Skocz do zawartości

Nowa generacja - wymuszanie medialne


A i A
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ja, jeśli moderator pozwoli, będę opisywał sprawę w miarę jej postępu. Idzie to mozolnie bo zbyt wielu jest konsultantów

w ICA i w efekcie większość z nich ślizga się po sprawie.

Nastąpił listopad - nadal nie odcięto mi usługi ale przesłano mi zestawienie moich wpłat i niejako "palcem" wskazałem

gdzie tkwi błąd no i na dalszy ciąg czekam.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Oto dalsze kroki ITI w stosunku operator - klient:

Nastąpiła eskalacja szykan polegająca na (bywa) kilkakrotnym blokowaniu sygnału w danym dniu z generowaną treścią wymuszenia wpłaty.

Około połowy m-ca zostało to wznowione, mimo iż jeszcze tydzień operator ma czasu na nadal rozpatrywaną reklamację. Którąś z kolei.

A co ciekawe to mając nrekorder mam wątpliwości czy udałoby się nagranie gdy generowana szykana to zatrzymanie dźwięku i obrazu likwidowane przez wpisanie kodu. Akurat nie miałem takiej sytuacji, ale - piękna obsługa klienta!

Wszyscy potencjlani klienci miejcie powyższe na uwadze.

Mam pewność, że nie jestem marginalnym przypadkiem - w innnych wątkach można trafić na posty potwierdzające taką metodę obsługi klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Niżej cytuję fragment mej korespondencji z Rzecznikiem Konsumentów:

"Jak pisałem odbywa się to przez wymuszanie usuwania wprowadzanych zakłóceń czynnością nie objętą umową - wprowadzaniem kodu po nieokreślonym momencie wyświetlenia komunikatu, przy czym takie wyświetlenie nie jest dodatkiem do odbieranego programu ale uszkodzeniem uniemożliającym kontynuację odbioru bez możliwości powrotu do treści wcześniej zablokowanych (taką możliwość zapewnia oferta ).

Umowa z każdym operującym na polskim rynku nadawcą telewizji cyfrowej zezwala na prywatne korzystanie z odbioru umówionych pakietów programów, a to oznacza,że wśród osób oglądających dany program nie musi być abonent a mają prawo być również osoby współegzystujące w miejscu odbioru. Te osoby, jak np. dzieci,starsi rodzice nie muszą, więcej - nie powinni znać kodu dostępu i nim się posługiwać!

Takie kuriozalne postępowanie, czyli generowanie wymuszeń należy wyraźnie wytknąć i zakazać."

 

Otrzymałem szybką i wyczerpującą odpowiedź z której wynika, że takie wymuszanie nosi znamiona szantażu oraz - jeżeli to się

nie skończy - to po szczegółowym przedstawieniu w sprawie decyzję podejmie Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czekam więc na odpowiedź ITI i na pewno poprowadzę sprawę do końca.

>Abonenci wszystkich cyfrowych operatorów łączcie się!<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

"Zabawa" w kotka i myszkę, że tak to ujmę, trwa. Z uwagi jednak na to, że jest to groźne

nadużycie operatora (ITI Neovision), to niezależnie od zakończenia mego indywidualnego

przypadku, zamierzam kwestię niedopuszczalnej konstrukcji obsługi klienta polegającą

na nadinterpretacji warunków umowy z konsekwencją łamania tych warunków zgłosić

do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Tymczasem, że naprawdę oferta "n" mnie odpowiada a nie zgadzam się na w/w konstrukcję

i metody postępowania przy obsłudze klienta, to 27. bm wysłałem wniosek o mediację do

Delegatury Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jako właściwej dla sprawy.

Nie liczę się z tym, ile to mnie absorbuje,bo sprawy nie zbagatelizuję.

Cytuję fragment jednego zdania z treści tego wniosku:

>Żądam zaprzestania szantażowania mnie z tytułu błędów leżących po stonie usługodawcy...<

Wg stanu z dzisiejszego dnia - obiecują wyłączyć usługę z nowym rokiem, jeśli czegoś im

nie zapłacę, a wiedzą, że się nie należy i że nie zapłacę.

Brak odpowiedzi w terminie (cały miesiąc) oznacza uznanie reklamacji, ale nie ma reakcji.

Zatem jest jak na wstępie: zabawa trwa, teraz to będzie akurat Sylwestrowa!

Życzę zatem żadnych takich zabaw, jak ze mną i Szczęśliwgo Nowego 2011 Roku - wszystkim

Forumowiczom i sprawującym pieczę nad fajnym forum !!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

Oj, bardzo długo trwają w tv n prace nad udoskonaleniem Systemu Obslugi klienta, zwłaszcza gdy klient uparty i konsekwentny w dochodzeniu swego. Stąd dopiero dziś piszę, bo moja sprawa ma postęp, ale końca jeszcze nie ma.

