Skocz do zawartości

JAMBOX


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.07.2020 o 21:17, paskud napisał:

Czasami zdarza się zatrzymanie o nagrania i przeskok o kilka lub kilkanaście sekund. Dlatego lepiej weź MAGa 255. Choć kolega jest zadowolony z Arrisa 4K. Ponoć nie widział sprzętu tak szybko przełączającego kanały. I nagrywa też ponoć dobrze.

 

Dzięki za odpowiedź, jednakże jesteś pewny, że opisane przypadłości są wynikiem źle działającego dekodera? Dopytuję, ponieważ opisane problemy wskazywałyby na albo problemy z zasilaniem zewnętrznego dysku (czy masz dysk z własnym zasilaniem czy zasilasz z portu USB dekodera?) albo problemy z prędkością (winny może być słabej jakości kontroler obudowy dysku).

 

Chociaż zastanawiając się nad tym, dekoder też może być winny - przykładowo procesor może nie wyrabiać i "co jakiś czas" przeskakuje klatka.

 

Czy ktoś z użytkowników tego Arrisa 1113 też spotkał się z takimi problemami?

 

Nie wiem czy mój operator będzie miał na stanie tego Maga. Muszę zapytać. Arrisa 4K bym wziął gdyby nie dopłata +10 zł m-c. Oferta programów 4k w Polsce leży i kwiczy, a pozostałe funkcjonalności są takie same jak starszy Arris. Dochodzi faktycznie tylko szybkość działania, chociaż ja głównie nagrywam a potem odtwarzam, więc ta szybkość może mieć tylko wpływ na działanie interfejsu w moim przypadku. Chociaż mój operator (docelowy) zarzeka się, że już 1113 cytuję "działa błyskawicznie". Pewnie mnie trochę bajeruje haha :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... dzięki za te informacje, bo są na wagę złota w przypadku osoby zastanawiającej się czy brać Jamboxa czy nie.

 

Ale aż ciężko uwierzyć, że tak wadliwy sprzęt jest NADAL dostępny w ofercie. Dla przykładu to co już się dowiedziałem, że IM2100 został wycofany z oferty właśnie z uwagi na problemy z oprogramowaniem. W sensie, że żaden nowy abonent nie będzie mógł go wybrać.

 

Czy jesteś na 100% pewien, że opisane problemy nie wynikają z wadliwej sztuki tego Arrisa, którą Ty akurat dostałeś? Próbowałeś wymienić na inny egzemplarz? Ta informacja o błędzie oprogramowania pochodzi od Twojego operatora czy gdzieś z Internetu?

 

Zależy mi na tych informacjach (albo może ktoś inny też ma ten dekoder i mógłby dorzucić swoje obserwacje?), bo jeszcze w zeszłym tygodniu byłem prawie zdecydowany na Jamboxa, ale jak czytam o problemach, które opisujesz (a przecież dotyczą podstawowych funkcji jak nagrywanie czy wybór napisów do filmu na kanale to umożliwiającym) to naprawdę nie chce się wkopać w usługę, którą będę przeklinał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informację podał mi operator. Tak samo jak o problemach VIP1113 z nagrywaniem na USB.

 

Co jeszcze... Jeśli nagrywasz w chmurze, na żadnym z nagrań nie uświadczysz napisów czy innych, niż polska, ścieżek dźwiękowych. Na USB masz wszystko.

Sam często korzystam o opcji obejrzenia bieżącej audycji od początku. To działa na chyba większości stacji.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, paskud napisał:

...

 

Faktycznie, na "infolinii" Jamboxa potwierdzono mi, że Arris 1113 miewa problemy z nagrywaniem na USB. Jest to problem im znany, wynikający jak mówiłeś, z błędów softu. Nie uzyskałem informacji czy planują naprawę oprogramowania w tym zakresie.

 

IM2100 został wycofany z nowo zawieranych umów, ze względu na rażące błędy oprogramowania. 

 

Mag 255 jest dekoderem nadal wspieranym, aczkolwiek nie jest dostępny w bieżącej sprzedaży - tylko jakieś ewentualne leżaki magazynowe. Mój docelowy operator akurat nie ma go na stanie, ma się zorientować czy jest możliwość przysłania "z centrali".

