Skocz do zawartości

Oglądalność: TVP, a Nielsen


Mr.Chiquita
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bo nie czytasz tekstów komentujących pomiar, a tylko nagłówki i tabelki. :P

W prawdziwość badań telemetrycznych nikt nie wątpi. I mówię tu o rynku (nadawcach), jak i najbardziej zainteresowanych - reklamodawcach. Nie o jakiś niedzielnych, samozwańczych internetowych specjalistach. Trzeba zrozumieć mechanizmy tym się rządzące. Pomiar jest znacznie dokładniejszy, niż np. sondaże wyborcze. Ponieważ nie mierzy jakichś tam deklaracji, tylko faktyczny urywek społeczeństwa. Z dokładnością co do minuty. A, żeby zmniejszyć błąd pomiaru, co jakiś czas przenosi się ten urywek na inną część ludzi. Potem ich skomplikowany algorytm przenosi to na ogół populacji.

I nie mów, że taka metoda jest niedokładna. W podobny szacunkowy sposób (oparty na wyrywku) mierzy się zasoby wody na ziemi, bo przecież nikt nie jest w stanie "zważyć" wszystkich litrów. ;) Z telemetrią jest tak samo - zamontowanie urządzenia u wszystkich się nie opłaca, więc bada się wyrywek społeczeństwa.

 

Wątpliwości dotyczą jedynie ilości panelistów, bo dla mniejszych nadawców błąd pomiaru bywa krzywdzący. Oraz podwyższenia wieku w grupie komercyjnej, bo społeczeństwo się starzeje. Więc, obszar konsumpcyjny się zmienia.

Edytowane przez Mr.Chiquita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat grupę 16-55 za słuszną uznaje nawet pani z Nielsena. Obecną grupę komercyjną ustalano dawno temu kiedy osoby powyżej 50 roku zycia nie były tak aktywne jak teraz jeśli chodzi o zwyczajne robienie zakupów. Teraz osoba powyżej 50 roku zycia często bez problemu obsługuje komputer, ma w kieszeni smartfona i często odwiedza galerie handwole, a tym samym jest atrakcyjna dla potencjalnego reklamodawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wislok

Zdaje mi się,że uwagi co do wielkości panelu i właśnie określenia grupy komercyjnej zgłaszał Prezes TVP Jacek Kurski. Jeśli jak wynika z Waszych postów są to postulaty po części zasadne to dobrze. Warto rozmawiać. Moim zdaniem ramówka nie zmieniła się ta diametralnie, myślę,że może to mieć podłoże troszkę niemerytoryczne- w sensie- nie podoba mi się,że na czele stoi Kurski i po prostu wcale nie będę oglądał TVP mimo,że ją oglądałem. Przyjmując bo takie są zasady statystyki,że model jest dobrze dobrany i oddaje przekrój społeczeństwa( co nie kwestionowali reklamodawcy ) to w tej grupie są także osoby, które mogły tak jak tutaj pisała część użytkowników tego forum zablokować sobie kanały TVP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Pan Prezes to akurat jako jedyny na rynku ma grupę właśnie 16-55, w takiej grupie się rozlicza więc? I podstawowa różnica, ja mogę marudzić, że próba nadal jest zbyt mała ALE NIE KWESTIONUJĘ TYCH WYNIKÓW I NIE MÓWIĘ, ŻE NIELSEN MNIE OSZUKUJE BO MI SPADŁO. To jest podstawowa różnica. Pan Prezes TVP ma po prostu nikłą wiedzę na temat funkcjonowania tego rynku lub chce żeby tak wszyscy myśleli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Prezes TVP ma po prostu nikłą wiedzę na temat funkcjonowania tego rynku lub chce żeby tak wszyscy myśleli.

Zatrudnia przecież odpowiednich ludzi, którzy na pewno mu wyjaśnili zasady. Ale to polityk, więc woli demagogię, która mu zjednuje zwolenników. A nic tak nie łączy, niż walka przeciw komuś w rzekomo słusznej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, ze grupa 45-65 ma w tym kraju najwyższe zarobki, bo wielu z nich np w korpo złapało sie na stare warunki i często zarabiają 3,4 razy więcej niż aktualni 30latkowie (dodajmy, ze ludzie Ci jako 30latkowie rownież zarabiali wysoki kwoty bo dopiero potem zaczęła sie marna płaca w korpo). Druga grupa która ma duzo ale mnie wydaje to emeryci - średnia emerytura w tym kraju to ok 2 000 - a wielu z nich ma 3-4k.