Satysfakcjonująco Spółka ITI podeszła do sprawy przy wdrożeniu mediacji przez Urząd K. E. , jednak nadal próbuje się wybielać w oczach mediatora.

Na dzień dzisiejszy nie mam odpowiedzi z UKE, więc nie wiem, czy "kupili" wyjaśnienia Spółki.

Mozolnie, ale jednak coś się dzieje w dobrym kierunku.

Ugodowo jestem abonentem z rocznym obniżonym abonamentem i tylko rozwój sytuacji wyznaczy to czy UKE powiadomę o wybielających zabiegach Spółki, w obecnej sytuacji na tym mi nie zależy.

A sprawę nadużyć w aspekcie generowanych wyświetleń Prezesowi UOKiK wkrótce opiszę, mimo, że w tym roku, jak dotąd,

u mnie nie zaistniało takie "przegięcie". Jest ważne, aby żaden z operatorów nie mógł stosować niedozwolonych wyświetleń,

jak to miało miejsce w ubiegłym roku w mym przypadku.

Pozdrowienia - wszystkim!

A i A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ITI to jeden wieli przekręt mojej żonie zablokowali dekoder ponad 9 miesięcy temu, bo nie zapłaciliśmy abonamentu który to ITI naliczył z kosmosu, mało tego z innej umowy z innymi warunkami, ale w między czasie żona wzięła drugi dekoder z nową umową nowymi warunkami, i ze względu na zaległości z pierwszej umowy już nie aktualnej rozliczonej ( oddany dekoder) zostało tylko zadłużenie które winno być wedle moich wyliczeń 95 zł co potwierdził Rzecznik Konsumentów a ITI naliczyło 230,88 zł widać pod górkę do szkoły mieli i mają problemy z matematyką, i na podstawie ITI wyliczeń oszukańczych drugi dekoder zablokowali i od 1 czerwca 2010 do dzisiaj stoi PUDŁO bezużyteczne. Pisałem do UOKiK ale się sianem wykręcili twierdząc iż nie jest to ich kompetencja a Rzecznika Konsumentów, a on z kolei mimo ewidentnych nadużyć ze strony ITI które wytknął ITI jak dzieciom, ale ITI swoje a Rzecznik Konsumentów po pół roku wymieniania pisma stwierdził iż nie może nic zrobić, i najlepiej bym skierował sprawę do Sądu Polubownego ale ITI może odmówić i [beep]a Blada. Wniosek jest prosty ITI to banda oszustów krętaczy cwaniaków którzy w majestacie Prawa robią z abonentami co chcą i jak chcą a instytucje odpowiedzialne za ten [beep] OLEWAJĄ SPRAWĘ jak by ITI Bogiem było, i wszyscy się go boją. Myślę iż jedynym skutkiem jest nagłośnienie sprawy w mediach i u konkurencji to może ostudzi zapał tych Cwaniaków z ITI i ściągnie ich na ziemie bo teraz to chyba w Gwiazdach są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad tomek 7545

Tylko klient uparty i konsekwentny i - oczywiście posiadający niezbite dowody, swe sprawy zawsze wygra.

Trzeba tylko rozważyć, czy "gra warta świeczki". Takie instytucje mają sztaby do "walki" z klientami, ale

tam również rozważają na ile warto sprawy bronić. Polubowne podejście do sprawy to nie przymus.

Zawsze jest droga sądowa, ale właśnie wymaga czasu i zachodu na co nie często klienci się decydują.

A decoder należy poprostu zwrócić, no i jeśli starczy sił i determinacji - bez emocji: pozwać takiego OPERATORA,

a w sądzie cywilnym zwykle się wygrywa, tam Spółka ITI nie jest bogiem.

A i A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do A i A

tak ale jak się nie ma kasy to się do Sądu nie pójdzie, dowodów to my mamy masę, bezprawne przekazanie danych do windykacji, bezprawne odłączenie sygnału, bezprawne windykacyjne rozwiązanie umowy, itd. wszystko potwierdzone przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Tylko że to wszystko jest na papierze, jeśli chodzi o dekoder to nie można oddać bo w tedy nałożą karę o zerwanie umowy przed terminem, sam Rzecznik Konsumentów to potwierdził, w pismach pisali że jest możliwość wznowienia sygnału po wpłacie tego haraczu i pod warunkiem nie oddania dekodera, a z drugiej strony pismo szło do windykacji, tak więc totalny Syf i Cyrk, więc po 9 miesiącach robienia z wszystkich Idiotów ITI postawiła na swoim i dalej bimba z prawa i Urzędników. W piątek pisałem do UKE i standardowa odpowiedź, w przypadku ITI właściwym Organem jest Rzecznik Konsumentów. Gra na pewno jest warta świeczki bo w tej chwili sytuacja jest patowa jak oddamy dekoder kara, jak go nie oddamy to też kara, a płacić im za ich błędy i nie umiejętność liczenia nie mamy zamiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry tomek 7545- o kosztach nie pamiętałem, ale w ostatnim zdaniu swego postu sam sobie

udzieliłeś odpowiedzi.