 

Właściwie jedynym dekoderem dostępnym od ręki i bez znanych problemów (potwierdzono mi na infolinii, że póki co nie mają żadnych zgłoszeń co do błędów) jest Arris 5305 4K, który u mojego operatora wiąże się z dopłatą +10 zł miesięcznie (nawet do najwyższego abonamentu 85 zł). Na infolinii dowiedziałem się, że Jambox sam w sobie nie dolicza tych +10 zł, oni nic z tego nie mają. To leży po stronie operatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2020 o 15:09, paskud napisał:

...

 

Nie, nie pytałem. Ja głównie korzystam z TV w formie nagrywania na dysk (i potem odtwarzania), nagrywanie w chmurze z tego co widzę, tyczy się tylko niektórych kanałów, no i nagranie po 7 dniach zostaje bezwzględnie usunięte. Aha, no i nagrywanie w chmurze poddane jest kompresji, tylko na USB jest w formie oryginalnej (czyli 1:1 względem tego co na żywo na kanale).

 

Jeszcze dopytam o te problemy 1113 z nagrywaniem na USB (sorry, że ciągle wałkuję, ale w końcu jesteśmy na forum technicznym). Jak konkretnie one wyglądają? Napisałeś:

 

 

W dniu 7.08.2020 o 15:09, paskud napisał:

Czasami zdarza się zatrzymanie o nagrania i przeskok o kilka lub kilkanaście sekund.

 

Co znaczy czasami? Jak często nagrywasz i jak często występuje problem? Gdybyś miał określić procentowo. Na ilu procentach nagrań są te problemy? 10%, 30%, 70%? Czy to jest zależne od liczby nagrań danego dnia? Czy zauważyłeś, że występuje to regularnie, np. co któreś nagranie (wtedy można by było co jakiś czas puścić "puste nagranie", takie na usunięcie)?

Ten przeskok o kilkanaście sekund jest jednorazowo, czy to jest uzależnione od długości nagrania (na dłuższych występuje kilka razy)?. Czy te klatki, które uciekają są jakoś widoczne czy jest czarny obraz bez dźwięku (np. oglądając nagrany 2h film, jakaś część filmu jest bezpowrotnie utracona)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taka ciekawostka. Jak nagrywasz w chmurze nie ma opcji zatrzymania obrazu i cofnięcia. To działa na dysku zewnętrznym. Ale jak masz tylko zewnętrzny i nagrywasz to tez nie można zatrzymać bo ilość nagrywanych rzeczy jest ograniczona. Najoptymalniej mam tak, podpięty dysk aby zatrzymywać audycje ale nagrywam w chmurze (nie wszystkie kanały)

mam ten dekoder 4k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2020 o 00:16, Kshych napisał:

I taka ciekawostka. Jak nagrywasz w chmurze nie ma opcji zatrzymania obrazu i cofnięcia. To działa na dysku zewnętrznym. Ale jak masz tylko zewnętrzny i nagrywasz to tez nie można zatrzymać bo ilość nagrywanych rzeczy jest ograniczona.

W VIP1113 można na części kanalow oglądać bieżącą pozycję od początku. Wtedy masz możliwość przewijania i pauzy.

Edytowane przez paskud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kshych napisał:

...

 

Czyli na Arrisie 4k dostępny jest Timeshift (czyli oglądasz np. mecz piłkarski na żywo na dowolnym kanale i w każdej chwili, idąc np. do ubikacji, możesz zatrzymać obraz, ewentualnie po powrocie go cofnąć o np. 5 minut)? 

 

Pytam, ponieważ na Arrisie 1113 nie ma Timeshifta (potwierdzone na infolinii Jambox). Co do Arrisa 4k nie pytałem, ale strona Jambox mówi wyraźnie - ten dekoder też nie ma tej funkcji.

 

Godzinę temu, paskud napisał:

...

