Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już pisałem w innym wątku to skandal!

Kanał bez żadnego kontentu, tylko z układami dostaje się do NTC.

 

SKANDAL!

 

EDIT: Na kanale 50% to będą powtórki. Szykuje nam się kolejna zapchajdziura.

 

 

O FOKUS TV:

Spółka została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym w dniu 14 lutego 2013 roku. Według odpisu z KRS z dnia 21 lutego 2013 roku, kapitał zakładowy Spółki wynosi 1 000 000 zł. Wszystkie udziały zostały objęte przez ZPR S.A.

Program FOKUS TV będzie prezentować filmy, reportaże oraz inne audycje z takich dziedzin jak: nowe technologie i wynalazki, gospodarka, kultura i historia cywilizacji świata oraz o tematyce podróżniczej, etnograficznej, geograficznej, przyrodniczej i ekologicznej. Wnioskodawca przez wszystkie dni tygodnia będzie nadawać program całodobowy adresowany do szerokiej grupy odbiorców reprezentujących wszystkie grupy społeczne, z dużych miast i małych miejscowości, ciekawych świata, szukających inspiracji i wiedzy, w tym także dla całych rodzin. Oferta edukacyjno-poznawcza stacji będzie różnorodna, na wysokim poziomie realizacyjnym, da widzom wiedzę o otaczającym świecie od najbliższego lokalnego sąsiedztwa po odległe miejsca na ziemi.

"Wiedza ta, okraszona odpowiednią dawką rozrywki, będzie spełniała potrzeby edukacyjne całej rodziny, przekazywała normy społeczno-moralne i kształtowała osobowości dzieci i młodzieży. Dzięki połączeniu funkcji edukacyjnej z rozrywkową (nauka przez zabawę) kanał będzie realizował cele edukacyjne i poznawcze w sposób łatwy do przyjęcia, atrakcyjny w warstwie zarówno treściowej jak i wizualnej, a przez to zapamiętywany, angażujący i inspirujący.W programie będą poruszane też zagadnienia istotne z punktu widzenia społeczeństwa czy gospodarki. Będzie to kanał, który służyć ma prezentowaniu i propagowaniu konstytucyjnych zasad upowszechnienia i równego dostępu do dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, które są ważnym elementem tożsamości narodowej Polaków, wolności słowa, bezstronności wobec przekonań światopoglądowych i filozoficznych, równych praw kobiet i mężczyzn, popularyzowaniu nauki i dbałości o środowisko naturalne. Motto programu brzmi: Człowiek wszak uczy się przez całe życie."

Tak zaprojektowany program ma w sposób atrakcyjny i angażujący wspierać widza w procesie uczenia się, rozwijać jego pasje, pozwalać rozumieć świat i poszerzać horyzonty poprzez ukazywanie najlepszych przykładów z różnych dziedzin od muzyki przez życie społeczne po aktywność sportową, zachęcać do poznawania nowych obszarów np. kultury mniejszości narodowych, budzić zainteresowanie różnymi sferami przynoszącymi korzyści ogólnospołeczne takimi jak ochrona środowiska naturalnego, kultywowanie tradycji historycznej, promowanie zdrowego stylu życia, edukacji, czytelnictwa, kształtowanie wspólnotowych postaw obywatelskich, odpowiedzialności

i empatii. Istotną cechą programu będzie różnorodność tematyczna audycji oraz podział bloków (pasm) w zależności od trybu życia grupy docelowej i działań stacji konkurencyjnych (być ich alternatywą). 3,5 godzinne tematyczne bloki programowe będą pochodzić z akwizycji zagranicznych i polskich. Układ ramówki będzie inny w dni robocze i inny w weekendy. W programie porannym znajdą się audycje skierowane do młodszego widza(np. Nauka na wesoło czy poranne lekcje angielskiego dla dzieci). W godzinach przedpołudniowych zaplanowano audycje edukacyjne dotyczące otaczającej rzeczywistości od wyjaśniania zjawisk i procesów po objaśnianie aktualnych wydarzeń i odkrywanie własnych pasji. (np. dzika natura, biografie, programy poradnikowe dotyczące spraw ogrodniczych, budowlanych, zdrowotnych czy programy geograficzne lub o żeglarstwie).

W prime time przewidziano filmy dokumentalne, audycje o charakterze popularno-naukowym i inne popularne pozycje (np. blok filmów- Uwolnić marzenia, Fokus na podróże, Adrenalina).

Udział audycji wyspecjalizowanych w programie będzie wynosił nie mniej niż 72,5% miesięcznego czasu nadawania programu w godz.6.00-23.00 tj. na poziomie wyższym o 2,5 pkt. procentowych niż to określa art. 4 pkt 13 ustawy. Wnioskodawca proponuje zróżnicowaną ofertę programową, w której w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6.00-23.00 specjalizacja realizowana będzie przez pięć rodzajów audycji tj. dokument (24%), audycje edukacyjne (24%), poradnikowe (16%), audycje dla dzieci i młodzieży (8%), audycje informacyjne (0,5%). Procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim oraz audycji europejskich będzie wyższy od określonego

w ustawie o rtv (art. 15 ust. 1 i 3) i wyniesie odpowiednio 35% i 55% w kwartalnym czasie nadawania programu. Audycje powtórkowe zajmą 45-50% w tygodniowym czasie nadawania programu. Zaprojektowany program będzie realizować zadania określone w art. 1 ust. 1 ustawy o rtv.

