Skocz do zawartości

Zapisy w koncesjach dla stacji telewizyjnych w Polsce


yyyeeeepppp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem do jakiego działu zapodać niniejszy temat. Proszę admina o przeniesienie jak by co.

 

Ostatnio wraz ze znajomymi zaczęliśmy się zastanawiać nad tym - dlaczego w zezwoleniach na nadawanie i koncesjach - operatorzy nie mają wpisu który nakazywał by im

nadawać audycje na takich warunkach jak niżej:

 

- powtórki filmów fabularnych - nie częściej jak raz na dwa lata

- powtórki seriali - nie częściej jak na dwa lata

- powtórki sezonów różnych programów - nie częściej jak raz na trzy lata

- jakakolwiek audycja trwająca dłużej jak 30min może być przerwana reklamą/ogłoszeniem/lokowaniem tylko i wyłącznie raz na godzinę na maksymalnie 10min

- długość reklam między audycjami dłuższymi jak 30min dowolna

 

Rynek medialny to rynek milionowy jesli chodzi o kasę. Każdego operatora było by bez problemu na to stać.

Wiecie o co mi chodzi?

 

O zestaw takich stacji jak: wszystkie National Geographic, Travel, Discovery i podobne. Do tego dojdzie jeszcze Fokus, Stopklatka i masa innych.

Gdy przeanalizujesz program telewizyjny takich stacji jak kilka pierwszych w/w to wychodzi na to że stacje te mają wykupione kilka programów (serii, sezonów)

które wałkują non stop w kółeczko!

 

Ostatnią rzeczą w koncesjach i zezwoleniach powinny być zapisy dot. modyfikacji seriali, zawartości i sezonów!

Wiecie co mam na myśli?

Oprę się na przykładzie:

TVN Turbo - Patrol Drogowy.

 

Stacja stworzyła nowe sezony tego programu modyfikując stare odcinki z poprzednich sezonów.

Nowy odcinek w nowym sezonie składa się ze scen które były już nadawane w kilku poprzednich odcinkach.

Dzieje się to nagminnie i nie tylko w tym programie!

Odcinki S01-E01,05,07,12 składały się ze scen A,B,C,D,E,F.

teraz jest niby nowa seria - dajmy na to S03 i w przykładowym odcinku S03E05 znajdziecie sceny B,F,A,C poprzeplatane losowo ze wcześniejszych sezonów!

 

Takie coś powinno być prawnie zakazane i karane!

Dlaczego?

 

Wiele osób podpisuje abonamenty na wiele miesięcy sugerując się ot by programem telewizyjnym.

Widząc w spisie audycji danej stacji wpisy typu NOWA SERIA 4 albo odcinki seriali zaczynające się "wyżej" od tych które już kiedyś oglądaliśmy - zostajemy nabijani w butelkę!!!

 

Dlaczego w Polskim prawie nie ma jakichkolwiek regulacji dot. tego typu działań operatorów/nadawców?

Jeśli chodzi o reklamy ....

to rekordzistą jest Polsat.  Film zaczyna się o godz. powiedzmy 20:45 a kończy przed północą. Grubo ponad godzina a czasmi 1,5 reklam!

 

Weszło w zycie prawo które niby reguluje to wszystko ale zostało bardzo szybciutko ominięte.

Teraz mamy 10minut reklam, 4 minuty zapowiedzi programów które nie są reklamami a zaraz po nich kolejne 4 minuty reklam.

Naprawdę w kraju który rok w rok kształci tysiące prawników nie ma szans na działające prawo???????

 

Jeśli chodzi o w/w warunki związane z powtarzalnością treści to takie przepisy wywaliły by z rynku stacje które zakupią 10 seriali tylko po to by je latami w kółko wałować

i zarabiać na reklamach i abonamentach.

Wszystkie sezony programów w takich stacjach jak Discovery/Animalo/Travelo podobnych były emitowane od 2006r kilkadziesiąt razy!

Posiadam cyfrową satkę od czasów Wizji TV.  Dzisiaj pomimo tego że w ofertach jest 100-130-170 kanałów nie ma na co zerknąć.

Edytowane przez yyyeeeepppp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas nadal liczy się ilość a nie jakość. Ktoś "mądry" u władz powinien zacząć to zmieniać.

Po co mi mityczne LTE które ma w reklamach 150Mbps jeśli stare, poczciwe HSPA+ DC mogło działać do 48Mbps? Wystarczyło kasę przeznaczoną na koncesje, BTSy i inne wpakować w dodatkowe anteny (kanały)

i każdy miał by internet na poziomie. To samo w telewizji. Nawymyślali dubli kanałów i krzyczą że to oferta. Aż dziwne że na rynku jakdotąd nie pojawiła się jakas trzecia, dobra platforma satelitarna która miała by

w swojej ofercie max. 60 programów naprawdę wyselekcjonowanych. Przecież nikt a nikt nie bronił by komukolwiek stworzyć kolejne DISCOVERY o naziwe choć by DOSCOVERY LUX na którym szły by aktualnie produkowane

programy (nowe serie!). Mozna było by stworzyć DISCOVERY DUBEL CHANNEL na którym były by wszystkie inne audycje ze wszystkich pozostałych pseudo Discovery!

I to samo z resztą stacji!  Zobaczcie, TVN, TVN7, TVN Fabuła, TVN Style, TTV.  Nie lepiej było by TVN1 i TVN2 i wszystko wpakowane do dwóch stacji?

Aha, zapomniałam. Zabrakło by im czasu na reklamy!

Reklamy, reklamy, reklamy...

Dlaczego nie ma stacji o naziwe TVP REKLAMA, TVN REKLAMA, POLSAT REKLAMA?

Przecież spokojnie mogli by stworzyć coś na czym mogli by 24h na dobę nadawać reklamy!  Wiem że to chore ale miłe by było...

 

Słuchajcie!

Kilka minut reklamy w takich stacjach jak TVN czy POLSAT powiedzmy w chwilach największej oglądalności (17>20) potrafi kosztowac nawet kilkadziesiąt tysięcy za jedną emisję.

Gdy się tak zbierze cały rok do kupy reklam z polsatu to bardzo ciężko uwierzyć w to że tych stacji TV nie stać na nowe treści.

Polsat. Co to jest polsat...

Polsat to CyfrowyPolsat, grupa Polsatowska w DVBT, Plus GSM, plus Bank, teraz jakies elektrownie jeszcze.

Naprawdę nie stać ich na nową jakość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...