Skocz do zawartości

Polsat Sport, Polsat Sport Extra i Polsat Sport News


danielpes5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O szczegółach porozumienia z MP& Silva można przeczytać w tygodniku "Piłka Nożna" Wydaje się,że liga pójdzie do kilku podmiotów, bo będzie kilka pakietów . To dobrze, ważne by liga była szeroko dostępna.

O ile będzie tak jak kiedyś było, czyli wszystko ma C+, a cześć bez najlepszych spotkań Cyfrowy Polsat to będzie można to zaakceptować. Gorzej jak rozbiją, że np. CP ma 4 mecze i nc+ też ma 4 inne mecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie bo wcześniej to Canal+ miał prawo decydować co będzie zawierać sublicencja(dawali więc same mało przebojowe spotkannia), a teraz pakiety będzie układać MP& Silva i jako zewnętrznemu pośrednikowi zależeć będzie na takim skonstruowaniu pakietów by każdy zainteresowany zakupem praw był usatysfakcjonowany. To już nie będzie monopol jak dotychczas i postawienie pod ścianą- bierzecie spotkania zespołów z końca stawki albo nic tak jak to robił Canal+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canal+ swego czasu przeginał, podobno przetargi sam ustalał i miał wgląd do nich co było niezgodne z prawem. Polsat się sądził wtedy ale Canal+ miał monopol i układy.

 

Teraz tak nie będzie jak kiedyś, teraz to MP& Silva układa wszystko. Kto da więcej kasy i nie będzie tak jak kiedyś, że Canal+ miał wgląd we wszystko i dawali im "po znajomości".

 

Teraz prawa mogą się podzielić na kilka podmiotów, a mogą być również na wyłączność - wszystko zależy od kasy. Widzieliście przedsiębiorcę, który nie chciałby większej kasy i nie chciałby zysku? Tu nie ma miejsc na sentymenty, liczy się kasa.

 

Ja jak miałbym możliwość sprzedałbym Ekstraklase nawet dla TV TRWAM jak by daali więcej kasy od C+ lub Polsatu. Tu się kasa liczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O szczegółach porozumienia z MP& Silva można przeczytać w tygodniku "Piłka Nożna" Wydaje się,że liga pójdzie do kilku podmiotów, bo będzie kilka pakietów . To dobrze, ważne by liga była szeroko dostępna.

O ile będzie tak jak kiedyś było, czyli wszystko ma C+, a cześć bez najlepszych spotkań Cyfrowy Polsat to będzie można to zaakceptować. Gorzej jak rozbiją, że np. CP ma 4 mecze i nc+ też ma 4 inne mecze.

Piszesz tak bo masz NC+. Dla mnie było by świetne rozwiązanie gdyby NC+ miało wszystko lub większość, część CP, internetowe prawa Ipla do całości, mobilne obojętne byle nie Plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być model Belgijski, gdzie 3 nadawców ma pełne prawa do transmisji.

I co, wielka trójka będzie pokazywała te same mecze? Nie widzę tego. Raczej jakoś się podzielą, żeby nie pokazywać tego samego spotkania w kolejce. Zależy też, kto jaki pakiet kupi. Czytałem artykuł w Piłce Nożnej. I zgadzam się, że może być z tym różnie. Nawet inaczej niż do tej pory. Nawet TVP może będzie chciała kupić wszystkie mecze. Poszczególni nadawcy mogą różnić się, nie tylko transmisjami równoległymi w kolejce. Może się skończyć też tak, że Canal+ będzie miał tylko niewielką sublicencję na kilka najważniejszych meczy. :P Generalnie mam kablówkę, i dla mnie wszystko jedno, kto co kupi. Ale ciekawie może być z dostępnością i oglądalnością Ekstraklasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie mam kablówkę, i dla mnie wszystko jedno, kto co kupi.

Ja też mam kablówkę, ale zdecydowanie nie jest mi wszystko jedno. Może jestem uprzedzony, ale boję się utworzenia kolejnych, dodatkowo płatnych kanałów- przykłady można mnożyć. Teraz układ jest prosty- cała piłka jest w nc+, cała siatka w polsacie. I niech tak zostanie.

A propos Pucharu Polski- hitowo się zapowiadający mecz Lech-Wisła, ta ostatnia zagra w rezerwowym składzie http://www.krakow.sport.pl/sport-krakow ... oxSportTxt.

