STARS.TV Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Barti no.. weź poczytaj trochę o statystyce. Każde takie badanie to statystyka. Nie da sie dać każdemu telemetra bo koszt przerobienia danych byłby tak ogromny, że nikomu by się to nie opłacało. Panel Nielsena to miniatura Polski. Czyli gdyby wszystkie telemetry w jednej chwili włączyły jeden program to by wyszło, że ten program oglądało 33 mln Polaków bo taka jest grupa 4+. I zawsze każde takie badanie będzie statystyką więc się tak nie szokuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patjyk Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Podobno w 2019r, panel Nielsena ma być powiększony o 5 tys gospodarstw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Uzupełnię odpowiedź @STARS.TV, że to nie jest nic niezwykłego - tak samo sondaże wyborcze itp. Pyta się ileś lub dzwoni się po iluś osobach, a następnie rzutuje na całość, licząc że się trafi na przekrój społeczeństwa. Im większa grupa, tym precyzyjniej to ma szansę wyjść na koniec (o ile się faktycznie dobrze dobierze grupę), ale zawsze będzie jakiś błąd i jest to nie do przeskoczenia, bo w pewnym momencie koszt badania byłby większy niż sens jego przeprowadzania. Wszystkich zapytać się nie da. Ale nie zakładałbym zaraz, że to całkiem bez sensu, to kwestia metodologii i tego jak się badania przeprowadza - dąży się do uzyskania potencjalnie najmniejszego błędu. Ze statystyką jest tak, że jak ja mam kapustę, a @Barti ma mięso i ryż, to statystycznie mamy gołąbki, a praktycznie latamy głodni I to nawet jakbyśmy siedzieli na jednym kwadracie, bo nie wiem jak @Barti, ale ja nie umiem gotować za bardzo Badania oglądalności to jest też kwestia pewnej umowy - mając świadomość niedoskonałości rynek umawia się, czy akceptuje to jako wspólną walutę... I cóż - jak komuś nie bardzo wychodzi, to rośnie chęć nieakceptowania A do czego to doprowadzi to osobna para kaloszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberttosat Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 8 tys z 33 mln 4+ wyszło 0,02 % więc jak dla mnie próba jest zdecydowanie za mała. Jeśli chodzi o te badania to najlepiej pokazały to ostatnie wybory parlamentarne i o ile się nie mylę to prezydenckie (Tusk-Kaczyński). Tam to co było wg badań przed diametralnie różniło się od wyników wyborów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patjyk Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) Akurat udziały widowni się liczy na widowni, w którym tym samym czasie ogląda telewizję ogólnie. Udziały o różnych godzinach są bardzo różne, np. rano będą dużo większe, niż wieczorem. Edytowane 18 Lutego 2018 przez Patjyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Badania politycznie lub słuchalności radia są słabsze. Tam się deklaruje, ale czy to prawda, czy nie, nie da się zweryfikować. W Nielsenie przynajmniej panelista nie ściemnia. Albo miał włączone albo nie i tyle. Jeśli od 2019 faktycznie w badaniu będzie 5000 gospodarstw domowych zamiast dzisiejszych 1900 to już będzie bardzo sensownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelos Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Macie może wiedzę, jak to jest w innych krajach, na jakiej grupie są robione badania Nielsena? I dlaczego, aż tak się różnią wyniki dla TVP od Netii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 W Niemczech jest panel około 8 tys. A ile u nich jest mieszkańców? Natomiast wyniki Netii różnią się od wyników Nielsena ponieważ panel Netii nie jest żadnym panelem. Doprawdy śmiać mi się chce gdy prezes Kurski zarzuca Nielsenowi problemy z wiarygodnością a sam wciska ludziom taki syf, że szok. Badanie Netii jest NIEREPREZENTATYWNE dla całego kraju. Jedna metoda odbioru (kabel) to już na starcie dyskwalifikuje to coś. Przecież w Polsce znacznie więcej ludzi odbiera telewizję poprzez mux i sat niż przez kabel. Generalnie szkoda czasu żeby o tym gadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) @STARS.TV akurat rynek paytv to jest podzielony mniej więcej 50/50 między platformy i kablówki/ipv. Nie sądze, żeby widzowie Netii jakoś się szczególnie różnili od widzów NC+ czy CP jeśli chodzi o to co oglądają. Wiadomo, że Netia nie daje szans np. na zaobserowanie tego co oglądają widzowie mniejszych miast czy wsi, gdzie ich po prostu nie ma, ale Nielsen też nie daje szans wielu nadawcom, którzy po prostu nie mieszczą się w panelu, który przez lata niespecjalnie się zmienił, mimo, że nie mamy już 50 kanałów po polsku tylko 3x więcej... Też mogę powiedzieć, że badanie Nielsena jest nieprezentatywne, bo znam co najmniej kilkanaście osób które oglądają kanały, które tam mają 0,00, albo nie ma ich w ogóle . Edytowane 18 Lutego 2018 przez bgmnt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Jeśli kanału nie ma w ogóle, to akurat bardziej wina nadawcy :> Użycie Netii ma cały szereg wad, poza tym istotnym, co napisał STARS.TV także m.in.: - wyniki zaburza jednolita struktura pakietów (gdy używa się różnych źródeł, to dane kanały mogą być w różnych pakietach i ich oglądalność u różnych operatorów się różni) - niektórych kanałów w ofercie nie mają wcale i ich oglądalność nigdy nie będzie uwzględniona (Nielsen zawsze daje szansę, bo jednak telemetry trafiają w bardzo różne miejsca) - wpływ na wyniki mogą mieć pozycje kanałów na liście i wygoda poruszania się po niej w dekoderach (im coś dalej i trudniej tam się dostać - będzie mieć zaniżone wyniki) Pomogłoby na to dorzucenie danych od kolejnych operatorów, bo to nie w ilości jest problem. Informacja ze 150 tys. dekoderów, ale u jednego tylko operatora