Skocz do zawartości
  • 0

Problem z odbiorem sygnału telewizyjnego przez połączenie HDMI


skw100
 Udostępnij

Pytanie

Witam masterów.

 

Od kilku dni na moim telewizorze Philips 49PUS7181/12 . 

Nie mogę uzyskac obrazu przez połączenie HDMI (tuner cyfrowego polsatu) - HDMI - telewizor. Nie ma obrazu kanałów tv , za to wyświetla się menu tunera, mogę nawet włączyc napisy (w j polski , jesli sa dostepne np podczas filmu na tvp etc) i te są widoczne na ekranie telewizora. Przy manipulacji w tunerze uzyskałem nawet dzwięk , ale obrazu nadal brak. Próbowałem już wszystkich możliwosci i na telewizorze i na tunerze , zmiana rozdzielczosci, nadal nic.(zmienialem takze wejscia hdmi (w tv mam ich 4) oraz kable hdmi - Zero efektu)

Obraz jest gdy robię połączenie SCART - SCART . 

 

Posiadam drugi tuner cp na innym piętrze i zniosłem go do tego telewizora sprawdzając czy może ten pierwszy tuner jest uszkodzony w jakis sposob. Niestety, sprawa wyglada tak samo, brak obrazu po HDMI, jest tylko menu (oraz tak jak w pierwszym dekoderze , wyswietla sie interfejs kanalów) , jest też dzwięk.

 

Pomyślałem, że może w telewizorze jest uszkodzony moduł HDMI , podłączyłem więc laptopa połaczenie HDMI - HDMI i działa wszystko pięknie, jest obraz jest dzwięk.

 

Czy ktoś z szanownych wie o co chodzi?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Tak . Już wszystkiego próbowałem , bez efektu...

tak jakby rodzielczosc sygnalu z tuneru nie byla obslugiwana na tv. 

Na dekoderze nagrywałem nawet kawałek czegos [przez polaczenie scart] (dekoder posiada dysk hdd)  lecz na HDMI brak obrazu :) na SCART jest oczywiscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli po HDMI jest widoczne menu dekodera, a nie jest widoczny kanał live, to znaczy że TV przestał obsługiwać HDCP. Tym bardziej, że z innym dekoderem CP też ten telewizor nie działa. Przywróć ustawienia fabryczne TV lub/i zaktualizuj jego oprogramowanie.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety to też już robiłem. Nadal niemo. 

A co z podłączeniem laptop - tv przez HDMI, które działa? 

Dziś zabiorę telewizor do znajomego , który posiada tuner cyfrowy (chyba z CP) i tam spróbuje, jeśli również nie zadziała to faktycznie problem po stronie telewizora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niedawno spotkałem się dokładnie z takim samym przypadkiem, ale na jakimś kilkuletnim modelu Samsunga. Sprawdziłem dwa dekodery CP i jeden Orange. Na każdym efekt ten sam - brak obrazu przez wszystkie (2) wejścia HDMI, ale menu wyświetlane jest poprawnie. Problem ponoć zaczął się objawami typowymi dla źle ustawionej anteny - pikseloza i chwilowe zaniki obrazu. W końcu ekran zrobił się czarny. Sygnał z sat (MER) jest OK. Poprawy nie przyniósł reset fabryczny dekoderów ani telewizora. Klient poprzestał na oglądaniu tv przez SCART-a.

Edytowane przez K63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@xut2zs -

Wcześniej działało szanowny użytkowniku . A dokładnie się popsuło w obiegły piątek rano (w czwartek na wieczór przed spaniem jeszcze działał) od rana już nie.

 

@K63 - Czyli możliwa fluktuacja po stronie sygnału anteny satelitarnej ?

Edytowane przez skw100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie. Po prostu zgodnie z opisem klienta, problemy z odbiorem zaczęły się podobnie jakby był zły sygnał sat. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem jego jakość, ale ta była jak najbardziej w normie zapewniającej stabilny odbiór kanałów HD - nawet przy bardzo deszczowej pogodzie. Po prostu był problem na złączach HDMI w telewizorze, natomiast odbiór przez złącze SCART był całkowicie poprawny (oczywiście pomijając gorszą jakość obrazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Rozumiem. Niestety to mnie nie zadowala .. chciałbym odbierac cyfrowy polsat za pomocą obrazu HD czystego , przy SCART ten obraz wygląda niestety źle . Przewiozę dziś ten tv w inne miejsce i podczepie pod calkiem inny dekoder , wtedy będę miał pewnośc , ze problem leży po stronie HDMI telewizora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pamiętaj aby nie łączyć TV i dekodera jednocześnie kablem HDMI i SCART.

Twój opis raczej wskazuje na uszkodzenie sprzętowe w TV.

Zrób jednak jeszcze jedną próbę i odłącz telewizor na 15 minut.

Tak aby cała elektronika na 100% pozbyła się napięcia.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety dziś nie uda mi się dostarczyc telewizora do znajomego aby sprawdzcic do definitywnie (dopiero jutro, więc napisze o efektach) .