 

:brawo::brawo::brawo::brawo:

W Polsce układy zawsze zwyciężą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta kanału WPROST była lepsza:

- wieksza specjalizacja

- mniej powtórek

- nowy nadawca

- spółka nie jest "spóła widmo" założoną na potrzeby konkursu

 

 

Oferta 4.fun tv była mało eduk.-poznawcza:tematyka programu dotyczyć będzie głównie zdrowia, urody, zdrowego stylu życia, odżywiania, diety, kuchni zarówno światowej jak i rodzimej, mody, sprzątania, sposobu spędzania wolnego czasu - to raczej opis kanału lifestylowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMAX mogłby być namiastką (sporą) kanałów Discovery, a tu proszę co mamy...dno i wodorosty Chyba podpiszę umowę na TV SAT bo już na DVB-T nie mam co liczyć :(

 

No i o to w tej decyzji chodziło - dadzą zapchajdziurę, żeby ludzie powracali do platform cyfrowych. Zapewne będą kolejne MUX-y, więc jak więcej osób zrobi tak jak ja to wstawią kolejne zapchajdziury, bo zobaczą, że plan działa ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny wybrano kanały prorządowe! Fokus TV (którego właścicielem jest ZPR - nadawca discoPOLO TV) będzie nas... "edukować" (czyt. homopropaganda, używki itp.). Czyli wybrano kolejny kanał typu ATM Rozrywka gdzie 100% ramówki to... powtórki powtórek! Każdy członek KRRiTV "wybierający ten i inne kanały (ATM Rozrywka, Polo TV) powinien stanąć przed Trybunałem Stanu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymczasem p.Benbenek w wywiadzie dla press.pl mówi że czuje się przegrany

 

Spółka ZPR ubiegała się o dwa miejsca na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej: dla kanału filmowego i edukacyjno-poznawczego. Dostała to drugie. Sukces czy porażka?

 

Czuję się przegrany. Tę stację edukacyjną dostałem chyba na otarcie łez. Kanał filmowy daje większe szanse na zdobycie dużego udziału w rynku i sukces biznesowy. Deklarowałem największe ze wszystkich nadawców (było czterech chętnych – przyp. red.) wydatki programowe. Ale przegrałem z Agorą (wraz ze spółka Kino Polska TV stoi za zwycięskim kanałem filmowym Stopklatka – przyp. red.).

 

Wygrał Pan za to z Discovery Communications.

 

To się dopiero okaże. Discovery to duży gracz, w tym sektorze dominujący. Mój kanał będzie miał nad nimi przewagę tylko w telewizji naziemnej, gdzie są nieobecni. To mniej więcej jedna trzecia rynku. Sukces Fokus TV będzie więc w dużej mierze zależał od tego, na ile odbiorcy telewizji naziemnej – a więc raczej biedniejsza część społeczeństwa – zainteresują się tematyką edukacyjno-poznawczą. Na pozostałych dwóch trzecich rynku, czyli w kablu i satelicie, będziemy musieli najpierw zbudować dystrybucję, a potem zmierzyć się z ofertą Discovery. Temu nadawcy będzie łatwiej, bo utrzymuje się nie tylko z reklam, lecz także z opłat od operatorów. No i nie płacą za nadawanie naziemne, które jest najdroższe.

 

Rocznie co najmniej 10 milionów złotych?

 

Wliczając opłaty za częstotliwości, koncesję i dla Emitela (operator techniczny multipleksów – przyp. red.).

 

Zawsze może Pan zrezygnować z uruchamiania Fokus TV.

 

Wykluczone. ZPR to poważna firma. Nie będziemy się wycofywać po wygranym konkursie, jak kiedyś Kino Polska.

 

Odwoła się Pan od wyników konkursu na kanał filmowy?

 

Najpierw muszę zobaczyć, jak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uzasadni swoją decyzję. Przecież w takim konkursie najważniejsza powinna być oferta programowa. My na pierwsze trzy lata zadeklarowaliśmy siedem razy wyższe nakłady programowe niż Stopklatka. Oczywiste, że lepsze filmy pokaże ten, kto wyda na nie więcej pieniędzy.

 

Dobre ambitne kino nie musi być horrendalnie drogie.

 

Na ambitnym kinie ten kanał nie zarobi. Zwłaszcza że wśród odbiorców telewizji naziemnej nie ma pewnie wielu wielbicieli takiego kina. Agora i Kino Polska TV to spółki giełdowe i nie sądzę, żeby zamierzały utrzymywać deficytowy kanał. TVN też zaczynał od ambitnych planów, a stanął na nogi dopiero po reality show „Big Brother”.

 

Myśli Pan, że na decyzji Krajowej Rady mogło zaważyć poparcie ponad stu osób ze środowiska filmowego i akcja sfinalizowana tydzień temu wielkim ogłoszeniem w „Gazecie Wyborczej”?

 

Muszę przyznać, że to było doskonałe zagranie. Ale w konkursie powinny się liczyć tylko wnioski nadawców. Takie akcje to wywieranie nacisku na organ państwowy. My nie używaliśmy swoich mediów do takich działań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szef ZPR'u po prostu narzeka - skoro ma miejsce na Fokus TV to niech się cieszy a nie szuka okazji jakby tu uruchomić Telekino w DVB-T. Moim zdaniem rozwiązanie byłoby jedno - po prostu wyrzucamy Polo TV z DVB-T lub wysyłamy do KRRiT skargę na ATM Rozrywkę by ta skasowała jej koncesje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...