zabrania. Tym sposobem polska rozwija się w wolnym tempie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...