 

Najlepsze a raczej najgorsze jest to, ze ludzie poniżej 35, czyli Ci którzy powinni wydawać najwiecej wydają najmniej bo nie maja kasy i więcej nie dostaną bo korpo juz maja zmowę i nie zapłacą wiecej niż szklany sufit. Ludzie Ci za 10-20 wiecej nie dostaną plus bedą mieli groszowa emeryturę - natomiast przedział 16-49 z tego powodu jest idiotyczny....no ale wielu w tym kraju jest oderwanych i widzi rzekoma średnia 4,2 brutto (czyli 3 do łapy), która nie bierze pod uwagę 60% pracujących....

 

 

Obecnie ta grupa to [beep]izm po prostu i tyle, świat się "odrobinę" zmienił przez ostatnie 20 lat gdy wymyślano tę grupę w takich widełkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie grupy 50 plus, to myślę, że słoiki w korporacjach inaczej widzą tą grupę. Patrzą przez swój pryzmat. Ja to jestem gość z korpo , a te 50 plus - tzn" "moi rodzice na wsi " to nie mają nic. To może za duże uproszczenie. Jednak ta grupa ma kasę i jej nie wydaje. Dzieci z wnukami na emigracji, mają więc na wszytko co chcą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu dzisiejszego wydania zastanawiam się nad tym, czy niedługo nie będą prowadzić jakiegoś śledztwa związanego z badaniami Nielsena. Rozumiem, że oglądalność spadła, bo nie każdemu odpowiada prezentowany w serwisie punkt widzenia lub (tak jak czasami mi) nie podoba się prezentowany ton wypowiedzi, który jest - łagodnie mówiąc - zbyt agresywny, ale z tego co pamiętam telewizja publiczna miała nie patrzeć na wyniki oglądalności, dlatego dziwi mnie, że ok. 2 mln 900 tys. widzów (taka była ponoć widownia chyba wczorajszego wydania - jeśli się mylę, niech ktoś mnie poprawi) nie satysfakcjonuje TVP. Poza tym, ostatnio pod koniec serwisu wrzucają lekko kontrowersyjne materiały Klaudiusza Pobudzina (w sobotę rozmowa z Kijowskim, dzisiaj sprawa badań telemetrycznych). Ogólnie nie mam nic do Wiadomości, ale teraz już widzę, dlaczego co niektórzy przestali je oglądać... Mam nadzieję, że kiedyś skończą z obecnie prezentowaną narracją i główne wydanie będzie przyjemniejsze w odbiorze  :)

Edytowane przez Camilieu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bezczelnego materiału, jak ten dzisiejszy o Nielsenie (i jego Polskiej szefowej), dawno nie było w kanałach TVP. Nagonka i celowa próba dyskredytacji rzetelności badań telemetryczmych. Szczytem wszystkiego było przyrównywanie do nich badań sondażowych. Ten absurd dostrzegł nawet Stankiewicz w studiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego tam nie było, nawet Jaruzelski się pojawił. Powinni jeszcze przeanalizować drzewo genealogiczne tej kobiety, teraz tylko szukać dziadka i babci w Wehrmachcie. Że też oni nie widzą swojej żenady. Właśnie takie materiały są idealną odpowiedzią, dlaczego spada oglądalność Wiadomości. Niech go obejrzą, to może zauważą. Wielu myślało, że Wiadomości sięgnęły dna, ale takie materiały pokazują że dno można pogłębiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś takiego jeszcze nie było. Nie mam odwagi obejrzeć Wiadomości, ale ten materiał o Nielsenie zobaczyłem bo ktoś rzucił linkiem na innym forum. Jestem w szoku co tak się wyrabia w tej chwili. Wyciagają kobiecie przeszłość, bycie na usługach władz PRL. Niech ktoś zatrzyma ta karuzelę absurdu! Nikomu nie przeszkadzają badania Nielsena tylko TVP. Przecież zawsze mogą z nich zrezygnować i bawić się w takie cudowne sondaże. Wtedy to i po 20 mln widzów mogą mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobudzin robił materiał więc zdziwienie żadne :D Jak się długopisami liczy ilość demonstrantów, to wychodzi mniej. Jak się długopisami liczy oglądalność Wiadomości, to wychodzi więcej.