Upadek prestiżu tych rozgrywek jest niebywały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Pucharu Polski- hitowo się zapowiadający mecz Lech-Wisła, ta ostatnia zagra w rezerwowym składzie http://www.krakow.sport.pl/sport-krakow ... oxSportTxt.

Upadek prestiżu tych rozgrywek jest niebywały...

To prawda! Niebywały. Puchar Polski jest bez znaczenia, bo PZPN w tym również te poprzednie nie mają na niego pomysłu. Kolejne edycje Pucharu nie posiadają specjalnych opraw, ani rangi. Sam uścisk dłoni nie wystarcza.

 

Taki mały off-topic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arkon:

Prawa prawdopodobnie nie będą na wyłączność, więc nikomu nie będzie opłacało tworzyć się takiego osobnego kanału. Problemem może być tylko dostępność nowego kanału, w przypadku FOX'a i arabów. Ale to tylko plotki. ;) Jesteś za bardzo przywiązany do tego podziału. Tak wiecznie nie będzie, bo zmieniają się ceny praw i priorytety nadawców. Być może wszystko się pomiesza i rozdrobni, jak wejdzie nowy gracz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie mnóstwo kasy zyskali? Pakiet wykupiło TYLKO 400 tysięcy ludzi. Średnia oglądalność meczów Polaków to TYLKO 1,8 mln ludzi. solorze niezle przejechali sie z kodowaniem MŚ. Porównując mecz otwarcia, który oglądało 10 mln ludzi to jestem święcie przekonany, że więcej zarobiliby kasy z reklam gdyby mecze Polaków dali do otwartego kanału.

 

Newsweek twierdzi co innego.

 

Jeszcze w 2008 roku Międzynarodowa Federacja Siatkówki (FIVB) sprzedała Polsatowi pakiet praw telewizyjnych, reklamowych i marketingowych do siatkarskich mistrzostw A.D. 2014 roku za 15 mln euro. Wtedy była to równowartość około 55 mln zł. Razem z kosztami dodatkowymi, choćby produkcji sygnału telewizyjnego, Polsat zainwestował w turniej około 75 mln zł.

 

Tyle mniej więcej zarobiła na reklamach Telewizja Polska, transmitując mecze Euro 2012. To jednak był turniej z zupełnie innej kategorii wagowej. Średnia widownia 31 spotkań mistrzostw Europy w piłce nożnej wyniosła ponad 7 mln, a spotkanie Polska – Rosja śledziło 13,5 mln. TVP wyemitowała 4,2 tys. spotów reklamowych w średniej cenie dochodzącej do 20 tys. zł.

 

Polsat nie miał najmniejszych szans na powtórzenie takiego wyniku. Mecz otwarcia na Stadionie Narodowym oglądało 4,7 mln widzów (aż tyle, bo jako jedyny nadawany był bez kodowania). Nawet gdyby nadawca wyemitował na otwartej antenie tylko 30 najciekawszych spotkań (spośród ponad 100), to i tak średnia liczba widzów każdego z nich raczej nie przekroczyłaby 2-3 mln osób. Polsat zarobiłby na reklamach 20-25 mln zł, czyli odzyskałby trzecią część sumy wydanej na zakup telewizyjnych i marketingowych praw do mundialu.

http://biznes.newsweek.pl/dlaczego-pols ... 120,1.html

 

Ciekawa kwestia

Najciekawszym elementem tej finansowej układanki były niemałe środki, jakie organizatorom turnieju przekazały miasta gospodarze. Wrocław czy Łódź nie mogły oficjalnie udziału w imprezie kupić, ale organizatorzy ściągnęli od nich niemały haracz na tak zwaną promocję. Katowice zapłaciły 10 mln zł, Wrocław 8 mln zł, a Łódź prawie 7. Jakby doliczyć pozostałe miasta, zbierze się w sumie prawie 30 mln zł. Jak twierdzi osoba znająca kulisy organizacji MŚ, te pieniądze powinny trafić do właściciela praw marketingowych i reklamowych, czyli do Polsatu. Ale kasę zgarnął związek.

 

PZPS nie odpowiedział na pytania „Newsweeka”, dlaczego tak się stało. Wiadomo, że po ostrych protestach Polsatu podzielił się ze stacją częścią pieniędzy. – To była mniej niż połowa – mówi nasz rozmówca. To, co się stało z tymi pieniędzmi, do dziś jest zagadką nawet dla ludzi z branży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...