 

Zwróć jednak uwagę, że funkcja o której mówisz, tzw. "Start Over", to coś zupełnie innego niż Timeshift. Timeshift np. służy do cofnięcia właśnie strzelonego gola (nie czekając na powtórkę realizatora spotkania) i potem, wedle uznania, możliwość powrotu do oglądania na żywo. Oglądanie od początku (start over) wymaga przewinięcia do samego końca "nagrania" i cofnięcie pożądanego elementu, albo od razu trafienie w pożądany fragment. No i jak zauważyłeś, działa to póki co tylko na wybranych kanałach, których szczerze powiedziawszy jest mniejszość.

 

Oczywiście nie krytykuję Start Over! To dobrze, że telewizja szuka nowych funkcjonalności. To przecież bardzo przydatne, że można dowolny (zapewne w przyszłości) program obejrzeć od początku, mimo że leci na żywo już jakiś czas. Moim skromnym zdaniem, to nie jest funkcja w prostej linii zastępująca (czy będąca rozwinięciem) Timeshifta. Uważam, że te funkcje powinny działać niezależnie od siebie.

Edytowane przez abonent111
Zmiana cytatu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.08.2020 o 23:29, abonent111 napisał:

 

Czyli na Arrisie 4k dostępny jest Timeshift (czyli oglądasz np. mecz piłkarski na żywo na dowolnym kanale i w każdej chwili, idąc np. do ubikacji, możesz zatrzymać obraz, ewentualnie po powrocie go cofnąć o np. 5 minut)? 

 

Pytam, ponieważ na Arrisie 1113 nie ma Timeshifta (potwierdzone na infolinii Jambox). Co do Arrisa 4k nie pytałem, ale strona Jambox mówi wyraźnie - ten dekoder też nie ma tej funkcji.

 

Tak dokładnie. Ale muszę mieć podpięty dysk zewnętrzny. 
i działa to tak: pierw wciskam pauzę i dopiero mogę cofnąć/przyspieszyć (to co było już obejrzane/wrócić do transmisji live. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2020 o 07:36, Kshych napisał:

...

 

O widzisz, to dobrze wiedzieć, że Arris 5305 4K obsługuje Timeshift. Producent na swojej stronie nie raczył o tym poinformować.

 

Przy okazji uzupełnię Twoją wcześniejszą wypowiedź. Wszystkie dekodery Jamboxa (Mag 255, Arris 1113 i Arris 5305 4K) pod względem nagrywania na zewnętrzny dysk USB (zakupiony samodzielnie) wypadają dokładnie tak samo. Wszystkie oferują jednoczesne nagrywanie tylko jednej audycji. Przy czym funkcja Timeshift jest do tego wliczana. Czyli w tym samym czasie:

- albo nagrywasz audycję na zewnętrzny dysk USB

- albo korzystasz z funkcji Timeshift

 

Natomiast do dekodera Arris 5305 4K jest dedykowany moduł dyskowy o pojemności 500 GB (dodatkowo płatny - u mojego operatora dekoder 10 zł + moduł 10 zł = + 20 zł miesięcznie), który umożliwia jednoczesne nagrywanie dwóch audycji. Czyli w tym samym czasie:

- albo nagrywasz dwie audycje na zewnętrzny moduł dyskowy

- albo nagrywasz jedną audycję i korzystasz z funkcji Timeshift

 

Oczywiście albo masz podłączony dedykowany moduł dyskowy (czyli mówiąc wprost dysk zewnętrzny oferowany przez Jambox) albo własny dysk USB. 

 

Do tego co napisałem powyżej nie wlicza się usługa "JPVR" czyli nagrywanie w chmurze na wybranych kanałach. Pojemność dysku online to 250 GB, nagrania mają ważność 7 dni, są poddane kompresji oraz JPVR nie obsługuje Timeshift. Obsługuje Start-Over (o którym pisałem parę postów wyżej). JPVR obsługuje trzy jednocześnie nagrywane audycje (dekodery niczym się tutaj nie różnią).

 

Istnieje możliwość sumowania jednocześnie nagrywanych audycji. Czyli w tym samym czasie można nagrywać trzy programy na JPVR oraz jeden na dysk USB, albo dwa na moduł dyskowy. Maksymalnie można zatem zlecić pięć jednoczesnych nagrań (3x JPVR oraz 2x moduł do Arrisa 4K). Tak to wygląda jeśli idzie o Jamboxa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2020 o 22:15, paskud napisał:

...