Ten wątek to wymuszanie medialne i na tym teraz się koncentruję, znaczy aby nie było to zjawisko dopuszczalne.

Skoro Spółka uruchomiła windykację, to raczej nie ma wyjścia, zaniechanie działania nie zmniejszy kosztów, a przy

niezbitych dowodach koszty winny się wrócić z nawiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak windykacja po mojej interwencji się wycofała, ale sam fakt złożenia pozwu jest kosztowny samo ksero pism które posaidam to wydatek kilkudziesięciu złotych, ( cały segregator) do tego adwokat bo sam to na piwo mogę iść a nie do ITI startować, tu jest jeszcze kwestia 2 pilotów dla dzieci które miały być i nie ma, ( 95 zł za sztukę) aktywacji dekodera 99 zł który to jest zablokowany bezprawnie, pisałem i do Prezesa UOKiK i do GIODO i UKE i nic nie są dziwnym zbiegiem okoliczności kompetentni tylko Rzecznik Konsumentów ten odstąpił bo jak twierdzi nie ma możliwości prawnych i koło się zamyka, a ITI wyłudza, oszukuje, BEST ( firma windykacyjna działająca na rzecz ITI) straszy, itd. itp. a myślę że nie jestem jedyną osobą którą tak potraktowali i aż strach pomyśleć ile jest takich co zapłaciło 4,5 tys. bezpodstawnie, ale nikt nie widzi w tym powalonym Kraju problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Jako,że w sprawie należy rozróżnić aspekt roszczenia indywidualnego i aspekt niedopuszczalnych form kontaktów przy wdrażaniu nowej generacji, zatem - jak wspominałem - dwa dni temu przesłałem wniosek o nieuczciwej praktyce do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i - dziś, w mej po części załatwionej sprawie, do Dyrektora Biura Obsługi Klienta.

Zacytuję kilka fragmentów z wniosku do Prezesa UOKiK.

"...jest jednak niedopuszczalne, kiedy w swej konstrukcji obsługi klienta prowadzą do ...naruszenia zbiorowego interesu konsumentów.

Nieuczciwa praktyka rynkowa potencjalnie agresywna jest możliwa bez określenia jasnych granic w komunikacji elektronicznej..."

" W skrócie istota sprawy to wymuszanie natychmiastowej zapłaty za produkty niezamówione przez wyświetlanie niedozwolonych treści, gdy zgłoszone zostało roszczenie konsumenta. Wymuszanie mające na celu nakłonienie klienta do odstąpienia od zamiaru wykonania jego praw i nadto uzyskanie nienależnej korzyści."

 

Również operator CYFRA +:"zastrzega sobie prawo do dostarczania Abonentowi rozliczenia należności...- w formie komunikatu przesyłanego na Dekoder i wyświetlanego na urządzeniach odbiorczych..."

Niby wszystko jest ok, ale nie tak praktykowane jak w przypadku moim.

A i A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Otóż przysłowie mówi: Kropla drąży skałę.

28 kwietnia otrzymałem odpowiedź z UOKiK, poniekąd o spodziewanej treści, czyli o niedopatrzeniu się podstaw do dalszego działania i o zamknięciu postępowania. A w wyjaśnieniu, że brakło łącznego i jednoczesnego spełnienia dwóch przesłanek: bezprawnego działania przedsiębiorcy + naruszenia zbiorowego interesu konsumentów.

Tomek 7545 i ja to zaledwie dwie krople,które skałę tylko zaznaczyły, trzeba ich więcej, zatem uczulam zainteresowanych i służę ew. pomocą jeśli jest nas więcej - takich "kropel" kiwanych przy użyciu, jak to nazwałem, wymuszeń medialnych.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest akurat od tego by stopować nękanie abonentów czynnościami operatora za rzekomo nieuregulowane należności, ale jest to tylko urzędnik.

Należy zawsze pamiętać, że generalnie żadna z takich osób nie jest skłonna dodawać sobie roboty, gdy i tak "swoją kasę" weźmie.

Zrobiłem co uważałem za słuszne i apeluję o podejmowanie takich działań innych osób z podobnymi perypetiami, a nad kwestią " z b i o r o w e g o i n t e r e s u " myślę i może sprawa będzie miała ciąg dalszy.

Bezprawność działania nie ulega kwestii a jeśli idzie o zbiorowość, to tylko nasze podejście do

sprawy może to wykazać.