 

A i jeszcze w innym materiale było wyciąganie gosciowi który napisał jakiś nie po myśli dobrej zmiany artykuł do Le Monde 2 miesiecznego okresu pracy w GW w 2007 :D:D:D 

Oni serio czerpią wiedzę z twittera bo ja wczoraj zrobilem facepalm jak zobaczylem ten screen z linkedin na tt :D Przemknęło mi to przez myśl ze moze to trafić do wiadomosci ale te mysli oddalily sie bo to zbyt absurdalne, jak widac nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten materiał, i mocno mnie to zaskoczyło. Nie rozumiem, skąd się te ponad 4 miliony wzięły. Takie wyniki Nielsen podawał za czasów Kraśki. Niepotrzebny był też ten wątek o przeszłości tej osoby z Nielsena, to mi wyglądało jak "Kulisy manipulacji", tam też się wygrzebuje takie rzeczy. Wydaje mi się, że obecna ekipa Wiadomości za bardzo się przywiązuje do tych wyników.

 

A co do wywiadu z Tadlą, to ja przeczuwam, że może to być element kształtowania wizerunku, no i reklamy. Znowu padły słowa nt. książki, która powstaje. Teraz to jest mało zauważalne, ale możliwe że niedługo wywiady będą się tylko na książce o Wiadomościach opierać. Swoją drogą to też mnie trochę zdziwiła krytyka "Sprawy dla reportera". Faktycznie, jeśli widzi się tylko urywek z Martyniukiem na YT, to można mieć wrażenie, że coś tu jest nie tak. Ale jak się pozna całość sprawy,  to jest to już zupełnie inna kwestia. Chociaż akurat "Sprawa dla reportera" ma i tak świetne wyniki w ramówce, a takich sytuacji jak ta z Martyniukiem raczej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczorajszy materiał w ''Wiadomościach'' na temat ''Nielsena'' można uznać za skandaliczny i wręcz szkalujący tą firmę, w tym szefową ''Nielsena'' wypominając jej komunistyczną przeszłość.

 

Justynie Dobrosz-Oracz wielokrotnie zdarzało się przekroczyć granicę, zresztą była takim Jakubem Sobieniowskim w spódnicy jeśli chodzi o jej materiały.

Edytowane przez Mr. Orbita
Wycięty offtopic, albo zgłaszasz, albo odpowiadasz. Jeśli zgłaszasz, to coś wylatuje i wtedy odpowiedź masz bez sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomości z dużą oglądalnością ! Badanie wykonane przez TNS Polska. Teraz widać, że ktoś celowo chce/chciał zaszkodzić TVP... Tak jak myślałem nic złego z oglądalnością ani nastawieniem ludzi na TVP się nie dzieje. Ponad 4 miliony oglądalności.

 

Jedno ze źródeł: http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/wiadomosci-mamy-4-1-mln-widzow-wg-sondazu-telefonicznego-nielsen-niewiarygodny-takze-przez-jego-szefowa

 

Gdyby ktoś chciał podważyć tą agencję to proszę porównać jej wyniki choćby z danymi rzeczywistymi - wynik wyborczy :)

Edytowane przez DVB-T(2) INQUIRING
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umknęło wam w tym wszystkim jedno najważniejsze.  Podział tortu reklamowego względem oglądalności  stacji tv.  Czytajcie dokldnie i miedzy wierszami.  TVP twierdzi, że oglądalność wg nielsena jest zaniżana, zeby uszczuplic dochody tvp od reklamodawcow.   

Czy to prawda czy nie,  nie wypowiem się bo nie mam zadnych dowodów aby potwierdzic lub zanegowac ta teze. 

Wiem jedno.  Wszystkie sondaże i badania to jedna wielka manipulacja. Po to żeby oglądać to co najpopularniejsze i najlepsze dla widza (wedlug tych, ktorzy decyduja o treści w mediach)  i glosowac na tych, na ktorych trzeba glosowac.  Manipulacja motlochem spolecznym i tyle.

 

Dwie rzeczy

- TVP stala się bardzo stronnicza (w jedną stronę, poprzednio była stronnicza w drugą). 

- Wcale bym się nie zdziwił,  gdyby opozycja próbowała "wykoleic"  media od strony finansowej.  W tym kraju jest wszystko możliwe. Pierwsza odsłone tej bitwy mieliśmy za pierwszej kadencji D. Tuska, (gdy tvp również była pro-pisowska)  -  polityk ten nawolywal,  by nie płacić abonamentu.  Teraz zmuszą wszystkich do placenia,  więc możliwe, że druga strona próbuje zachwiac rynkiem reklamowym. 

Edytowane przez ploomba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...