Skocz do zawartości

Dekoder PVR 7000


kamil.szymczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można już wymienić 7000 na evobox-a w trakcie trwania umowy z powodu awarii 7000 ??

 

A czy kiedykolwiek miała zostać wprowadzona taka możliwość? :roll:

W trakcie trwania umowy to tylko tzw. wymiana serwisowa, czyli dany model dekodera tylko na taki sam model dekodera. I to pod warunkiem, że ten uległ awarii.

Wymiana na inny model dekodera jest możliwa tylko podczas przedłużania umowy lub aneksowania obecnie trwającej umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie trwania umowy to tylko tzw. wymiana serwisowa, czyli dany model dekodera tylko na taki sam model dekodera. I to pod warunkiem, że ten uległ awarii.

Wymiana na inny model dekodera jest możliwa tylko podczas przedłużania umowy lub aneksowania obecnie trwającej umowy.

 

Bzdura. Są możliwe wymiany np. ESI-88 na PVR 7000. @swojadroga pisał o tym tutaj. Więc nie opowiadaj głupot. Obecnie jest zablokowana wymiana na EVOBOXa z innych dekoderów, ale nie jest wykluczone, że w przyszłości taka możliwość będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem:
 

Od 04.03.2016 r. zmianie ulegnie konfiguracja wymian dekoderów.
 
Ograniczeniu ulegnie lista modeli wymian modułów CAM. Uszkodzony moduł CAM, będzie można wymienić jedynie na moduł CAM.
 
Dekodery HD tylko będą wymieniane na dekodery HD. Już nie będzie możliwości wymiany dekodera HD na moduł CAM.
 
Aktualnie możliwe wymiany:
- Dekoder SD/HD na dekoder HD.
- Moduł CAM na moduł CAM.
- Dekoder PVR (PVR7000, ESI-88, Echostar 7400) na dekoder PVR (PVR7000, ESI-88, Echostar 7400).
- EVOBOX PVR na EVOBOX PVR.

 

Wymiana danego modelu dekodera na taki sam model dekodera.

 

Jeśli jednak to ja źle rozumuję to najlepiej, żeby @swojadroga to potwierdził, bądź zdementował i napisał, jak to faktycznie jest. Wtedy wszystko będzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kiedykolwiek miała zostać wprowadzona taka możliwość? :roll:

W trakcie trwania umowy to tylko tzw. wymiana serwisowa, czyli dany model dekodera tylko na taki sam model dekodera. I to pod warunkiem, że ten uległ awarii.

Wymiana na inny model dekodera jest możliwa tylko podczas przedłużania umowy lub aneksowania obecnie trwającej umowy.

nie prawda......wymieniłem 5500 na 5000 w multirum-ie w trakcie umowy, bez przedłużania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z szanownych kolegów miał problem z odbiorem kanałów z tp. 10834 V na dekoderach PVR7000 i HD5500? Konwerter Inverto red quad, miernik pokazuje poziom 81,8dB, mer 13,1dB, a obraz na kanałach typu TVP Sport HD, BBC Earth czy HBO2,3 potrafi się zamrozić/zawiesić - trzeba wtedy przełączyć na kanał z innego tp i wrócić, ale podziała znów kilka min i zwiecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem ten model dekodera już dwukrotnie i też za każdym razem mam ten sam problem z klatkowaniem na wyżej wymienionym transponderze o którym kolega pisze. Pod ten sam przewód antenowy podłaczyłem HD 5500,HD 3000,oraz HD 2000 i na tych dekoderach nic nie cieło.Nawet zamieniłam HD 7000 miejscem do innego pokoju,w którym jest multiroom HD 2000.Wynik:wszystkie dekodery bez względu w którym pomieszczeniu są podpięte działają ok.A ten HD 7000 obraz na 10,834 v zacina. Dałem sobie już spokój z tymi wymianami.Ps.paski sygnału oba zielone na maxa.

Edytowane przez ARTIPAPK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. W takim bądź razie coś jest na rzeczy i wymiana konwertera może nie przynieść skutku. Oczywiście Polsat na infolinii przerzuca odpowiedzialność na montera i źle ustawiona antenę... Jakim cudem ta firma ma się dobrze, skoro z każdej strony ciśnie ludziom kity!

Edytowane przez kfm877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem ten model dekodera już dwukrotnie i też za każdym razem mam ten sam problem z klatkowaniem na wyżej wymienionym transponderze o którym kolega pisze. Pod ten sam przewód antenowy podłaczyłem HD 5500,HD 3000,oraz HD 2000 i na tych dekoderach nic nie cieło.Nawet zamieniłam HD 7000 miejscem do innego pokoju,w którym jest multiroom HD 2000.Wynik:wszystkie dekodery bez względu w którym pomieszczeniu są podpięte działają ok.A ten HD 7000 obraz na 10,834 v zacina. Dałem sobie już spokój z tymi wymianami.Ps.paski sygnału oba zielone na maxa.

Ja bym spróbował z osłabieniem sygnału. Najlepiej za pomocą dobrego miernika. Wygląda, że problemem jest za silny sygnał. Zanim poczynisz wydatki, delikatnie odstrój czasze lub konwerter.

@kfm877 też spróbuj tego samego.

Edytowane przez swojadroga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam  to samo,sygnał w/g pasków moc/jakość 97/80 a sygnał tnie jak diabli,na HD2000 żadnych problemów

 

 

Ja bym spróbował z osłabieniem sygnału. Najlepiej za pomocą dobrego miernika. Twoim problemem wygląda, że jest za silny sygnał.

 A co Ty na to :?:  bo ja idealnego nie mam czyli już jest osłabiony a problem i tak występuje

Edytowane przez fezuj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem ten model dekodera już dwukrotnie i też za każdym razem mam ten sam problem z klatkowaniem na wyżej wymienionym transponderze o którym kolega pisze. Pod ten sam przewód antenowy podłaczyłem HD 5500,HD 3000,oraz HD 2000 i na tych dekoderach nic nie cieło.Nawet zamieniłam HD 7000 miejscem do innego pokoju,w którym jest multiroom HD 2000.Wynik:wszystkie dekodery bez względu w którym pomieszczeniu są podpięte działają ok.A ten HD 7000 obraz na 10,834 v zacina. Dałem sobie już spokój z tymi wymianami.Ps.paski sygnału oba zielone na maxa.

 

Mam dokładnie tak samo z PVR HD 7000 ale gdy zaniosłem swój dekoder do APS to tam było wszystko ok, nic nie klatkowało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacięcia obrazu/piksele/rwanie dźwięku/komunikat "Brak sygnału...." itd. mogą się pojawiać, kiedy sygnał jest za słaby lub zbyt silny. Każdy dekoder ma podany w specyfikacji zakres pracy głowicy. Jeśli sygnał na którejś częstotliwości jest za silny, to będą problemy z odbiorem z TP.

Może to też być problem samego dekodera, tym bardziej, że już podobny problem był z tym modelem dekodera.

Z opisu @ARTIPAPK i @kfm877 wygląda, że jest ryzyko u nich zbyt silnego sygnału. Stąd moja sugestia, aby spróbować najpierw osłabić sygnał w celu weryfikacji źródła problemu.

A tak swoją drogą przerobiłem kilka już przypadków z konwerterem Inverto Red/Black na wysięgniku czaszy 80/90cm. Przy przewodzie antenowym około 20/30m dekodery działały bez problemu, a dekodery na przewodzie o długości 5m "cięły" na niektórych kanałach. Pomagał tłumik lub wymiana konwertera na taki z mniejszym wzmocnieniem i miernik. ;)

Widzę jeszcze wpis @dzyn, który mnie tylko utwierdza, że moje przypuszczenia ze zbyt silnym sygnałem mogą być źródłem zacięć.

 

Zanim na 100% zwalimy winę na dekoder, to osoby mające problemy u siebie z tym dekoderem na konkretnym TP powinny przemierzyć sygnał, czy mieści się w przedziale -65 dBm do -15 dBm oraz jaki jest MER i BER.

 

Konwertery Inverto (szczególnie seria Black) nie nadają się do każdej instalacji antenowej.

Edytowane przez swojadroga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ten problem występuje, ale do tej pory myślałem, że jest to problem tego konkretnego egzemplarza, a nie całego modelu HD7000.
Co ciekawe problem ten występuje - przynajmniej u mnie - już dłuższy czas od około dwóch miesięcy. Wszystkie kanały działają bez zakłóceń oprócz kanałów z tego jednego transpondera.

Pisaliście, że pomaga przełączenie kanału na inny - w moim przypadku nie zawsze, często jedyną opcją jest odłączenie dekodera od prądu.
Problem występuje losowo, nigdy zaraz po włączeniu dekodera, a objawia się po jakimś czasie, nawet jak oglądamy kabały z innego transpondera, a potem przełączymy się na któryś z tego.

Nagrałem krótkie filmiki pokazujące jak to wygląda (Wybaczcie za jakość, ale nie mam jak nagrać tego inaczej niż telefonem :)).
1. Najpierw jest Eurosport 1, żeby pokazać, że problem nie występuje na innych kanałach, potem TVP Sport, ale akurat złapałem moment, gdzie problemów nie widać, potem HBO 2, gdzie problem widać wyraźnie, a na końcu znowu TVP Sport, gdzie teraz już widać zacinanie.
W czasie filmiku na każdym kanale włączam także czerwonym przyciskiem podgląd na sygnał kanału.


2. Krótszy filmik pokazujący problemy jedynie na TVP Sport.

Mam zwykłą instalację antenową z CP z konwerterem Twin, więc problemem na pewno nie jest zbyt mocny sygnał jak tu sugerowano ;)
Zresztą posiadam także HD3000 jako multiroom i na nim ten problem nie występuje. Jakiś czas temu zamieniłem dekodery miejscami, aby na 100% sprawdzić oba wyjścia konwertera i problem ponownie występował na HD7000 i nie na HD3000.

@swojadroga, @support458 albo redaktorzy SK jesteście w stanie przekazać tę informację gdzieś dalej, aby naprawić tę usterkę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli problem pikselizacji obrazu występuje na kanale Polsat News HD i kanałach, które są nadawane z częstotliwości 10.911, to należy wymieniać dekoder do skutku. Warunkiem podjęcia decyzji (własnej) o wymianie w APS, jest stabilny pomiar sygnału w wartościach określonych przez wbudowany wskaźnik dekodera jako kolor zielony na częstotliwości 10.911.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...