jest niestety mniej warta niż z tych 2 tys., ale pod różnymi platformami i źródłami sygnału. Poszerzenie ilości punktów do 5 tys. w Nielsenie z pewnością coś poprawi, chociaż nadal to będzie obarczone wadami, gdy jeden telemetr będzie odpowiadał za spory skok. Czytałem o pomyśle, aby uzupełnić dane od Netii o informacje z telewizji hybrydowej, ale to znowu strzał trochę w ciemno, bo nie każdy ma TV z DVB-T z HbbTV, a nawet jeśli - nie musi mieć go podpiętego do sieci, a nawet gdy to ma - nie każdy nadawca śledzi tak oglądalność, więc nie będzie informacji przekrojowej - nie będzie się dało rzutować informacji o tym ile osób ogląda np. TVP na całe społeczeństwo nie wiedząc ile nie ogląda. Coś poszerzy, ale nadal nie o to chodzi. Może gdyby zabrał się za to ktoś poważny i faktycznie spróbował uzyskać takie informacje od możliwie dużego grona operatorów (uwaga: 1. nie każdy operator to śledzi, 2. nie każdy abonent może się zgadzać na bycie śledzonym w ten sposób - to powinno zostać najpierw uregulowane), uzupełniając ew. telemetrami (by dotrzeć, gdzie nie da się inaczej), to by coś dało, ale finalny problem jest w tym, że nie można traktować badania robionego przez jednego z uczestników podziału tortu reklamowego, bo w oczywisty sposób chodzi mu o pokazanie siebie jak najlepiej. I to zabija całą sprawę. Żeby to było poważne, to musi to robić ktoś bezstronny i niezaangażowany, kto nie będzie stękał, gdy akurat konkurencji wyjdzie dużo Jedyne co mogę pochwalić, to jest to, że ogólnie wszelkie te naciski powodują, że Nielsen musi ścisnąć cztery litery i coś robić mocniej niż do tej pory, choćby poszerzenie panelu do 5 tys. to zasługa zamieszania, bez niego nie zmieniłoby się pewnie nic. Uważam też za pozytywne poszukiwanie innych dróg, ale przy tym brakuje uczciwości aby przyznać, że to nie jest metoda reprezentatywna i ma istotne wady (tak jak i Nielsen jakieś ma) - zalatuje ściemnianiem, czego nie lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Admin bardzo ładnie napisałeś. Jest tylko jedno ale, pamiętajmy, że przez lata całe opór przed powiększeniem panelu szedł od największych czyli TVP, TVN i Polsatu! Bo im generalnie nie jest to na rękę, stacje które mają 95%-100% zasięgu technicznego obecna wielkość panelu nie boli. Każde powiększenie które może doszacować małych może dać im w tyłek bo jak ktoś gdzieś zyska to ktoś gdzieś będzie musiał stracić. I jest jak jest, dokładnie tak samo jak utrzymywanie jako waluty rozliczeniowej grupy komercyjnej 16-49. To były dobre widełki 20 lat temu, dziś są beznadziejne bo społeczeństwo się starzeje a nie młodnieje. No ale komuś jest to na rękę żeby było tak jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 @Mr. Orbita masz oczywiście rację, ale z drugiej strony, obecne badanie może na dziś zaburzuć z kolei jedna osoba, która na kilka godzin odpala jakiś kanał i zasypia przed telewizorem, robiąc mu w zamian ogladalność idącą w teoretyczne tysiące . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogut Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Wiadomo jaką oglądalność miały sobotnie Krajowe Eliminacja do Eurowizji 2018? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 W tabelce TOP20 za miniony tydzień nie ma Eurowizji: http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-zeszly-tydzien-hitem-m-jak-milosc-i-hms , czyli pewnie poniżej 2,6 mln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 1,7 mln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkon Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Ciekawe jaką oglądalnością cieszyły się wczorajsze mecze Barca- Atletico, MC- Chelsea i Legia- Lech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STARS.TV Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Legia - Lech 204 tys Barca - Atletico 69 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyrla Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Godzina meczu Barca - Atletico zrobiła swoje. W tym samym czasie skoki i lekkoatletyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkon Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Legia - Lech 204 tys Barca - Atletico 69 tys Dzięki. Legia- Lech rządzi, jak należało oczekiwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enski Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 A jak tam Hipnoza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pihał102 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Hipnoza miała 1,6 mln widzów. http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/hipnoza-tvn-ilu-widzow-ogladalo-pierwszy-odcinek-1-6-mln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enski Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Czyli gorzej niż Mam talent!. Oby oglądalność spadała drastycznie z odcinka na odcinek! Ciekawe, że w tabelkach nie było odniesień właśnie do jesieni czy innych kanałach. Czyżby chcieli pokazać, że te 1,6 mln i 4,4 mln (1 min./4+) to jakiś sukces? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Za tydzień będzie gorzej, bo teraz wiele osób oglądało dla recenzji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatZnawca Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 A czy ktoś orientuje się jak radzi sobie nowy sezon serialu Lombard życie pod zastaw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyrla Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Średnia oglądalność UFC FIght Night 127 w Polsacie wyniosła 150 tys. Końcówkę walki Błachowicza oglądało blisko 250 tys.https://twitter.com/BorekMati/status/975686212399849472 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.