Skocz do zawartości

Jaki sprzęt jest mi potrzebny?


express
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pierwszy raz zainteresowałem się tematem DVB i okolic (dopiero od niedawna mam w ogóle telewizor :) )

 

Chciałbym sobie zbudować uniwersalny odbiornik do wszystkiego (dvd i/lub BR, telewizja, sieć, muzyka itd. Chcę to zrobić sam, bo lubię się grzebać w komputerach (i linuksie) po prostu.

O ile reszta jest dla mnie w miarę jasna, to chciałbym porady i wyjasnienia własnie w zakresie dvb - bo tui jestem zielony:

Czy i jak przepuścić telewizję przez PCta? Gdzieś w sieci znalazłem karty ze slotem na CI (ale już nie na CI+ - bo ponoć to różnica). Czy też można włożyć kartę z gniazdem PCMCIA + kartę z wejściem "ze ściany" (są takie?)

 

Dokładnie mam sytuację taką:

Mam telewizję cyfrową z kablówki (Multimedia)

Chcę sygnał wpuścić do PCta z linuksem + zapewne KODI i sterować telewizją właśnie z tego poziomu.

 

Co mi trzeba? Jaki sprzęt potrzebny (do samego DVB, z komputrem sobie poradzę) - karty rozszerzeń czy urządzenia zewnetrzne?

Czy taki sprzęt występuje w wersji low-profile (mam ochotę samemu zrobić jakąś fajną obudowę, ale to drugorzędne)?

 

Zwracam uwagę, że ma mi to działać pod linuksem, więc potrzebne sa sterowniki pod ten system - ale dla tej karty którą gdzieś tam w sieci widziałem - były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multimedia pracuje w standardzie dvb-c. Zacznijmy od tego czy operator daje klientowi zamiast dekodera moduł CI z kartą. Jeśli tak to szukasz dekodera z CI+ na PCI lub USB. Jeśli nie - masz temat z głowy, chyba że zainwestujesz w jakiś HDMI Input do PC-ta, który odbierze z dekodera kablówki sygnał HD. Ale przełączanie kanałów zostaje przez pilot dekodera a chyba nie o to Ci chodzi...

Edytowane przez kfm877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach