Skocz do zawartości

Rekompensaty dla abonentów platformy CANAL+


Bumerang
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spółka ITI Neovision, operator platformy nc+, uzgodniła z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że obecni i byli abonenci nc+, którzy od początku stycznia 2015 do końca stycznia 2016 roku w wyniku zawieszenia świadczenia usług byli zmuszeni do ponoszenia wyższej opłaty abonamentowej (bez promocji), są uprawieni do uzyskania rekompensaty finansowej.
 

Komunikat dla byłych Abonentów ITI Neovision S.A. będących konsumentami, tj. których Umowa nie była związana z działalnością gospodarczą:

ITI Neovision S.A. (dalej: Spółka) informuje o uzgodnionych z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działaniach podjętych przez Spółkę w konsekwencji stosowania podwyższonej stawki opłaty abonamentowej wskutek praktyki zawieszenia świadczenia usług.


Abonenci Spółki będący konsumentami, których Umowa nie była związana z działalnością gospodarczą, a którzy w okresie od początku stycznia 2015 r. do końca stycznia 2016 r. w wyniku zawieszenia świadczenia usług zmuszeni byli do dokonywania opłaty abonamentowej w wyższej kwocie z powodu nieprzedłużenia okresu promocji przy jednoczesnym przedłużeniu okresu oznaczonego umowy o okres zawieszenia, są uprawnieni do uzyskania rekompensaty w wysokości różnicy pomiędzy podwyższoną opłatą, a kwotą wynikającą z warunków promocji, z której skorzystali.


Byłym Abonentom opisanym powyżej, którzy posiadają zadłużenie wynikające z Umowy, w stosunku do których prowadzone są aktualnie działania windykacyjne, Spółka skoryguje automatycznie wysokość zadłużenia o kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy opłatą abonamentową podwyższoną wskutek wyżej opisanej praktyki, a kwotą, którą Abonent uiszczałby gdyby Spółka jej nie zastosowała. Spółka poinformuje Abonentów o dokonanej korekcie.


Jeśli kwota rekompensaty przewyższa kwotę zadłużenia, Abonenci dodatkowo będą uprawnieni do uzyskania części rekompensaty przewyższającej zadłużenie, zgodnie z trybem opisanym poniżej.


Pozostali byli Abonenci uprawnieni do rekompensaty, będący konsumentami, w celu jej otrzymania powinni skontaktować się ze Spółką poprzez formularz zamieszczony pod adresem:
lub telefonicznie pod numerem (22) 310 45 69* do dnia 30 lipca 2016 r. podając numer konta, na który powinna zostać zwrócona należna rekompensata. Po otrzymaniu poprawnego zgłoszenia, konsumentowi uprawnionemu do otrzymania rekompensaty jej kwota zostanie przekazana na wskazany przez niego rachunek bankowy.

*Koszt połączenia wg stawek operatora.

Powyższa treści komunikatu została opublikowana 30 marca 2016 roku w „Gazecie Wyborczej”.


Instrukcja opisująca warunki uzyskania rekompensat

Warunki otrzymania rekompensaty dla obecnych abonentów ITI Neovision S.A.

  1. Rekompensata przysługuje Abonentowi, którego Umowa nie jest związana z działalnością gospodarczą, a który w okresie od początku stycznia 2015 r. do końca stycznia 2016 r. doświadczył praktyki stosowania podwyższonej stawki opłaty abonamentowej wskutek zawieszenia świadczenia usług w sytuacji, gdy zawieszenie świadczenia usług spowodowało automatyczne przedłużenie okresu oznaczonego umowy o czas, na jaki świadczenie usługi zostało zawieszone, z jednoczesnym brakiem zawieszenia okresu promocji.
  2. Kwota rekompensaty będzie stanowić różnicę pomiędzy opłatą abonamentową podwyższoną na skutek opisanej praktyki, a kwotą którą Abonent uiszczałby gdyby praktyka ta nie została zastosowana. Będzie ona przyznana w postaci wybranych przez Abonenta produktów spośród zaproponowanych przez ITI Neovision S.A., których wartość jest równa wysokości należnej rekompensaty.
  3. Abonent, który jest zainteresowany otrzymaniem rekompensaty proszony jest o złożenie wniosku poprzez wypełnienie Formularza zgłoszeniowego umieszczonego pod adresem https://ncplus.pl/rekompensatyformularz lub kontakt telefoniczny pod numerem 22 310 45 69.
  4. Dane wymagane do złożenia prawidłowego wniosku, to numer PESEL oraz nazwisko Abonenta uprawnionego do otrzymania rekompensaty. Numer Abonenta i kontraktu jest informacją dodatkową, która może ułatwić identyfikację. Niezbędne jest pozostawienie aktualnych danych kontaktowych, które umożliwią kontakt w celu omówienia szczegółów przyznania rekompensaty lub w przypadku konieczności wyjaśnienia ewentualnych trudności z weryfikacją wniosku.
  5. Poprawnie złożony i zaakceptowany wniosek, jest podstawą do otrzymania rekompensaty. Na jego podstawie, konsultant ITI Neovision S.A. skontaktuje się z wnioskodawcą pod wskazany we wniosku numer telefonu lub adres e-mail, w celu ustalenia szczegółów przyznania rekompensaty.
  6. Wnioski o przyznanie rekompensaty dla obecnych Abonentów można składać do 10.06.2016 r.

Warunki otrzymania rekompensaty dla byłych abonentów ITI Neovision S.A.

  1. Rekompensata przysługuje byłemu Abonentowi, którego Umowa nie była związana z działalnością gospodarczą, a który w okresie od początku stycznia 2015 r. do końca stycznia 2016 r. doświadczył praktyki stosowania podwyższonej stawki opłaty abonamentowej wskutek zawieszenia świadczenia usług w sytuacji, gdy zawieszenie świadczenia usług spowodowało automatyczne przedłużenie okresu oznaczonego umowy o czas, na jaki świadczenie usługi zostało zawieszone, z jednoczesnym brakiem zawieszenia okresu promocji.
  2. Kwota rekompensaty będzie stanowić różnicę pomiędzy opłatą abonamentową podwyższoną na skutek opisanej praktyki, a kwotą którą były Abonent uiszczałby gdyby praktyka ta nie została zastosowana.
  3. Byłemu Abonentowi spełniającemu warunki określone w punkcie 1, wobec którego prowadzone są aktualnie działania windykacyjne, ITI Neovision skoryguje saldo zadłużenia o kwotę rekompensaty. Korekta zostanie wykonana automatycznie, bez konieczności zgłaszania się Abonenta. O wykonanej korekcie Abonent zostanie poinformowany listownie. Korespondencja będzie zawierała wysokość należnej rekompensaty oraz sposób jej rozliczenia.
  4. Jeżeli kwota rekompensaty będzie mniejsza niż kwota zadłużenia, były Abonent zostanie poproszony o wpłatę zaległości pozostałych po dokonaniu korekty.
  5. Jeżeli kwota rekompensaty przewyższa kwotę zadłużenia, ITI Neovision umożliwi uzyskanie zwrotu kwoty nadwyżki w trybie opisanym w punkcie 7.
  6. Byłemu Abonentowi spełniającemu warunki określone w punkcie 1, wobec którego obecnie nie są prowadzone działania windykacyjne, ITI Neovsion umożliwi uzyskanie zwrotu kwoty rekompensaty w trybie opisanym w punkcie 7.
  7. W celu otrzymania zwrotu kwoty należnej rekompensaty, były Abonent jest proszony o złożenie wniosku z podaniem danych weryfikacyjnych oraz numeru rachunku bankowego poprzez wypełnienie Formularza umieszczonego pod adresem https://ncplus.pl/rekompensatyformularz lub kontakt telefoniczny pod numerem 22 310 45 69.
  8. Zwrot należnej rekompensaty nastąpi na podstawie wniosku, o którym mowa w punkcie 7, w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia.
  9. Dane wymagane do złożenia prawidłowego wniosku, to numer PESEL oraz nazwisko byłego Abonenta uprawnionego do otrzymania rekompensaty. Numer Abonenta i kontraktu jest informacją dodatkową, która może ułatwić identyfikację.
  10. Niezbędne jest pozostawienie aktualnych danych kontaktowych, które umożliwią kontakt w przypadku konieczności wyjaśnienia ewentualnych trudności z weryfikacją wniosku.
  11. Wnioski o zwrot rekompensaty dla byłych Abonentów można składać do 30.07.2016 r.

Jeżeli nie masz pewności, czy jesteś uprawnionym do otrzymania wyżej opisanej rekompensaty, spółka ITI Neovision prosi o wypełnienie formularza umieszczonego pod adresem https://ncplus.pl/rekompensatyformularz lub kontakt telefoniczny pod numerem 22 310 45 69.

Przypomnijmy, że w styczniu 2015 roku UOKiK nałożył na sieć Vectra karę w wysokości 490 tys. zł za stosowanie automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy

 

źródło: satkurier.pl/nc+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Z numeru +48732480088 dostałem sms o treści:
"NC+: W związku z decyzją UOKIK nr DOIK 3/2017 przysługuje Ci benefit nc+. Odeślij wiadomośc, skontaktujemy się z Tobą."
Czy to naprawdę wiadomość od NC+?
Byłem abonentem n i nc+, ale już nie jestem. Co oni mogą mi teraz zaoferować jako rekompensatę? Słyszałem, że ponoć zwracają za ostatnio płacone 3 miesiące abonamentu.
 

@ Bumerang

11.Wnioski o zwrot rekompensaty dla byłych Abonentów można składać do 30.07.2016 r.

 

Ja dostałem tego sms-a dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj dostałem maila że w związku z Decyzją UOKiK nr DOIK 3/2017 została mi przyznana rekompensata w postaci- dostępu do Kolekcji CANAL+ Seriale Extra (poprzednia nazwa Kolekcji: nc+go TV Seriale+) na okres 2 pełnych miesięcy, bez ponoszenia opłat.Wszystko fajnie tylko nie wiem za bardzo o co chodzi a mój dekoder czyli Pace Pvr niestety nie obsługuje tej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień dekoder albo napisz do nich, że nie możesz skorzystać z tej rekompensaty. 

Widać, że ktoś z głową przyznawał. Mnie dali abonament darmowy od lutego do kwietnia.

 

Też dostałem te seriale jako rekompensatę, no i też mam Pace'a na którym to nie pójdzie. Ktoś próbował pisać do nich, żeby zamienili to na inną formę rekompensaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież oni specjalnie dali taką rekompensatę. Aby oddał przed czasem Cameleona i zapłacił aktywację za nowego trupa. Główka pracuje kombinatorom z nc. Myślą, że kolejnego napaleńca złapią na taką kolekcję. Dlaczego nie dadzą czegoś wartościowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na cameleonie mi nie zależy specjalnie, nie mam MR.

Jeśli nowy dekoder byłby lepszy niż pace pvr 500gb to też bym nie narzekał.

Przyczyną, dla której nie chcę wymieniać dekodera jest około 60 pozycji na dysku wyselekcjonowanych przez ładnych kilka lat.

Dodatkowo, te seriale+, to jak sprawdziłem, nie zawierają niczego, co chciałbym obejrzeć.

Stąd moje pytanie o możliwość zamiany tej, pożal się Boże, "rekompensaty" na cokolwiek sensownego.

Edytowane przez Barti
Usunięto zbędne cytowanie. Nie cytujemy treści poprzedniego postu w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym komunikatem http://ncplus.pl/Strefa-Abonenta/Aktualnosci/Komunikat-dla-abonentow "podlegam" chyba pod punkt 4 a tam do wyboru zamiast tej marnej kolekcji jest choćby opcja HBO którą byłbym bardziej zainteresowany.

 

  • dostępu, w ramach usługi nc+go TV lub nc+GO, do Kolekcji nc+go TV Seriale+ na okres 2 miesięcy bez ponoszenia opłat,
  • albo
  • dostępu do Opcji dodatkowej HBO na okres 2 miesięcy bez ponoszenia opłat,
  • albo
  • dostępu, w ramach usługi nc+go TV lub nc+GO, do Kolekcji nc+go TV Kino Świat na okres 6 miesięcy bez ponoszenia opłat,
  • albo
  • vouchera na 2 filmy VOD udostępniane przez Spółkę – dostępne na sprzęcie wyposażonym w dysk twardy lub za pośrednictwem sieci internet: w nc+go TV lub w nc+GO.

 

Ciekawe, że zadecydowano za mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym komunikatem http://ncplus.pl/Strefa-Abonenta/Aktualnosci/Komunikat-dla-abonentow "podlegam" chyba pod punkt 4 a tam do wyboru zamiast tej marnej kolekcji jest choćby opcja HBO którą byłbym bardziej zainteresowany.

 

  • dostępu, w ramach usługi nc+go TV lub nc+GO, do Kolekcji nc+go TV Seriale+ na okres 2 miesięcy bez ponoszenia opłat,
  • albo
  • dostępu do Opcji dodatkowej HBO na okres 2 miesięcy bez ponoszenia opłat,
  • albo
  • dostępu, w ramach usługi nc+go TV lub nc+GO, do Kolekcji nc+go TV Kino Świat na okres 6 miesięcy bez ponoszenia opłat,
  • albo
  • vouchera na 2 filmy VOD udostępniane przez Spółkę – dostępne na sprzęcie wyposażonym w dysk twardy lub za pośrednictwem sieci internet: w nc+go TV lub w nc+GO.

 

Ciekawe, że zadecydowano za mnie :D

 

Pawel robiłeś coś z tym? w znaczeniu dzwoniłeś czy pisałeś do nich że chciałbyś inną rekompensatę, choćby te HBO na 2 miechy. Bo wczoraj dostałem pismo o przyznaniu tej kolekcji i oczywiście też mam Pace hehe cwaniaki. A nie mam niestety w domu internetu (oj, dobra oni mogą ściemniać to ja też) więc nie mogę skorzystać z tej rekompensaty? no, chyba że faktycznie jak ktoś napisał uruchomią to na pejsach.

Edytowane przez Grzybu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostałem poinformowany przez mało uprzejmą konsultantkę, że to operator decyduje o formie rekompensaty i nie ma możliwości zamiany/wyboru na coś innego.A te opcje powyżej wypisali żeby się pewnie UOKIK nie czepiał.Wybrali po prostu najtańszą opcję z listy powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście to i tak niespodzianka ta rekompensata bo niczego się nie spodziewałem.Gdyby jednak traktowano abonentów poważnie każdy powinien mieć wybór skoro zawarli takie informacje w tej cytowanej informacji.A tak dla picu wpisali kilka propozycji a sami wybrali tą najgorszą.Konsultantka poinformowała mnie, że mogę jak najbardziej składać reklamację jeśli jestem niezadowolony z rekompensaty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja również otrzymałem wybraną PRZEZ NICH rekompensatę w postaci:

 

"- dostęp do Kolekcji CANAL+ Seriale Extra (poprzednia nazwa Kolekcji: nc+go TV Seriale+) na okres 2 pełnych miesięcy, bez ponoszenia opłat.

Kolekcja jest dostępna w serwisie nc+GO, a także na dysku twardym dekodera (w zakładce "CANAL+ VOD", w folderze "CANAL+ Seriale Extra", gdzie od 15.02.2018 r. znajdować się będą następujące pozycje: "TRIGGER MEN" i "DZIEWCZYNY Z OSLO")."

 

Pytanie czy na PACE PVR ta kolekcja jest ? Pytam, bo do umowy mam formalnie wzięty PACE PVR (nie korzystam jednak z niego) a jeśli to nie śmiga na tym sprzęcie to trochę powalczę o HBO :) tym bardziej że reklamacje do rekompensat mają przedstawić do UOKiK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...