Kiedyś napisałem: abonenci wszystkich cyfrowych operatorów łączcie się, i będę właśnie próbował

nowy wątek utworzyć aby temat szerzej był podjęty i by żyjąc tu i teraz nie zgadzać się na określa-

nie naszego Kraju epitetem: powalony czy dziki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam serdecznie,

Ja również mam problem z tymi oszustami!!!!!!Od grudnia czekam na uruchomienie usługi MR, kasę za aktywację pobrali 99 zł LICHWIARZE!!!!! Proszę pomóżcie wydzwoniłem do tych drani już 611 min z komórki, śmieszni kierownicy deklarują się swoimi nazwiskami, że dopilnują mojej sprawy i wielki .... do dziś nic!!!!

Czeka na informację jak z tymi niewykwalifikowanymi oszustami można dobiegać swoich spraw, a zarazem przestrzegam wszystkich OFERTA DOBRA JAK SIĘ JĄ MA, A RESZTA TO SAME DNO JAK ZA GIERKA!!!! Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD visage69 : nie wydaje mi się, że ten wątek jest właściwy na tę kwestię,

tak czy owak jest stratą klienta powielanie prób rozwiązania problemu drogą mailową

czy telefoniczną. Polecam w całości zapoznać się z tym wątkiem i jeśli wcześniej nie

zostanie sprawa załatwiona, to egzekwować swe prawa (wynikające z umowy) pomijając

kroki dotychczasowe, jak widać - bezskuteczne. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Ja również mam problem z tymi oszustami!!!!!!Od grudnia czekam na uruchomienie usługi MR, kasę za aktywację pobrali 99 zł LICHWIARZE!!!!! Proszę pomóżcie wydzwoniłem do tych drani już 611 min z komórki, śmieszni kierownicy deklarują się swoimi nazwiskami, że dopilnują mojej sprawy i wielki .... do dziś nic!!!!

Czeka na informację jak z tymi niewykwalifikowanymi oszustami można dobiegać swoich spraw, a zarazem przestrzegam wszystkich OFERTA DOBRA JAK SIĘ JĄ MA, A RESZTA TO SAME DNO JAK ZA GIERKA!!!! Pozdrawiam i liczę na pomoc.

 

A przepraszam. Ale za Gierka było extra :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam!

Zasadniczo uważam, że kwestia wymuszeń medialnych, jak to określiłem - wygasła. Operator zaprzestał stosowania nielegalnych działań poprzez generowanie niedopuszczalnych wyświetleń na ekranie danego abonenta, połączonych z blokowaniem dostępu do należnych usług. Toteż ten temat dla mnie jest zamknięty, inną sprawą są działania "n" przez komunikowanie się wszelkiego rodzaju pocztą. Sam miałem monit o kwotę wnikłą z rzekomego niedopełnienia rozliczenia.

Jako, że było to żądanie niesłuszne, zwykły list zignorowałem ale z otrzymanym poleconym - niestety musiałem fatygować się

do punktu,gdzie dokonałem prawidłowo rozliczenia, aby sprawę skorygowano. To się odbyło, jednak w korespondencji oczywiście straszono windykacją, rejestrem dłużników.

Niestety takie praktyki są i raczej długo jeszcze będą, ale to już inny temat.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia wymuszeń medialnych, jak to określiłem - wygasła.

Operator zaprzestał stosowania nielegalnych działań poprzez generowanie niedopuszczalnych wyświetleń na ekranie danego abonenta,

połączonych z blokowaniem dostępu do należnych usług.

temat dla mnie jest zamknięty,

 

Nie zaprzestał, gdyż reklamy powitalne są nadal emitowane :brawo:

 

Teraz reklama Premiery VOD, na cały ekran po włączeniu turbo :lol:

 

A tłumaczą to tak;

 

Platforma n wprowadziła dwa nowe narzędzia ułatwiające komunikację ze swoimi Abonentami.

Pierwszym z nich jest WELCOME PAGE (Strona powitalna) wyświetlająca się bezpośrednio po włączeniu dekodera,

a drugim CHANNEL BANNER pojawiający się na ekranie po wybraniu danego kanału na pilocie.

Dzięki tym usługom, Abonent platformy n informowany jest na bieżąco o aktualnych promocjach,

wprowadzonych ulepszeniach oraz najistotniejszych pozycjach programowych, dostępnych w ofercie.

:brawo::brawo::brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten spam = "strona powitalna" funkcjonuje!

 

Ale najgorsze jest to, ze automatycznie (bez wiedzy abonenta/ow) przelaczaja / ustawiaja kanal na ktorym wlacza sie dekoder!

Czlowiek wraca "zaorany" po robocie, wlacza TV, a tu nagle pokazuje sie kanal inny niz ten na ktorym sprzet zostal wylaczony i do tego ze spamem na ekranie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...