 

Muszę jedną rzecz zdementować. Otóż okazuje się, że na infolinii zostałem wprowadzony w błąd, podobnie jak Twój operator. Arris 1113 nie ma znanych problemów z nagrywaniem na USB. Mój operator (przy okazji szukania rozwiązania z Magiem 255), kontaktował się z działem technicznym Jamboxa (w sumie 2 doradców technicznych i jeden konsultant dedykowany operatorom) i zaskoczeni byli, że ktoś przekazał taką informację (o problemach). Według nich wszystko powinno działać prawidłowo.

 

I mogę to potwierdzić. Za mną są obejrzane nagrane dwa filmy (po 2h każdy), wraz z przewijaniem reklam, zatrzymywaniem, cofaniem itd, i nie dostrzegłem jakichkolwiek anomalii w przekazywanym obrazie. Wszystko działa tak jak powinno.

 

Przy czym zaznaczam, że ja zdecydowałem się na dysk 3.5" 7200 rpm, w obudowie z własnym zasilaniem (dobrej jakości) - dokładnie jak zaleca Jambox w instrukcji.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie do wszystkich posiadaczy Jamboxa - od kilku dni mam straszne rozjazdy na napisach z pakietu kanałów należących do CANAL+. Tzn. ściśle rzecz ujmując wydaje mi się że na Canal+ +1 jest akurat ok: napisy na Canal+ Premium są około 700 ms spóźnione względem tej samej audycji lecącej potem na +1, a najgorzej jest na Canal+ Film/Seriale - tam opóźnienie to są jakieś 2-3 sekundy. Czy ktoś z Was kto ma pakiet C+ mógłby potwierdzić występowanie tego problemu u Was? Mój dekoder to MAG250.

 

EDIT: Mam wrażenie że problem dotyczy generalnie kanałów z paczki C+, ale i powiązanych - na AleKino+ jest ten sam problem.

Edytowane przez piotrek.prz
uzupełnienie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 23.01.2021 o 19:33, piotrek.prz napisał:

Czy ktoś z Was kto ma pakiet C+ mógłby potwierdzić występowanie tego problemu u Was? Mój dekoder to MAG250.

 

Niestety nie posiadam paczki Canal+ w Jamboxie (mam C+ na Platformie Canal+), natomiast Twój problem występuje podczas oglądania telewizji "na żywo" czy z nagrań?

 

 

W dniu 6.02.2021 o 15:35, paskud napisał:

Czy u Was działa Jambo Nagrywarka? U mnie w tygodniu zniknęła. Odbiornik: Arris VIP1113.

 

Tak, u mnie działa (zarówno na Arrisie 1113 i Magu 255). Natomiast również doświadczyłem tego już kilka razy - każdorazowo pomogło pełne zrestartowanie dekodera odłączając go od prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2021 o 00:26, abonent111 napisał:

Niestety nie posiadam paczki Canal+ w Jamboxie (mam C+ na Platformie Canal+), natomiast Twój problem występuje podczas oglądania telewizji "na żywo" czy z nagrań?

 

Dzięki za odpowiedź - problem wygląda już na rozwiązany :) Mniej więcej jakiś tydzień (albo nieco krócej) napisy były rozsynchronizowane na tych kanałach (zarówno podczas oglądania na żywo jak i na nagraniach), ale po tym czasie problem ustąpił i teraz generalnie jest dobrze poza jednym drobnym wyjątkiem: dwa razy polowałem na film "Wierzę w Ciebie" i za każdym razem napisy wyświetlały się źle i co ciekawe tym razem... za szybko :/ Mam nadzieję, że jeszcze to poprawią i raz uda się na ten film zapolować z poprawnymi napisami ;) 

 

BTW: Jeśli posiadasz C+ poza Jamboxem to czy byłbyś w stanie sprawdzić czy u Ciebie napisy będą w porządku? Ten film ma lecieć np. 21 lutego na C+ Film o 16:10. Byłbym niezmiernie wdzięczny gdybyś był w stanie to sprawdzić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...