Natomiast wyczytałem w instrukcji telewizora, że potrzebuje kabel  HDMI w wersji 1.4  'najmniej' a ten był wprowadzony od 2009 roku. nie potrafie powiedziec kiedy nabyłem swoje i w jakich wersjach.

https://help.channel5.com/hc/en-gb/articles/200776372-What-s-the-difference-between-1080p-and-1080i-

Tutaj znalazłem różnice w trybach 1080i oraz 1080p , tuner wykazuje działanie na 1080i  ale dla dużej rozdzielczosci preferują 1080p czego akurat u mnie brakuje.

 

Jeszcze mogę dodac, że telewizor może obslugiwac rozdzielczosc 4K , 

podłączyłem do tv kabel od anteny satelitarnej (posiada tuner satelitarny) i wyłapałem pięknie wszystkie możliwe kanały z wizją i fonią + spotkałem dwa kanały w rozdzielczosci 4k CZEGO brakuje w CP.

 

@support458 - jeszcze dziś trochę go potestuje, choc wyczerpałem praktycznie wszystkie możliwosci. 

Edytowane przez skw100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety to też już robiłem. Nadal niemo. 

A co z podłączeniem laptop - tv przez HDMI, które działa? 

 

Laptop przy podłączaniu przez HDMi nie wymaga od telewizora zabezpieczenia HDCP i dlatego jest obraz.

Niestety dziś nie uda mi się dostarczyc telewizora do znajomego aby sprawdzcic do definitywnie (dopiero jutro, więc napisze o efektach) .

Natomiast wyczytałem w instrukcji telewizora, że potrzebuje kabel  HDMI w wersji 1.4  'najmniej' a ten był wprowadzony od 2009 roku. nie potrafie powiedziec kiedy nabyłem swoje i w jakich wersjach.

https://help.channel5.com/hc/en-gb/articles/200776372-What-s-the-difference-between-1080p-and-1080i-

Tutaj znalazłem różnice w trybach 1080i oraz 1080p , tuner wykazuje działanie na 1080i  ale dla dużej rozdzielczosci preferują 1080p czego akurat u mnie brakuje.

 

Jeszcze mogę dodac, że telewizor może obslugiwac rozdzielczosc 4K , 

podłączyłem do tv kabel od anteny satelitarnej (posiada tuner satelitarny) i wyłapałem pięknie wszystkie możliwe kanały z wizją i fonią + spotkałem dwa kanały w rozdzielczosci 4k CZEGO brakuje w CP.

 

@support458 - jeszcze dziś trochę go potestuje, choc wyczerpałem praktycznie wszystkie możliwosci. 

 

Podłącz dekoder do wejścia HDMi 3

Najnowsza wersja oprogramowania do Twojego TV.

http://www.philips.pl/c-p/49PUS7181_12/7000-series-niezwykle-smukly-telewizor-4k-z-systemem-android-tvtm-3-stronnym-systemem-ambilight-i-technologia-pixel-precise-ultra-hd/pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z zawodu jestem informatyk , niestety o elektronice a tym bardziej kablach czy interfejsach mam pojęcie tylko o przepustowości ich i już na dzien dobry widzę, że nie jest to wszystko tak elegancko proste , samych kali HDMI jest trochę a do tego nie każdy posiada certyfikat odpowiedni do odpowiedniego interfejsu a to tylko początek góry , bo tak jak mówisz możliwe jest także uszkodzenie modułu , który obsługuje interfejs HDMI przy wysokich zabezpieczonych rozdzielczosciach . 

 

"Głównym celem HDCP jest uniemożliwienie przesyłania treści w wysokiej rozdzielczości w postaci, która pozwalałaby na utworzenie nieautoryzowanych kopii."

 

troszkę tylko mnie to zastanawia dlaczego tak nagle z dniem 2 czerwca został utracony ten obraz. Tak jakby do 1 Czerwca Philips posiadał licencje. 

Jest jeszcze taki zapis:

 

  1. Proces uwierzytelniania uniemożliwia nielicencjonowanym urządzeniom otrzymywania treści wysokiej rozdzielczości. (obraz ograniczany jest do jakości DVD natomiast dźwięk ograniczany do jakości właściwej dla formatu DAT)

 

z tego wynika, że mimo wszystko powinienem otrzymac obraz.. 

Ale to tylko gdybanie , za mały się czuje w tym temacie by cokolwiek mówic. Szkoda też wnikac w to , bo temat szeroki jak zwykle w dzidzinie inżynierii , więc dam sobie spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z zawodu jestem informatyk , niestety o elektronice a tym bardziej kablach czy interfejsach mam pojęcie tylko o przepustowości ich i już na dzien dobry widzę, że nie jest to wszystko tak elegancko proste , samych kali HDMI jest trochę a do tego nie każdy posiada certyfikat odpowiedni do odpowiedniego interfejsu a to tylko początek góry , bo tak jak mówisz możliwe jest także uszkodzenie modułu , który obsługuje interfejs HDMI przy wysokich zabezpieczonych rozdzielczosciach .

 

"Głównym celem HDCP jest uniemożliwienie przesyłania treści w wysokiej rozdzielczości w postaci, która pozwalałaby na utworzenie nieautoryzowanych kopii."

 

troszkę tylko mnie to zastanawia dlaczego tak nagle z dniem 2 czerwca został utracony ten obraz. Tak jakby do 1 Czerwca Philips posiadał licencje.

Jest jeszcze taki zapis:

 

  • Proces uwierzytelniania uniemożliwia nielicencjonowanym urządzeniom otrzymywania treści wysokiej rozdzielczości. (obraz ograniczany jest do jakości DVD natomiast dźwięk ograniczany do jakości właściwej dla formatu DAT)

z tego wynika, że mimo wszystko powinienem otrzymac obraz..

Ale to tylko gdybanie , za mały się czuje w tym temacie by cokolwiek mówic. Szkoda też wnikac w to , bo temat szeroki jak zwykle w dzidzinie inżynierii , więc dam sobie spokój :)

Sprawdź wersję softu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ja miałem taki przypadek, że kabel HDMI przestał działać. Założyłem nowy i od ręki zadziałało be  żadnych zmian w telewizorze i tunerze NC+.

Na rynku jest sporo przewodów HDMI słabej jakości np. żyły z stali miedziowej a nie miedzianej.

 

Jeśli chodzi o HDMI to nie ma czegoś takiego jak 2.0 tylko High Speed HDMI with Ethernet.

Może być 2.0 a nie mieć nic wspólnego z dostosowaniem do 4K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@support458 - Tak , software jest aktualny zarówno na tunerze jak i tv. Automatycznie się aktualizuje, ale dla zapewnienia zrobiłem to również to także ręcznie ze strony producenta. 

 

Kable ze 4 różne próbowałem (takie które miałem w domu), ale trudno mi powiedziec jakie tą są wersje HDMI oraz jaka jest ich jakośc.

 

Tak jak wspominałem , jutro zawiozę go do znajomego, gdzie jest całkiem inny tuner cyfrowy jak i kable , tam ostatecznie będę wiedział czego to jest wina.

Dam znac po fakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przypuszczam, że jednak jest uszkodzony TV, a dokładniej procesor z którego zazwyczaj wychodzi bezpośrednio HDMI. Być może po burzy. Zachowanie jest dziwne, jakby telewizor stracił obsługę HDCP. Jeśli TV jest na gwarancji, to do serwisu. Jeśli po gwarancji, to sytuacje powinien rozwiązać tzw. inteligentny kabelek HDMI, który przejmuje na siebie negocjacje HDCP z dekoderem.

http://www.hollex.pl/akcesoria-hdmi/kable-hdmi/1650-inteligentny-kabel-1-8m-ihdmi-plus-cec

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kabel fajny a i taż miałem problem z DHCP na tunerze NC+ i tv LG. Co jakiś czas występowały problemy.

Sprawę załatwiłem kablem sporo tańszym High Speed HDMI with Ethernet potocznie zwanym 2.0.

Od tej pory nic się nie dzieje ;)

Nie mam nic do kabla i porad, ale 200 zł. to dużo a można to taniej załatwić. 

Sam mało co nie kupiłem tego przewódu uffffffffffff

Edytowane przez Fotodetektor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli dotychczas telewizor działał z danym kablem HDMi i nagle przestał obsługiwać HDCP, a wymiana kabla i zmiana dekodera nic nie daje, to co jest uszkodzone?

Ewentualnie producent mógł udostępnić wadliwe oprogramowanie i automatyczna aktualizacja zrobiła swoje.

Tak czy siak, jeśli telewizor jest po gwarancji cienki temat...

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Teoretycznie jest na gwarancji . Ale jeszcze jutro nadzieja, że to nie wina telewizora . Jeśli będzie to pojedzie do naprawy i ja już wiem jak to się skończy, za pół roku znów coś wysiądzie. W układach scalonych jak już raz coś pójdzie to do widzenia.

 

Zawsze mnie cieszy jak ludzie latają z płytami głównymi a Pan w serwisie przeprowadza wymianę kondensatora  :) po kilku tygodniach i miesiącach problem ten sam . Dlatego jeśli Philips potraktuje mnie podobnie to nic z tego nie będzie już.


U znajomego po podłączeniu pod dekoder CP (posiada całkiem inny od moich) pojawił się o to ten komunikat:

 

OCHRONA HDCP - wyswietlanie obrazu zablokowane.

 

Wystapil problem polaczenia z telewizorem (HDCP)

wyłącz dekoder i telewizor.

Nastpenie uruchom telewizor odczekaj 10sek i ponownie uruchom dekoder.

jesli problem bedzie nadal wystepowal, to moze oznaczac, ze Twoj telewizor nie zapewnia HDCP.

 

Niestety wszelkie próby włączenia/ wyłączenia tv i dekodera powtarzał ten komunikat.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...